Liderler Panosu
Beğenilen İçerik
Tüm bölümlerde 08-11-2014 de en çok beğeni alan içerik
-
Dun aynisini ben yazacaktim. Aydin Ungan abiyi baya animsatiyor uslubu ve elestirel yaklasimi.4 puan
-
3 puan
-
2 puan
-
2 puan
-
2 puan
-
2 puan
-
Değerli masatenisçiler Hastalığı tesbit edebilirsiniz.Peki ya tedavi hakkında düşünceleriniz nedir ?.Bu değerlendirmeden yola çıkarak ülkemizde Masatenisi sporu hakkında burada veya başka sosyal medyada eleştirilerim ve önerilerimi sizlerle paylaştım.Kişisel olarak bu düşüncelerimi kabaca başlıklar halinde bile olsa proje haline getirmeye çalıştım.Ortak akıl veya beyin fırtınası yapmaktan başka amacım yok. Merhaba Aslında projeyi iki aşama da değerlendirmek de olası.İki tür yaklaşımdan söz edebiliriz. İlk olarak tabanı çalışması hedef alınarak; Okullardan başlayarak minikler,yıldızlar,genç ve ümitleri yetiştirmek İkincisi ise Kulüp,dernek kurarak ; Okullardan başlayarak minikler,yıldızlar,genç ve ümitleri yetiştirmek Bu konuda doğru yaklaşımın mantığı kadar İzmir özelinde gerçekleşme şansınıda oldukça uzun zamandır değerlendirmekteyim.Bugüne değin konuştuğum kuruluş,kulüp,kişi kısaca resmi veya resmi olmayan ağızlardan ifade edilen düşünceleri sizlerle paylaşmak istedim. Öncesinde bazı doğruları paylaşmamızda fayda görmekteyim.Öncelikle diğer spor dalları gibi bu sporunda tabanı ilköğretim okullarını kapsamaktadır.Konuya böyle yaklaşınca akla gelen ilk soru kimlerin nasıl ve hangi yöntemlerle sporcu seçimini yapacağıdır. Bu aşamada seçeneklerimiz Milli Eğitim Bakanlığının “Tüm okullarda Kros ve Masatenisi branşlarının zorunlu olduğu” konusundaki tamimi ile düğümlenmektedir. Nasıl düğümlenmekte ? Bilindiği gibi İlköğretim okullarında Beden eğitim öğretmeni bulunmaktadır.Bu öğretmenin öncelikle masatenisi antrenör belgesi alması (söz konusu bu branş olduğu için) zorunludur.TMTF ‘nin açtığı kurslardan belge alan Beden eğitimi öğretmenlerinin yanında bir de sadece 200 TL sı ek ders ücreti için mevcut hükümet döneminde gündeme getirilen branş öğretmenlerinin de (Sosyal,sayısal…) masatenisi sertifikası almaları teşvik edilmiştir. Şimdi fotoğrafı bir kez daha göz önüne getirelim.Amacı tarayıcı antrenör olarak okullarımızda masatenisi sporuna taban teşkil edecek öğrencileri bulmak ve temel eğitimini sağlamak olan bu türden eğitmenlerin (okulların kantin önleri sütunlu,beton zeminleri ile tozlu zeminlerinde) yapacakları seçimlerin ne denli sağlıklı ve doğru olacağını size bırakıyorum Bana göre sadece ek ders ücreti için yapılan kursların katkısı sorgulanmakta.Neyse konumuz o değil. Bu hastalıklı yapının okullarımızdan sporcu çıkarması çok zor.Olsa bilse sadece o öğretmenin kişisel çabalarını yansıtacaktır.Sorunumuz okullar arası yapılan masatenisi müsabakaları değil.Amacımız bu sporcuların diğer branşlarda olduğu gibi profesyonel aşamaya geçebilme ve ülkemizin standartlarını yükselterek milli takım seviyelerini oluşturmak için yapılanma projesini hayata geçirmektir. O zaman sorularımızı çoğaltmamız gerekiyor.İlk sorumuz .Bu sporu diğer branşlardan ayrılan temel özelliği nedir ? İşte en önemli ayırt edici özellik “her yaşta insanının rahatlıkla yapacağı bir spor dalı” İşte Hedefi 12 den vurmak.Nasıl mı ? Bu spora gönül verenlerin yer aldığı veya alacağı ister gönüllü isterse profesyonel katılımı ile oluşacak yapılanmaların temelinde yatan realite.. Şöyle de açıklayabiliriz ; Bu sporu yapan,yönetici veya kuruluş sahibi,kulüp yöneticisi,seçilmiş veya atanmış yetkileri olan herkesin idealleri ile gerçekleri arasında oluşturabildiği tüm yapılanmalar.. Demek ki stratejiyi oluşturacak kaynaklarımız belli Geriye kalan bunların nasıl ve hangi koşullarda hedeflendirileceği.. Pekala bizim için önemli olan iki şeyi tanımlayalım.. İlki kaynak (Burada sporcudan söz ediyoruz) İkincisi tesis Üçüncüsü "Nasıl bir yapılanma" Sondan başlayarak devam edelim.Çünkü "Nasıl bir yapılanma" anlayışımız aynı zamanda ilk iki konuyu da hangi koşullarda değerlendireceğimizi belirleyecektir. NASIL BİR YAPILANMA ? Böyle bir soruya yanıt vermeden önce hedefimizi tekrarlamakta fayda görmekteyim.7 den 70 e herkes.O zaman yapılanmanın tabanında İlköğretim minikler tavanında ise veteranlar olacak. Her spor dalı amatör ve profesyonel olmak üzere sınıflandırılabilir.Ancak unutulmaması gereken amatör spor dalınında diğeri gibi ekonomik yatırımcılarının olması gerekir.Bu bazen bir bağış,bazen arkasındaki sponsor bazen de kurumsal alacağı destekler ile şekillenir.Birinin bütçesi diğerine göre küçüktür .Konuya böyle bakınca spor dalının faaliyeti yani kapsadığı enstümanları gözden geçirmemiz gerekecektir.Bunlarıda sporcu,seyirci,yönetici ve ekonomik destek olarak ayırmamız sözkonusu olacaktır.Konumuzu dağıtmadan masatenisi sporunun nasıl bir örgütlenme ile yapılandırıldığına bakalım.. Fazla kafa yormamıza gerek yok.Tek adres TMTF dir.(Türkiye Masatenisi Federasyonu) TMTF sitesini ziyaret ettiğiniz zaman milli takım seçeneklerinden başlayan bir ÇİN hegemonyasını göreceksiniz.Yanlış anlaşılmasın bu spor dalında Çin sporcularının başarısını sorgulamıyorum.Konuyu sadece ithalat ve de arkasından yapılan devşirme anlayışının bizi nereden başladığımızda ne ile karşılaştığımızın resmini çekmek istedim.Buna sonra değineceğim.. Asıl sorun TMTF in ligler ve karşılaşmaları mantığının nasıl olduğunu gösterebilmek.Önce bir göz atalım Yurt Dışı : Olimpiyatlar,Dünya Şampiyonaları,Avrupa Şampiyonaları,Akdeniz oyunları,Balkan şampiyonaları,Pro Tourlar,Açık Turnuvalar Şampiyonalar: Minikler,yıldızlar,gençler,büyükler Ligler :Terfi ligi,2.Lig,1.Lig,Süper lig Guruplar: Minikler,yıldızlar,gençler,Türkiye Kupası En iyi On ikiler : Minikler,yıldızlar,gençler MEB Şampiyonası : İlköğretim,liseler Diğer : Üniversiteler,Bedensel engelliler,İşitme Engelliler,Kuruluşlar,Veteranlar İlk bakışta gerek katagorileri gerekse katılan takımlar sayısı itibariyle yeterli gibi görünüyor.Aslında sorunda burada başlıyor zaten. Konuyu birde nitelik ve nicelik açısından irdeleyelim.Madem bu kadar kategori ve takım var yani yapılanmanın niceliksel değerlendirmesinde göstergeler olumlu O zaman niçin başarı çıtamız düşük..? Sorun niteliksel yapılanmamızdan mı kaynaklanıyor ? 1. 1. İlk Olarak Masatenisi federasyonunun oluşma şekli ve prosedürü yanlış.Seçim ile gelecek ve özerk olacak..GSİM ile de aynen futbol federasyonu ilişkisi sözkonusu ancak ondan farklı olacak.Nasıl mı ?.Bizim federasyon başkanımızı ve yönetim kurulunu lisanslı sporcularımız kendi ilçelerinden ,illerinde yapılacak seçimler ile belirlenecek.Kısacası tüm federasyonu delegeler değil direkt lisanslı sporcular belirleyecekler 2. Masatenisi il temsilcilerini direkt olarak Masatenisi federasyonu o bölgedeki adayların arasında geçecek demokratik seçim sistemi ile belirleyecek 3. Federasyon tüm okullara Milli eğitim bakanlığı ile koordineli olarak (sanırım atletizm ve masatenisi zorunlu) tüm beden eğitimi öğretmenleri ile bu konuda eğitim almak isteyen en az bir spor dalı ile lisans düzeyinde ilgilenmiş diğer branş öğretmenlerini de değerlendirerek “TARAYICI ANTRENÖR” yapılanması gerçekleştirmek 4. İlköğretim aşaması kısaca minikler ve yıldızlar aşamasında her okulun takım çalışmalarında o il veya ilçedeki kulüp veya kuruluşların bu sporculara burs veya yarışma sonucunda ödüllendirme konusunda destek vermelerini sağlamak 5. Masatenisi sporuna ait tüm görsel malzemelerin temini ile bunların alt yapı çalışmalarında zorunlı IMAGE antremanlarında izlenmesini gerçekleştirmek 6. İl temsilcilerinin her okulun temel ekipman ve gereksinimleri ile eğitim taleplerini bölgesel düzeyde yapılacak seminer ve katkı toplantılarında çözümlemesi konusunda yetkilendirmek. 7. Ekipman konusunda kesinlikle en uygun olanaklarla hiçbir ticari kaygı taşımaksızın mevcut sponsorleri de yönlendirerek malzeme teminin de çeşitliliği hayata geçirmelidirler. 8. Yaz okullarında GSİM ve TMTF olanakları ile “Tarayıcı Antrenör” seçeneği ile eğitime devam etmelerini sağlamak.Burada amaç oyun ile eğitimi birleştirmek 9. Halen 125 civarında var olan takım sayısını arttırmak.Masatenisi sporunun EKİPMAN,HAKEM,SPORCU üçgeninde performansını çoğaltmak. 10. Asla masatenisi salonları yazın kapanmayacak. 11. İl temsilciliğinin elektrik,su,personel giderleri bahane edilerek salonların hizmet verme saatleri kısıtlanmayacak. 12. İlköğretim düzeyinde asla sporculardan veya ailelerinden ücret alınmamalı.O nedenle belediyeler ve MEB zorunlu olarak kurslar açacak.Bu kursların eğitmenleri ilk olarak masatenisi eğitimi almış beden eğitimi öğretmenleri olmalı.Yetersiz oldukları zaman bu sporu lisanslı olarak yapan ve eğitimini almış sporcular destek olarak planlanabilir. Bana göre “EVET”1 puan
-
1 puan
-
Bu üyemiz bana eski bir üyemizi hatırlattı. Katıldığı il istanbul görünse de İzmir İzmir diye yazması, uzun ve zor cümlelere kalkışıp ortalara doğru yolunu kaybetmesi, bilimsel ve akademik coşkusu ile bayağı bir benzetiyorum....1 puan
-
Valla blok yapmak spin yapmaktan 100 kere daha zor. Herkes top tutamaz hadi tuttun bu defa topu dağıtmak var antrenmanda. 2 si de velhasıl zor. Sewan, Onur kardeşim pütürle oynamayı seviyor hem bu hafta yarı final oynamış sen ne yaptın ondan bahset1 puan
-
Geçen hafta izvete yolum düştü bizzat denedim. Harika ortam harika insanlar.Çok teşekkürler hepinize herşey için Murat abi.1 puan
-
Bazı kendinibilmez basın mensupları kamuoyunda börek yok - olmayacak, börek yasak tarzında izlenim oluşturmaya çalışıyor. Sevgili dostlarım forumdaşlarım BÖREK VAR VE HEP OLACAK (kulunuz köleniz olsun sizin börek.) Mesele salonun düzenini kurallarını bozmadan onu yiyebileceğimiz bir oda vb. bir yer ayarlamak onuda ayarlarız yakında müsterih olun. Çağan kardeşim gelmen bizleri özellikle beni çok mutlu eder. İnşallah Ongun -Sen-Hamza-Onur-Sevan ve gelmek isteyip te tanışmadığımız arkadaşlarımızda gelirler. Masa çok Partner çok Börek Çok.Sorun YOK. Yani Sevan'dan Onur'a kadar kamuoyunda her kesime hitap eden her kesimi mutlu edecek bir ortam. Yakın zamanda planlayıp görüşebilmek dileğiyle...1 puan
-
Merhaba öncelikle paylaşım için teşekkürler. 6-7 ay öncesine kadar Partnerim Kadir ile buna benzer antrenman yapabiliyorduk çok top ile kombinasyon vs çalışabiliyorduk. Sonrasında yaz tatili ramazan ayı bayram seyran benim nöbetler Kadirin mesaileri vs. derken sadece basit antrenmanlar yapabilir olduk O dönem ve öncesindeki oyun seviyemizi bilenler çok yol aldığımızı o antrenmanların bize farkında olmasak da çok şeyler kattığını söylüyorlar. Ama Çağan kardeşime katılmamak elde değil şöyle ki sen videodaki gibi haftada 2-3 antrenman yaparsın zımba gibi ayaklar çalışır bilmem ne ama yeterli maç yapmamışsan maç tecrüben yoksa ya da azsa maçta sonuç tecrübe kazanıncaya kadar hüsran olur - o en kritik toplarda mental olarak oyundan düşebilir insan, top tanıyamayabilir, 2-0 dan 3-2 verebilir maçı vs. vs. Özetle bu antrenmanı yapmak göründüğü kadar kolay değil insan 6-7 dk sonra kan ter içinde kalabiliyor ama antrenmanın verimli olması için sonrasında 2-3 antrenman maçı yapmakta yarar var bence.1 puan
-
Boyle bir antrenmani yapabilmek icin iyi top tutan bir partnere ihtiyac var. E tabi sizin de arka arkaya 8-10 fh/bh spin cekecek kabiliyetiniz olmali. Aksi halde 2. vurustan sonra sıkılıp maça donuyor herkes. En onemli antrenman da mactir, unutmamak lazim. Cunku antrenmanda top hep tekduze gelir ama macta turlu turlu top doner oyunda. Toplari tanimak ve oyunu gelistirmek adina mactan daha guzel bi antrenman olamaz. Topu sadece masada tutmak isteyenler yahut kazanma hirsi olmayanlar icin guzel bir antrenman ornegi, bu kesin. Ama en fazla mactan once guzel bir isinma yapmaya yarar, fazlasi olmaz.1 puan
-
1 puan
Liderler panosu zaman dilimi: Istanbul/GMT+03:00
-
Çevrimiçi Kullanıcılar 0 Üye, 0 Gizli, 164 Misafir (Tam liste)
- Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
-
Konular