Liderler Panosu
Beğenilen İçerik
Tüm bölümlerde 08-06-2021 de en çok beğeni alan içerik
-
Antrenörlüğünü yaptığım oyunculardan biri 3. sete her geldiğinde zorluklar yaşadığını ifade etti. “İlk 2 seti çoğu zaman 11: 5 veya 11: 6 gibi skorlarla rahatça kazanmama rağmen 3. sette aynı performansı gösteremiyorum. Bunun psikolojik bir şey olduğuna eminim. Bunu zaman zaman kendimden çok daha iyi oyunculara sordum. “Neler oluyor? Bunu nasıl yenebiliriz? ” “3. set sendromu” diyebileceğimiz bu sorun oldukça yaygın. Aslında, bir oyuncunun veya takımın önde götürdüğü bir müsabakada kilitlenmişcesine diğer oyuncu veya takımın oyuna geri dönmesine izin vermesi ile farkın kapanmasını ve maçı kaybetmesini diğer sporlarda da çoğu zaman görürsünüz. Ama iyi yapılılacak bir şeyler var! Odaklanmanıza ve 3. seti ve maçı kazanmanıza yardımcı olmak için kullanabileceğiniz basit psikolojik yöntemler vardır. “3. set sendromu” neden olur? İlk iki oyunu rahat bir şekilde kazanırsanız, ardından bu dört senaryodan biri oluşabilir: (1) Çok fazla rahatlamaya başlarsınız ve zihinsel olarak kapanırsınız. Zihninizde maç zaten kazanılmıştır. İlk iki oyun kadar kolay kazanmayı umarak oyununuzda çok rahat olursunuz, ancak oyun seviyeniz çok fazla düşer ve rakibiniz daha fazla sayı kazanmaya başlar. (2) Kendine aşırı güvenmeye başlarsınız. Muhteşem vuruşlar yapmaya çalışır ve maçı bir gösteriye dönüştürürsünüz. (artistlik size sayı, set ve maç kaybettirir. Ç.N.) Ancak, gösterişli vuruşları yapmak daha yumuşak vuruşlar yapmayı gerektirdiği için kendinizi hataya zorlarsınız. Böylece rakibinizin sayı ve güven kazanmasına izin verirsiniz. (3) Maçı aşırı kazanma beklentiniz sizi gerginleştirebilir yada geçmişte yaşadığınız benzer olumsuz deneyimlerle aynı şeyi yaşamaktan korkarsınız. Böylece giderek gerginleşir ve oyun tarzınızı değiştiriyrsiniz. Daha güvenli oynamaya, hata yapmamaya çalışır, önce diğer oyuncunun hata yapmasını umarsınız. Maçı kazanmak yerine rakibinizin ataklarını savuşturmayı hedeflersiniz. bu şekilde inisiyatif rakibinize geçer. Hangi senaryo olursa olsun sonuç aynıdır. Oyun seviyeniz düşer. (4) rakibinizin yeni taktikler geliştirmesi de mümkündür. İlk iki oyunu rahatça kaybeden rakibinizin taktiklerini değiştirmesi ve farklı bir şey denemesi muhtemeldir. Böylece rakibinizin oyun seviyesi artabilir veya daha önce ortaya koyamadığı potansiyelini kullanması da olasıdır. Peki “3. set sendromu” nu nasıl aşarsınız? Bunun büyük ölçüde psikolojik yada mental bir sorundur. ancak bazı durumlarda 4. senaryoda olduğu gibi rakibinizin taktiksel bir değişikliğinden kaynaklanabilir, bu yüzden buna da dikkat etmek gerekir. Bu ayrı olarak değerlendirilmesi gereken bir konudur. Ama şimdi psikolojik yönüne odaklanalım. İlk iki oyunu oldukça kolay kazanırsanız, asıl zorluğunuz odaklanmaktır. İşte deneyebileceğiniz bazı şeyler… (1) Kendinize maçın 2-2 olduğunu söyleyin. Bu bir sonraki oyunu kazanmak zorundasınız. Eğer pasif oynarsanız muhtemelen kaybedersiniz. Bu yüzden en iyisini oynamalı, konsantrasyonunuzu ve motivasyonunuzu korumalısınız (2) Kendinize bir hedef koyun. İlk iki oyunu 11-5 ve 11-6 kazanırsanız, sonraki oyunu 11-4 kazanır mısınız? Ya da takım arkadaşınız zaten aynı rakip ile oynadıysa ve 3-1 kazandıysa, daha iyisini yapabilir ve 3-0 kazanabilir misiniz? (3) Taktiklere odaklanın. Rakibinize zorluk veren belirli bir servis atma, karşılama, spin türü (side, top yada backspin) türü keşfettiyseniz sonuna kadar kanırtın. Bu zayıflığı kullanmaya devam edin. Acımasız olun. Rakibine geri dönme fırsatı vermeyin Tüm bu stratejiler oyundan kopmamanız ve konsantrasyonunuzu devam ettirmenin bir yoludur. 2-0 önde giden bir maçı aynı yoğunlukta oynamaya devam etmenize yardımcı olurlar. Bir dahaki sefere rahat bir 2-0 öne geçtiğinizde, bu stratejilerden birini kullanıp kullanamayacağınıza bakın. O zaman umarım korkunç “3. set sendromunu” deneyimlemezsiniz!1 puan
-
Ayrı satılan tahta ve lastiklerin çok çeşitleri vardır ve fiyat yelpazesi de çok geniştir. Yeni başlayanların büyük çoğunluğunun yaptığı bir hata vardır. Ekipmanların özelliklerini inceleyip en hızlı ve en pahalı olan ekipmanları seçerler. Bu kesinlikle yanlış bir seçimdir ve zaman içinde ve tonla para harcadıktan sonra bunun farkına varıp yanlıştan dönerler. Yeni başlayanların hızlı ekipmanlardan uzak durmaları gerekir. Hızlı ekipman oyunlarının gelişmesini engeller. Yeni başlayanların kontrollü bir tahta (ALL veya ALL+) ve buna uygun lastikler almalarını tavsiye ediyoruz. Tahtaların Hızları Tahtaların hızlarını gösteren standart tanımlar vardır. Bunlar : DEF Çok amaçlı defans oyunu oynayanların klasik tercihidir. Çok kontrollü ve yavaş tahtalardır. Genelde sadece dafans oynayan oyuncular kullanırlar. ALL- Her türlü oyuna uygun kontrolü yüksek ve yavaş bir tahta çeşitidir. Defansif backhand ve yavaş forehand spin vuruşları için uygundur. ALL Bu tür tahtalar ile her türlü oyun oynayabilirsiniz. Kontrolü yüksek ve hızı da yeterlidir. Kontrollü oyunu tercih edip arada bir atak yapan oyuncuların tercihidir. ALL+ Kontrollü ve atak oyunu seven oyuncuların çok kullandıkları bir tahta sınıfıdır. Bir çok lastik çeşiti ile iyi kombinasyon oluşturur ve oyunun değişken ihtiyaçlarına iyi adapte olur. Yeni başlayanlar için idealdir. OFF- Orta hızlı spin ağırlıklı oynayan oyuncular için iyi bir seçimdir. Spin ve hızın doğru dengesi için tasarlanmıştır ve topu hissetmesi yüksektir. OFF Modern agresif hızlı spin oyununa uygundur. Her iki taraftan kuvvetli spin ağırlıklı atak yapabiliyorsanız bu tahtayı seçebilirsiniz. Hızlı spin vuruşları yapan veya hızlı sayı almak isteyen oyunculara uygundur. Masaya yakın hızlı blok veya karşı vuruş yapan oyunculara da uygundur. OFF+ Bu tahtalar süper hızlıdırlar ve sadece tecrübeli ve risk almayı seven atak oyuncularına uygundur. Kontrolü azdır. Raket Sapları Tahta alırken elinize uygun olan sapı seçmeniz gerekir. Aşağıda yaygın olarak kullanılan sap şekilleri gösterilmiştir.1 puan
-
Masa tenisinde iki ana tutuş şekli vardır. Bunlar shakehands ve penhold dur. Shakehands Tutuşu Dünyada en yaygın olarak kullanılan tutuş şeklidir. Forehand ve backhand vuruşları için benzer güçle vuruş yapılabilmesine imkan sağlar. Dezavantajı backhand-forehand geçiş aralığının geniş olmasıdır. Bu tutuş için: Raketin sapıyla tokalaşarak başlayın. Sonra işaret parmağınızı lastiğin alt kısmı boyunca uzatın. Bu rakete ekstra denge sağlar. Şimdi başpamağınızın durduğu yeri kontrol edin. İşaret parmağınızın olduğu tarafın aksi yüzünde lastiğin alt ucunda olmalıdır. Başparmak raket sapına dik durumda olmalıdır ve başparmağın yumuşak kısmı tahtaya değmemelidir. Sonra işaret parmağıyla baş parmak arasındaki oyuğu kontrol edin. Raket bu noktaya (belki biraz işaret parmağı tarafına doğru fakat hiç bir zaman başparmak tarafına doğru olmamalıdır) yerleşmiş olmalıdır. Kesin konumu biraz farklılık gösterebilir. Bu tutuş şeklinde raket başparmak ve işaret parmağı ayrıca raket sapında en az üç parmak tarafından tutulur. Ek olarak orta parmak raketin ağırlığına destek olur. Parmaklar doğru yerlerindeyken raket çok sabit ve dengeli olur. Backhand vururken başparmak kuvvetli destek verir. Forehand vururken aynı işi işaret parmağı yapar. Penhold Tutuşu Asyalı oyunucların geleneksel tutuş şekli olan Penhold tutuşu kalem tutmaya benzer. Çin ve Japon tutuşu olmak üzere iki yaygın kullanımı vardır. Her iki tutuş şekli için sapı bu tutma şekline uygun olan raket kullanmak gerekir. Japon tutuşunda kullanılan raketin sapı daha kalındır. Japon tutuş şekli daha güçlü forehand vuruşları yapılmasını sağlar fakat backhand vuruşları için daha dezavantajlıdır. Çin tutuş şeklinde ise forhand-backhand vuruşları arasında hızlı geçiş avantajı vardır. Penhold tutuş şekli, backhand vuruşlarındaki zayıflığı nedeniyle özellikle yeni başlayanlar için shakehands oynayanlara göre daha çok çalışma gerektirir. Oyuncular bu tutuş şeklinin backhand dezavantajını, son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan ters backhand penhold vuruşu (reverse penhold backhand) ve ayak hareketlerini çok geliştirerek karşılayabilmektedir. Çin Penhold Tutuş Şekli Japon Penhold Tutuş Şekli1 puan
-
MASA TENİSİ TERİMLERİ Antispin - Üzeri düz ve çok kaygan olan lastik türü. Yüzeyinin çok kaygan olmasından dolayı topun falsosu lastiğin yüzeyinde tutunamaz ve dolayısıyla falsodan etkilenmez. Genellikle sert süngerli bir lastiktir. Çoğunlukla defansif vuruş amaçlı kullanılır. Anti olarak da bilinir. Backhand - Raketin dış tarafıyla yapılan vuruş. Backspin - Topun geriye doğru dönerek karşı tarafa gitmesi, kesme vuruşların falsosu. Underspin de aynı anlamda kullanılmaktadır Bat - Raket in bir diğer adı. Blade - Raketin tahta kısmı. Block - Topspin vuruşlara karşı yapılan bir vuruş şekli. Bu vuruş genelde masaya yakın olarak topun yükselmesi sırasında veya yükseldiği noktada yapılır. Blok yapan kişi raketinin açısını topu çarptıktan sonra karşı tarafa gönderecek şekilde ayarlar. Topun karşıya gidişi rakibin topa verdiği hız ve falsoyu kullanarak olur. Voleyboldaki blok vuruşunun muadili denebilir. Blocker - Ana vuruşu blok olan oyuncu. Chop - Kesme. Topun kuvvetli backspin (geriye doğru dönme hareketi) ile karşı tarafa gitmesi. Masaya yakın veya uzak konumdan yapılabilen bu vuruşta top rakibin raketine değdiği anda aşağıya (file dibine) doğru gitme eğilimi gösterir. Chop Block - Raketin yukarıdan aşağıya doğru hareketi ile birlikte yapılan blok vuruşu. Blok yapılan top karşı tarafa kesme olarak gider. Chopper - Oyun stili kesme olan oyuncu. Bu tür oyuncuların arada bir atak yapsalar da ana vuruşu kesmedir. Closed - Raketin topa vuran yüzünü masaya doğru eğik olarak ve masa ile dar açı yapacak şekilde tutmak. Counter-Drive - Sert bir vuruşa karşı yapılan sert vuruş. Cross-court - Köşeden çapraz köşeye yapılan vuruş. Dead - Hiç falsosu olmayan ve hızı da az olan top. Ölü top olarak da bilinir. Deep - Filenin uzağına, masanın dış kenarlarına yakın noktalara atılan toplara denir. Double Bounce - Topun masanın aynı tarafında iki defa zıplaması. Buna engel olamayan oyuncu sayıyı kaybeder. Drive - Masaya yakın konumdan yapılan spinli veya spinsiz (şut) hızlı vuruş. Counter, counterdrive veya smash olarak da adlandırılabilir. Down the line - Topun masaya paralel olarak karşıya gönderilmesi. Bir köşeden çapraz olmayan karşı köşeye yapılan vuruş. Drop shot - Topu karşı tarafta file dibine çok kısa olarak atmak. Bu vuruş top karşı tarafta bir defa zıpladıktan sonra masa dışına taşmıyorsa etkilidir. Flat - Falsosuz ve genelde hızlı giden top. Flick veya flip - Fileye yakın konumda raketi bilek veya üst kol hareketi hızlı bir şekilde çevirerek yapılan vuruş. Genelde kısa atılan toplara hücumu başlatmak için kullanılır. Footwork - Ayak hareketleri. Vuruş için topa yaklaşma yöntemi. Masa tenisinde etkili vuruş yapabilmek için topun geleceği yere önceden gidip pozisyon almak gerekir. Bu da ayakların iyi çalışmasıyla olur. Forehand - Raketin iç tarafıyla yapılan vuruş. Free Hand - Raket tutmayan el. Game - Set. Her set 11 sayıda biter (10-10 olursa hariç, 2 fark oluncaya kadar devam eder). Game Point - Set sayısı. Hard Bat / Hard Rubber - Dış yüzeyi süngersiz pütür lastikli olan raket. Süngerli lastikler çıkıncaya kadar en popüler raketler bunlardı. High Toss Serve - Topu çok yükseğe atarak servis vuruşuna başlamak. Rakibi şaşırtmak ve falsoyu artırmak için yapılır. Hitter - Ana vuruş olarak şut atan oyuncu. Inverted - Dış yüzeyi düz olan (pütürlü olmayan) lastik. ITTF - Uluslararası Masa Tenisi Federasyonu. 1926 yılında kurulan ITTF sporun dünya çapındaki en yetkili birimidir. ITTF'in üyeleri 150 den fazla ülkenin masa tenisi Federasyonlarıdır. Junk - Spinden etkilenmeyen, rakibe spinsiz veya belirsiz falsolu toplar atan anti-spin veya uzun pütür gibi lastikler. Bazı uzun pütür tipi lastikler ITTF tarafından yasaklandı. Kill - Sayı alma vuruşu. Rakibin karşılayamayacağı şekilde yapılan vuruş. Öldürücü vuruş olarak da bilinir. Let - Serviste topun fileye değmesi veya harici etkenden dolayı sayının yeniden oynanmasını gerektiren durum. Lob - Oyuncunun defans amaçlı olarak masadan uzak bir konumdan karşı tarafın yaptığı sert vuruşları geri göndermek için yaptığı defansif vuruşlar. Kullanıcı topu çok yüksek olarak karşı tarafın masasının uzak kısımlarına değişik falsolar ekleyerek gönderir. Amaç rakibin topa tekrar vurmasını zorlaştırmak veya hata yapmasını sağlamaktır. Long Pips - Uzun pütürlü lastik. Lastiğin pütürleri uzun ve ince oldukları için topla temas ederken eğilirler ve rakibe falsosu belirsiz toplar gönderebilirler. Alışkın olmayanlar için oynaması zor bir lastiktir. Loop - Bu vuruş masa tenisinde en çok yapılan vuruşlardan bir tanesidir. Topun hızlı bir şekilde ileriye doğru dönerek gitmesidir. Rus Mazunov kardeşlerden birisinin bir yarışmada topu dakikada 9000 devir döndürerek spin yaptığı belirlenmiştir. Bu tip vuruşda top havada bir yay çizip masaya iner. Bu özelliği sayesinde sporcu topa çok hızlı vurup topun yay çizerek masaya düşmesini sağlayabilir. Top masaya çarptıktan sonra hızlanıp falsosuna göre yön değiştiriyor olabilir. Top karşı tarafın raketine çarparsa havaya doğru gitme eğilimi gösterir. Rakip bu tip vuruşlarda topun : Havada yay çizerek gelmesi Masaya çarpınca yön değişitirmesi Raketine çarpınca yön değiştirecek olması ile uğraşmak zorunda kalır. Loop, kesme veya spine karşı masaya uzaktan, yakından veya masa seviyesinin altından yapılabilir. Looper - Ana vuruşu loop olan oyuncu. Open - Raketin topa vuran yüzünü yukarıya doğru eğik olarak ve masa ile geniş açı yapacak şekilde tutmak. Paddle - Raket Penholder - Bir raket tutuş şekli. En iyi forehand vuruş imkanı sağlar, fakat backhand vuruşlarını yapmak zordur. Genelde uzakdoğu ülkelerinde yaygın olarak benimsenmiştir. Pips - Lastiğin yüzeyini kaplayan ve pütür adı verilen çıkıntıları. Pips Out - Dış yüzeyi pütürlü olan lastik. Inverted (düz) lastiğin tersi. Point - Sayı. Push - Masa üzerinde yapılan kesme veya itme hareketi. Atak yapma imkanı olmadığı zaman yapılan pasif bir vuruş. Racket - Raket Rally - Topun oyunda kaldığı süre. Topun gidip gelmesi. Rating - Oyuncunun klasman puanı. Oyuncunun katıldığı turnuvalarda aldığı sonuçlara göre devamlı değişir. Genelde 200-2800 arasında değişen bir değerdir. Receive - Servis karşılama. Rubber Cleaner - Düz lastik yüzey temizleyicisi. Serve - Servis atma. Shakehands - En yaygın raket tutma şekli. Backhand ve forehand vuruşlar için en dengeli tutuş şeklidir. Sidespin - Topun havada sola veya sağa doğru bir eğri çizerek gitmesini sağlayan vuruş. Bu vuruş genellikle topspin veya loop ile birlikte yapılır. Smash - Sayı alma vuruşu. Rakibin karşılayamayacağı şekilde yapılan vuruş. Öldürücü vuruş olarak da bilinir. Speed Glue - Kullanıldığında lastiği hızlandıran ve falsosunu artıran bir çeşit yapıştırıcı. Spin - Topun dönmesi. Stroke - Oyunda servis dahil yapılan herhangi bir vuruş. Topspin - Topun ileriye doğru dönerek gitmesi. Top havada bir yay çizerek masaya iner. Twiddle - twirl ile aynı. Twirl - Oyun sırasında rakibi hataya zorlamak için raketi çevirerek vuruş yapmak. Eskiden raketin iki tarafında da aynı renk lastik kullanılabiliyordu. Şimdi farklı renkler kulanıldığı için eskisi kadar etkili olmuyor. Bu özellik raketin iki yüzünde özellikleri çok farklı lastikler kullanıldığı zaman etkili olur. Umpire - Hakem. Oyunu yöneten ve sayıları sayan yetkili kişi. Referee - Başhakem.1 puan
Liderler panosu zaman dilimi: Istanbul/GMT+03:00
-
Çevrimiçi Kullanıcılar 0 Üye, 0 Gizli, 181 Misafir (Tam liste)
- Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
-
Konular