Jump to content
Masatenisi.org Forum

Liderler Panosu

Beğenilen İçerik

Tüm bölümlerde 17-05-2021 de en çok beğeni alan içerik

  1. Madem genel hatları sormuşsun, genel ve kısa bir cevap yazmak istedim. Yukarıda harflerin yan yana gelerek sonuna da bir “C” ile biten malzemeler aslında sentetik malzemelerden dokunmuş tekstil ürünlerdir. Sonrasında karbon emdirilerek işte o son harfi “C” olan hallerini alırlar. (Tekstil derken tabii bunlar kıyafet için değil. Biz “genel” ilkesinden devam edelim...) Ancak araya hemen şunu eklemekte fayda var ki, bunların bazıları da karbonsuzdur. En sık rastlayacağın örneği “ZLF” gibi... Ne işe yararlar? (yine genelleme ile devam...) Katmanların arasına girerek hızı, “sweet spotu”, topu tahta üzerinde tutma süresini vs. arttırırlar. Bununla beraber tahtanın atış açısına etki ederler. Buna karşılık farklı seviyelerde olmak üzere top hissinin azalmasına ve tahta fiyatının artmasına :) sebep verirler. Bu noktadan sonra devam edersem, genelleme tarifinin dışına çıkacağımdan ve zaten bazı bilgiler de subjektif olacağından, benden bu kadar.
    2 puan
  2. Şimdi ben de bunu yazarken, kendi kendime dedim ki, “ ya şimdi bu çok bilmiş gelip de yine ukalalık yapar mı?” Sonra düşündüm, “ yahu tamam tükürdüğünü yaladı !!! Yazmaya devam ediyor ama gereksiz işlerle uğraşmayacak herhalde” diye... Ama huylu huyundan vazgeçmiyor işte... Şimdi burada gereksiz yere kimya konuşacağız. Peki karbon lifi nasıl yapılıyor Bay çok bilmiş düzeltici? Madenden çıkan kömür liflere mi ayrılıyor? Sen şimdi internetten bakıp, bilgiçlik taslamadan yazayım. Bileşeni içinde katran vardır yani naylon ve orlon sıvı kabul edilecek vizkozitedeki karbon esaslı malzeme olan katran ile birleşir. Kısaca anlatımda ifade ettiğim üzere, “emdirilmiş, batırılmış, birleşmiş” vs vs desem ne fark eder? Sen bu konuya ilk cevap yazdın. Klasik çok şey yazıp hiç bir şey anlatamayan üslubunla... Ben ise arkadaşa kısaca genel bilgi vermeye çalıştım. Kimya dersi değil ! Yahu gözünü seveyim düş artık şu forumlarda bi şeyler paylaşmak isteyenlerin yakasından!
    1 puan
  3. Ignito kontrollü bir primorac carbon veya amultart diyebiliriz. Genel hatları klasik hinoki karbon. Ama kullanilan energy carnon, butterfly tamca 5000'e göre birazcik daha yumuşak. Dolayisiyla daha hisli kontrollu bir yahta olmuş. Gene de hizli ve ziplak olduğunu, yeni baslayanlara cok uymadığını soylemeye gerek yok.
    1 puan
  4. Merhaba sayın Canonat, anlattığınıza bakılırsa, doğrusu lastiklerinizi mükemmel yapıştırmışsınız. Dediğiniz gibi, yapıştırıcı tamamıyla şeffaflaştıktan sonra yapıştırma kıvamına gelmiş oluyor, gayrı yapıştırabiliyorsunuz. Bu aşamada 5 dakikayı da geçebilirsiniz. Pekii, ya ne kadar geçebiliriz? Tecrübem uyarınca 5, 10 dk. gibi süreler makul. Muhtemelen daha da beklenip de yapıştırılabilir. Lakin, demir de tavında dövülür. Şu an da çok iyi olmasına sevindim. İlerde gerekirse de tekrar yapıştırabilirsiniz. Kendim yapıştırırken, yapıştırıcının kuruyuşu sürerken, süngerin üzerine kırıntı, minik çöp vesaire gibi, yapıştırdıktan sonra, lastikle tahta arasında kalıp, kalınlık yapacak, yüzeyin düzgünlüğünü etkileyecek, vuruş anında topun yönünün değişmesine tesir etmesi muhtemel, herhangi bir şey düşüp düşmediğine dikkat ediyorum. Şayet düşmüşse, bunu, parmağımı kullanmadan, bir toplu iğne veya bir kartonun sivri köşesi yardımıyla, mümkünse yapıştırıcılı yüzeye dokunmadan, parçacığı alıyor veya kenara fırlatıyorum.
    1 puan
Liderler panosu zaman dilimi: Istanbul/GMT+03:00
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 184 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..