Yumuşak daha spinli olur gibi teorilere girmemek lazım.
Yumuşak süngerli lastik yavaş hareketlerde ( servis gibi) topu daha cok kavrayabilir ama yumuşak süngerin aynı zamanda reboundu da zayıf olacaktır. yani topun geri sekmesi daha zayıf olur.
Dolayısıyla yumuşak sert demeden üst lastiğin top tutuşu ve elastikiyeti en önemlisi. Süngerde ise belli yoğunluk aralığı en ideali. Eskiden hızlandırıcı zamk zamanında gerçekten de yumuşak olan lastikler daha spinliydi. (30derece süngerli süper yumusaklar hariç)
Şimdi ise genelde orta sert lastikler daha spinli çünkü hızlandırıcı zamk gibi süngeri yumuşatıp elastikiyetini artıran bir etken yok. Dolayısıyla lastiklerin süngerleri zaten yumuşak üretiliyor ve çoğu zaman da fazla yumuşak oluyor.