Çin lastikleri Tipik olmaktan çıkmaya başladı,Öncelikle bunu belirteyim.Ancak ilk akla gelen özellikler; Çin lastiklerin üst yüzeyinin yapışkanlı ( tacky ) olması ve Avrupa lastiklere göre daha dayanıklı olmalarıdır.
Çin Lastiğin diğer lastiklerden en büyük farkı fiyatlarının uygun olmasıdır.Oyun karakteristiği olarak ;atış açıları avrupa lastiklere göre daha alçaktır.Hızları avrupa lastiklere göre daha yavaştır.Ancak Çin lastikleri top yedikçe ve kullanıldıkça yapışkan ( tacky ) özelliği azaldığından top lastikten daha erken ayrılır ve hızı zamanla biraz daha artar.Lastikten çıkan ses genelde tahtaya da bağlı olarak daha tiz bir sestir.Zamklı etki dediğimiz ( Catapult ) özellik Çin lastiklerinde fazla yoktur.Dolayısıyla ara ara bazı özel yağ ve booster larla süngeri yumuşatmak gerekmektedir ( Tuned ).Yeni nesil çin lastiklerinin bir kısmı hariç
Çin lastikleri daha çok güçlü spinler için tercih edilir.Özellikle masaya yakın dolu spin atmak ve blokta ( alçak atış açısı ) sorun yaşamamak isteyen sporcular Çin lastiklerini çok severler.Çin lastikleriyle gerçekleştirilen spinlerde top rakip masaya temastan sonra fazla sekmediğinden ancak dönüşünden de fazla birşey kaybetmediğinden rakibe sıkıntı verir.Aynı şekilde bloklarda da toplar yükselmez aksine inişe geçer.Çin lastikleri,dolu servis atmada çok üstündürler.Özellikle fileye yakın kısa ve dolu servislerde çok büyük avantaj sağlarlar.Ayrıca masa içindeki kesik ( chop ) vuruşlarında çok etkilidirler.Kontrollü vuruşlar için idealdirler.
Çin lastikleri tempoları itibariyle daha güçlü vuruşlara ihtiyaç duyarlar.Özellikle fazla yüksek olmayan toplara yapılan Şut vuruşlarında bekleneni veremezler.Bunun için topu yuvarlamak ve spine benzer vuruşlar yapmak gerekir.Tacky özelliğinden dolayı tozlanma olayı fazladır.Sık sık temizlemek gerekir.Oyun hissi Avrupa lastiklere göre daha azdır.Çin lastiklerine alışan sporcular kolay kolay vazgeçemezler ve Avrupa lastiklerle oynamakta zorluk çekerler.genel itibariyle biraz daha ağırdırlar.
Genelde Çin lastikleri çok hızlı değillerdir.Dolayısıyla Def ,All ,All- gibi tahtalarla fazla sevilmezler.
Üst yüzeyi fazla yapışkanlı olan Çin lastikleri ile Spin çekmek için ayrı bir Spin antrenmanı yapmakta yarar vardır.Özellikle çin lastiği müdavimi Asya'lı sporcular masadan fazla uzaklaşmadan,kolla beraber daha çok bileklerini de kullanarak topun yan ve tepesine Fırçalama dediğimiz hareket ile Spin hareketini gerçekleştirirler.Çin lastiklerinde olay daha çok üst yüzeyde biter.Süngerin topa etkisi fazla değildir.Avrupa lastiklerde bu durum tersinedir hatta özellikle tahtanın vuruştaki etkisi çok önemlidir.Çin lastiklerinde top lastiğe fazla gömülmez.
Çin lastikleriyle blok hareketinde raketin açısı daha açık olmalıdır.Hatta fast spinlere bloklarda raket açısı normalden fazla açık olmalı ve topa extra bir itiş verilmelidir.Çin lastikleri ile top spinlere blok yapmak kolay olduğundan normal blok hareketi yeterlidir.
Çin lastiklerinin gergin ve yapışkanlı üst yüzeyi ve genelde sert olan sünger yapısından dolayı özellikle düz vuruşlarda çıkan ses topun kırık olduğu hissini uyandırır.
Çin lastikleri su bazlı yapıştırıcılarla yapıştırılabilir.Ancak öncesinde en azından bir kez bebe yağıyla 24 saat yağa yatırmak lastiği hantallıktan kurtaracaktır.Daha sonra 2 kat su bazlı yapıştırıcı ile yapıştırmakta yarar vardır.
Firmalar,yeni nesil çin lastikleriyle çok iddialı duruma geldiler.Reklama girmesini istemediğimden marka belirtmeyeceğim.Ancak şunu söylemekte fayda var; çok yüksek maliyetli avrupa lastiklere alternatif olarak çıkan Yeni nesil Çin lastikleri çok daha uygun fiyatlarıyla ve dayanıklılık süreleriyle daha fazla rağbet görmeye başladılar.Oyun karakteristiği özellikleri ittibariyle de beğeni toplayan bu lastikleri denemekte fayda var diye düşünüyorum.