Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

Arkadaşlar Bir Ortaokulda öğretmenlik + ders dışı masa tenisi egzersizi yapmaktayım.Bitişiğimizde bir ilkokul var ve öğrenciler ilkokul bitiminde bizim okula devam etmekte.

 

Salon ve ekipman sıkıntısı çok fazla çekmiyoruz.Hatta öğrencilerimizdeki istek ve kabiliyeti gören bir velimiz Y-T 989G marka robot dahi hediye etti. Ortaokul öğrencileriyle çalışmalarımız gayet iyi gidiyor. Okulda ciddi anlamda masa tenisi merakı ve isteği uyandı.Akşamları dahi öğrencilerimiz antreman için gelmek istiyorlar.Ve bu isteğin karşılığını İlk senemizde Balıkesir yıldızlar İl üçüncülüğü elde ederek taçlandırdık.İnşallah önümüzdeki senelerde daha ilerilere gitmek istiyoruz .

 

Fakat ben çalışmalara daha küçük yaşlardaki çocuklardan başlamak istiyorum.

Yeteneği olmayan öğrencilerle boş yere zaman kaybetmek istemiyorum.

 

1) 2.- 3.- 4.sınıfı öğrencilerinden becerisi olan öğrencileri seçerken hangi testlerle yetenekli öğrencileri seçebilirim.

 

2) Siz bu durumda olsaydınız hangi yaş grubuna daha fazla yönelirdiniz?

 

3) Küçük yaş gruplarına yapılacak antreman programları ile ilgili bilgi ve döküman paylaşımı yapabilir misiniz?

Gönderim Zamanı:

Refleks testi yapabilirsiniz mesela. Bence zaten refleksler hariç bi kişide yetenek aramak masa tenisindeki isteiğine azmine bağlıdır bide mesela butun oyuncularınıza 1-2 ay oynayın hangisi daha çok gelişmiş? Tekniği ne kadsr oturtmuş vs. Bakın

Gönderim Zamanı:

Masa tenisi oyuncusunda bulunması gereken özellikler şunlar olmalıdır

Bu sporu yapan sporcunun el ve göz koordinasyonunun mükemmel olması gerekir.

Kuvvet,

sürat,

dayanıklılık,

beceri

motivasyon

çok önemlidir.

Kısa mesafede hızla gelen topları karşılamak için güçlü bacak kaslarına ihtiyaç duyulur.

Hızlı refleksler de masa tenisi oyuncusunun olmazsa olmaz özelliğidir.

 

Peki ilkokul çağındaki çocuklar arasında tarama yaparken yaklaşık 40 dk lık bir beden eğitimi dersinde en basit hali ile nasıl bir antreman parkuru oluşturabiliriz.

Ve böylece bunların çoğuna sahip çocukları keşfetme imkanına sahip olabiliriz.

Diyelim ki sürat için kısa mesafe slalom yapabilecekleri bir platform oluşturduk.Peki diğerleri için?

Her düşünceniz bizler için değerli beyin fırtınası ile bence bu sorulara cevap bulabiliriz.

Gönderim Zamanı:

Kucuk cocuk olduklari icin surat dayaniklilik tarzi testleri bos verin yaniltici olabilir sonucta onlarin daha kas gelisimi baslamamis oldugu icin, goz kordinasyonu ve pratik zeka ve tabii ki istek spor ahlaki antrenmani hic yilmadan birakmamak olmali bence.

  • Beğen 3
Gönderim Zamanı:

Bence disiplin temel kriteriniz olsun.

Antrenmanlara katılımı ve antrenmanı severek yapması ve bu işi (masatenisini ve antrenmanı) disiplinli bir şekilde yapması ve ciddiye alması yeterli.

Bunları yapan bir çocuk iyi antrenmanla çok iyi oyuncu olur hele birde Yetenekliyse şampiyon olur.

  • Beğen 1
Gönderim Zamanı:

ZEKİ, ÇEVİK VE AHLAKLI bu üç özellik olmazsa olmaz şartlarınız olsun. Bir diğeri velinin Ahlaklı olması bu da olmazsa olmazlardandır. Sanırım bu özveri gerektiren sürece yeni katıldınız. Bir meslektaşınız olarak görev yaptığım okulumda acı tatlı birçok şey yaşadım.En az sporcu kadar velinin de süreç içerisinde ki rolüde önemli. Baştan tedbirinizi sağlam alın aksi durumda örneğin takım kaptanınız bir an elinizden yitip gidebilir.Bir teşekkür dahi edilmeden emekleriniz boşa çıkarılabilir.

  • Beğen 2
Gönderim Zamanı:

ZEKİ, ÇEVİK VE AHLAKLI bu üç özellik olmazsa olmaz şartlarınız olsun. Bir diğeri velinin Ahlaklı olması bu da olmazsa olmazlardandır. Sanırım bu özveri gerektiren sürece yeni katıldınız. Bir meslektaşınız olarak görev yaptığım okulumda acı tatlı birçok şey yaşadım.En az sporcu kadar velinin de süreç içerisinde ki rolüde önemli. Baştan tedbirinizi sağlam alın aksi durumda örneğin takım kaptanınız bir an elinizden yitip gidebilir.Bir teşekkür dahi edilmeden emekleriniz boşa çıkarılabilir.

Oktay bey benzer pozisyonda olan ve yüksek ihtimalle geçmiş olduğunuz yollardan geçecek bir kişi olarak sizinle bilgi alışverişi yapmaktan çok memnun oldum.İnşallah bir gün çalıştırdığımız öğrencilerle birlikte Türkiye finallarinde karşılaşırız.Ayrıca diğer görüş belirten arkadaşlara da teşekkür ederim.Farklı fikir ve düşünceleri olanların yorumlarını da merakla beklemekteyim.

  • Beğen 1
Gönderim Zamanı:

Fatih bey tecrübelerinizle birleştirerek çok içten yorum yapmışsınız.Öncelikle bunun için teşekkür ederim.

Ama bir iki senelik çalışmalardaki gözlemlerimde istiyormuş gibi görünen ama başka bir faaliyet ilgisini çektiğinde o kadar emeğinizi hiçe sayarak bırakıp gidenlerden tutunda bir sene boyunca gelipte hala servis bile atmayı beceremeyenlere varıncaya kadar kuru kalabalıklarla çalışınca az olsun ama istekli ve biraz da olsa becerikli olanlara canı gönülden bu sporu sevdirmek niyetindeyim.Ve yaklaşık 2 haftalık arayışlarım sonucunda güzel yetenek tespit testleri buldum.

En yakın zamanda bunları bu başlık altında paylaşmaya çalışacağım.

Özellikle o bilgilerin uygulanabilirliğini ,olumlu olumsuz yanlarını, tavsiye ve eleştirilerini siz ve sizin gibi bu spora gönül vermiş olan arkadaşların değerlendirmesini rica edeceğim.

Belki çok yetenekli oyuncuları farkedememiş kaçırmışta olabiliriz.Aynen Michael jordan'ın okul basketbol takımına alınmayışı gibi,Einstein'in ilkokulda matematikten hiç bir şey anlamıyor diye okuldan atılması gibi hikayelerle karşılaşma ihtimalimiz var ama NİYET HAYIR ,AKIBET HAYIR ...olur ümidiyle yola çıkıyoruz.Allah yolumuzu açık etsin.

Gönderim Zamanı:

YETENEK ARAŞTIRMASI ÖN ŞARTLARI

Yeteneğin seçimi ve yönlendirilmesi, yüksek performansa yönelik spor anlayışı için söz konusudur. Rekreatif spor anlayışında böyle bir yönelmeye gerek yoktur.

Yeteneğin seçiminde değişik ön koşullar aranmaktadır.

1-Antropometrik Ön Şartlar:

Sporcunun;boyu,kilosu,vücut yapısı,vücudun ağırlık merkezi,v.b özellikler.

2-Kondisyonel Ön Şartlar:

Sporcunun;genel ve özel dayanıklılığı, statik ve dinamik kuvveti ,sürat ,beceri ve hareketlilik gibi özellikleri

3-Tekno-Motorik Özellikler:

Sporcunun; denge yeteneği, yer mesafe ve tempo hissi,topa yatkınlığı ,ritmik ve akıcılık gibi özellikleri 4-Öğrenim Yeteneği:

Sporcunun; algılama , gözlem ve analiz etme özellikleri

5-Zihinsel Yetenekler:

Dikkat motorik akıcılık (oyun anlayışı) ,yaratıcılı,taktir yeteneği gibi özellikler.

6-Sosyal Faktörler:

Liderlik,sorumluluk,taşıma,takım anlayışı gibi özellikler

7-Psikolojik Ön Şartlar:

Müsabakaya hazır olma Strese dayanabilme ,zoru başarabilme isteği gibi özellikler.

8-Performans için Ön şartlar;

Sporcunun yüklenmelere dayanabilme özelliği, antrenman isteği, başarıya ulaşma arzusu gibi özellikler.

 

 

El Göz Koordinasyon Testi

 

Testin Amacı: Testin amacı, duvara atması ve sonrasında topu yakalamasını kontrol etmek (el-göz koordinasyonu) ve doğrudan gözünden alınan bilgileri koordine etmek,sporcunun görme sisteminin yeteneğini izlemektir.

Gerekli Kaynaklar

Bu testi gerçekleştirmek için:

ü Tenis topu

ü Kronometre

ü Pürüzsüz bir duvar

ü Asistan

Testin Uygulanışı

Bu test, pürüzsüz bir duvara bir tenis topu atmak ve yakalamak üzere uygulanır.

  • Sporcu 10 dakika boyunca ısınır,
  • Sporcu iki metre uzaklıkta bir düz duvar önünde durur,
  • Asistan "Başla" komutunu verir ve kronometre çalışmaya başlar,
  • Sporcu sağ eli ile duvara bir tenis topu atar ve sol el ile onu yakalar, sol eliyle topu atar ve sağ eli ile onu yakalar. Atma ve yakalama Bu döngü içerisinde 30 saniye boyunca tekrarlanır,
  • Asistan 30 saniye sonra testi durdurur,
  • Asistan 30 saniye içerisinde topu yakalama sayısını kaydeder.

Değerlendirme

Aşağıdaki tablo 15-16 yaşındakiler için düzenlenmiştir.Daha küçük yaştakiler için süre ve beklenen puanlamada değişiklik yapılmalıdır.

 

 

Yaş 15-16

Yüksek Puan 35'in üstü

Ortalama Üstü 30 - 35

Ortalama 25 - 29

Ortalamanın Altında 20-24

Düşük puan 20'nin altı

Gönderim Zamanı:

Sağlık topu atma testi


Amaç:

Sporcunun- Patlayıcı – Kol kuvvetini ölçmek.


Saha – Malzeme:

Spor sahası- salonu, ölçme bandı, metre, sağlık topu, tebeşir.


Yaş Sağlık Topu Ağırlığı

7 – 10 için 1 kg

11 – 14 için 2 kg

Üst düzey için 3 kg


Düzenleme:

· Atış yeri – çizgi belirlenir.

· Testle ilgili bilgi aktarılır.

· Sağlık topu atış yerine konur.

Isınma ve deneme çalışma ve atışları yaptırılır


Uygulama:


· Testle ilgili düzenleme eksiksiz tamamlanır.

· Sporcu atış çizgisi gerisinde yerini alır.

· Yaşına uygun ağırlık topunu çift elle atması söylenir.

· Atış öncesi veya sonrası ayak – gövde çizgiyi geçmez geçerse atış geçersizdir.Adım durumunda atış yapılır.

· Ölçme: Topun düştüğü yerde – atış çizgisine en yakın atış çizgisi arasındaki mesafeye ölçülerek yazılır.

· Bu test, elle atış testi ve çift elle atış olarak uygulanabilir.


Değerlendirme:

Üç atıştan en iyisi değerlendirilir


Gönderim Zamanı:

ÇABUK KUVVET-DENGE-KOORDİNASYON TESTİ


Uygulama:

30sn içerisinde, bir metre çapında hayali bir dairenin dışına çıkmamaya gayret ederek, çömelik vaziyette eller yere temasta iken tam gücü ile sıçrar ve eski vaziyetine gelir.

Sporcunun kaç sıçrama yaptığı saptanarak aşağıdaki tabloya göre değerlendirilir.

Test yapılan yaş grubuna göre değerlendirmede değişiklik yapılabilir.


Değerlendirme:


15 ve aşağısı ..............................çok kötü

5 – 20 ........................................kötü

20 – 25 ......................................orta

25 – 30 ......................................iyi

Yukarısı ....................................çok iyi


Gönderim Zamanı:

SİT-UP (MEKİK)


Bel ve sırt kaslarının fiziksel durumunu gösterir

Uygulama:

Hareket 30sn yaptırılır ve tam yaptıkları mekik sayısı aşağıdaki tabloya göre değerlendirilir.

NOT:

YAŞ SEVİYESİNE GÖRE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ DEĞİŞTİRİLEBİLİR.



Değerlendirme:

20’den az ise........................kötü

20 – 30 ................................orta

30 – 35 ................................iyi

35 – 45 ................................çok iyi

Yukarısı .............................. mükemmel

Gönderim Zamanı:

PUSH-UP (ŞINAV)


Amaç:

Kol ve omuz kaslarının kuvveti


Uygulama:

Sporcu 30sn süre ile şınav yapar.Doğru teknikle ( kolları tam büküp – germe ) yapılan hareket sayısı saptanır.

Küçük yaşlarda uygulanabilirliği zor olduğunu düşünmekteyim.Fakat değerlerdirme kriterleri düşürülerek uygulanabilir.


Değerlendirme:


20’den küçük ise .....................kötü

20 – 30 ....................................orta

30 – 35 ....................................iyi

35 – 45 ....................................çok iyi

Yukarısı .................................. fevkalade

Gönderim Zamanı:

ÇİFT AYAK DURARAK UZUN ATLAMA


Amaç:

Bacak kaslarının yataya sıçrama kuvveti.


Uygulama:

Sporcu işaretlenmiş bir çizginin gerisinden durarak çift ayak uzun atlar.Sıçrama çizgisi ile çift ayak düştüğü mesafe arası cm olarak ölçülür.


Değerlendirme:3 denemenin en iyisi değerlendirilir.


Gönderim Zamanı:

5x30 SÜRATTE DEVAMLILIK TESTİ


Amaç:

Sporcunun süratte devamlılığını ölçmek.


Uygulama:

30m de 5 defa arka arkaya koşulur. ( 30m bitiminden sonra başlangıç çizgisine geliş yavaş koşu ile olacaktır.)


Değerlendirme:

5x30m koşunun ortalaması alınır.

Gönderim Zamanı:


DİSKLERE DOKUNMA TESTİ


Ölçülen Özellik


Kol Hareket Sürati


Testin Tanımı


2 Diske, Tercih Edilen Elle ve Sırayla, Süratli Bir Şekilde Dokunmak.


Materyal


Uygun yükseklikte masa veya salon atlama kasası ve kronometre.


20 cm. çapında iki plastik disk masa üzerine dizilir. İki diskin merkez noktasından birbirine olan mesafesi 80 cm. (Buna göre kenarlar 60 cm. aralıkta) aralıkta olmalıdır. 10 x 20 cm. ebattaki dikdörtgen plaka, iki diske eşit uzaklıktaki yere yerleştirilir.


Katılımcı İçin Açıklamalar


Masa önünde, ayaklar biraz yanlara açık şekilde durun. Tercih etmediğiniz elinizi dikdörtgenin üzerine koyunuz. Tercih ettiğiniz elinizi, diğer elinizin üzerinden çapraz geçirerek, tercih elin zıt yönündeki disk üzerine koyunuz. Disk üzerine koyduğunuz tercih ettiğiniz elinizi, diğer elin üzerinden hareket ettirerek mümkün olan hızla disklere dokununuz. Hazır ol… Başla denilince elinizi bir diskten diğerine, mümkün olan hızla ve 25 defa hareket ettirin. “Stop” işareti verilmeden durmayın, hareket anında yaptığınız dokunma sayıları yüksek sesle test lideri tarafından sayılacaktır. Test iki defa yapılır ve en iyi performans test sonucu olarak kaydedilir.


musainanoglu_IMG_1144.JPG


Test Lideri İçin Açıklamalar


Masa göbek çukurunun (umbilicus) hemen altına gelecek yüksekliğe göre ayarlanmalıdır. Test lideri masa önüne oturarak, testin başında deneğin tercih ettiği elini koyduğu diske dikkat eder. Bu disk üzerine yapılan dokunmalar sayılır. Kronometre “Hazır… başla” işareti ile çalıştırılır. Deneğin A diskine dokunarak teste başladığı farz edilirse, kronometre a diskine deneğin 25 dokunuş yapmasından sonra durdurulur. Böylece A ve B disklerine yapılan toplam dokunma sayısı 50 tane olmaktadır veya A ve B arası 25 siklus meydana gelmektedir. Tüm test süresince, dikdörtgen üzerine konan el, olduğu yerde muhafaza edilmelidir. Denek testin başında test için uygun olan eli seçmek için deneme yapmasına izin verilir. İki test arası bir dinlenme verilir. Bu süre içinde ikinci bir denek birinci testini uygulayabilir.


Puan


İki deneme testi yaptırılır ve en iyi olanı test sonucu olarak kaydedilir. Skor; toplam olarak 50 tane dokunma için gereken sürenin 1/10’luk birimlerle kaydedilmesidir. Denek herhangi bir nedenle diske dokunmaması halinde fazladan bir dokunma daha verilerek 25 siklus tamamlanır. Örneğin; 25 siklus için tutulan 10.3 sn. zamana 103 puan verilir.




Gönderim Zamanı:

MEKİK KOŞU 10 x 5 m. TESTİ


Ölçülen Özellik


Koşu Sürati ve Çeviklik


Testin Tanımı


Maksimum Süratte Koşma ve Dönmeyi (Mekik) Test


Materyal


Temiz, kaymayan yüzey, eğer minder kullanılacaksa emniyetli olduğundan emin olunması gerekir. Kronometre, Mezura, Tebeşir veya Trafik Konisi


Katılımcı İçin Açıklamalar


Çizginin gerisinde hazır pozisyona geçin. Bir ayağınız hemen çizginin gerisinde olmalıdır. Başlama işareti verildiği anda geçmez, mümkün olan süratle geriye dönün ve başlangıç çizgisine, yine mümkün olan süratle koşup, çizgiyi iki ayakla birden geçin. Buraya kadar olan bölüm bir siklüsdur ve bu beş defa tekrarlanmalıdır. Beşinci yapışta bitiş çizgisine gelişte yavaşlamayın. Koşmaya devam edin. Bu test yalnız bir defa yapılır.


Test Lideri İçin Açıklamalar


5 metre arayla zemin üzerine tebeşir veya teyp’le iki paralel çizgi çizin.


Çizgiler 120 cm. uzunluğunda olup, çizgi uçları işaret konisi veya herhangi bir işaretle belirlenir.Test liderinin, deneklerin yaptığı koşularda her iki ayağın çizgi ötesine geçmesini koşunun istenilen parkurda ve dönüşlerin çabuklukla yapılmasını sağlar. Her siklusu takiben, yapılan siklus sayısı yüksek sesle test lideri tarafından okunur. Kronometre, deneğin bitiş çizgisini bir ayağıyla geçtiği an durdurulur. Denek test anında kaymamalı veya kayıp düşmemeli. Bu nedenle kaymayan bir zemin kullanılması çok önemlidir.


Puan


5 siklusu tamamlamak için gereken süre 1/10 zamanla kaydedilir. Örneğin; 21.6 saniyelik bir test süresi sonucu denek 216 puan alır.


Gönderim Zamanı:

Degerli teacbox abim

Bu testler uygulanabilirligi cok dusuk testler ve degerler gayet yuksek bence.neden diyecek olursa 6-7 yasindaki cocuklarda daha el kaslari bile gelisme surecindeyken mekik ve sinav cek dersek cok zorlanacaktir yapamacaktir. (Cunku bunun egitimini almasi gerekir oncesinde).sonrasinda zaten masa tenisi popularitesi az bir spor gelen cocuk sayisi az oluyor kimisi cok hirsli ama cok yetekli olamayabiliyor.bazen cok yetenekli ve istekli cocuklari aile spordan kesebiliyor.bu sartlarinda goz onunde bulundurmak lazim bence.ben sahsim adina soyleyeyim kosu, slalom kosu, saglik topu, ayrica pinpon topunu cizdigim dairelerin icine eliyle isabet ettirebilme oranina bakiyorum.

  • Beğen 2
Gönderim Zamanı:

Umur bey değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.Burda yayınladıklarım bilimsel çalışmalar ve tavsiyeler.Fakat içlerinde uygulanabilirliği çok az çalışmalarda bulunmakta.

Koşu,slalom koşu,sağlık topu,El Göz Koordinasyon Testi,Denge koordinasyon testi,MEKİK KOŞU 10 x 5 m. TESTİ,Disklere dokunma testleri ile bir öğrencinin masa tenisinde gelişebilecek temel becerisinin olup olmadığını anlayabileceğimi düşünüyorum.

 

Sonrasında zaten masadaki duruşu , rahatlığı ,bu sporu sevmesi, zeka ve kavrama yeteneği gibi becerileriyle ilerleyebilecek bir öğrenci olup olmadığı belli oluyor.

Ayrıca okulumuzda Y-T 989 G marka robotla uygulamaya koyduğum testlerle kimin bu işi kıvıracağını çok iyi anlamaya başladım.

Umarım yanılmamışızdır.Beyin fırtınasına devam arkadaşlar.Tüm fikirlere açığım.

Gönderim Zamanı:

Tam anlamıyla boş top atamıyor ama aynı ayarda backspin ve topspin verince boş topa yakın bir top gönderiyor.

Bu robotu almadan da öğrenci çalıştırdım.o zaman 5 masa da toplam 10 öğrencide bile temel eğitim esnasında ilk 4 ay kafayı yemekteydim.

Robotu aldım.İşin püf noktalarını öğrendikten sonra aynı salonda yine 5 masada 30 öğrenci olsa bile süper antremanlar yapabiliyorum.

10 kişi robotta,10 kişi fizik kondisyon antremanında, 8-10 kişide diğer masalarda değişmeli olarak çalışabiliyoruz.

Bence sıfırdan başlayanlar ve bu tarz kişileri çalıştıranlar için çok daha faydalı bu robotlar.

ama

belli bir seviyeye gelmiş olanlarda robot iyi bir ayak çalıştırıcısı ve tek kişi kaldığında antreman arkadaşı oluyor sadece.

Onun dışında sıkılabiyor öğrenciler.Hoş ben tek başıma 1 saat robotu yapılabilecekleri keşfetmeye çalışıyorum,antreman ayarlıyorum ve önce kendim denemeler yapıyorum hala bıkmadım.

 

Yalnız şunu farkettim antreman seven öğrenciler robotun etrafından ayrılmıyorlar Sürekli yeni çalışmalar için yalvarıyorlar.Rahatına düşkün olanlar,eğlencesine gelenler ise hocam izin verin maç yapalım diye dil döküyorlar.Bu bile bir öğrencinin ileride ne olacağını görebilmeniz açısından fırsat sunuyor.

Gönderim Zamanı:

Hocam dedigim gibi bos top(veya bosa yakin) atabiliyorsa hic sikinti yok.ama bos top atamayan robotlar sutop antrenmaninda cocugu blokta beklemek zorunda birakiyor

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 49 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..