Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

Clipper tahtam var ve yapıştırdığım lastikleri çıkartırken kalkan tahta parçaları oldu tahtam sonuçta hasar gördü bir daha böyle bir problemle karşılaşmamak için lastiği sökerken nelere dikkat etmeliyim lastiği kolayca tahtadan ayırmanın bir yolu mevcutmudur.

Yapıştırmadan önce sıfır bir tahtaya böyle bir problem ileride yaşanmasın diye neler yapılabliir.

 

saygılar

Gönderim Zamanı:

solusyonunun cok kalın olmaması lazımm hatta benzın ustune cok az solusyon kullanman lazımm sadece benzın kullanırsan lastıgınde tabaka olması lazımm ozaman pek zarar vermesss lastıgıne fazladan tabakada eklenmesss

Gönderim Zamanı:
Clipper tahtam var ve yapıştırdığım lastikleri çıkartırken kalkan tahta parçaları oldu tahtam sonuçta hasar gördü bir daha böyle bir problemle karşılaşmamak için lastiği sökerken nelere dikkat etmeliyim lastiği kolayca tahtadan ayırmanın bir yolu mevcutmudur.

Yapıştırmadan önce sıfır bir tahtaya böyle bir problem ileride yaşanmasın diye neler yapılabliir.

saygılar

Bunun için birkaç yöntem yazayım Yurt...

 

Birinci yöntem; Stiga tahtalarda her zaman kıymık problemi olduğu için sıfır numara ingiliz malı (kaliteden dolayı) bir zımpara ile üst tahtayı zımparalaman yeterli olacaktır.

İkinci yöntem; işi daha da garantilemek istiyorsan o zaman tahtanın üzerine Joola ve Andro gibi firmaların sattığı (diğer firmalarda satışları başladı sanırım) verniklerden ince bir tabaka halinde sürebilirsin.

Üçüncü yöntem; lastikleri yapıştırırken orjinal olan ama üzerlerinde light yazan yapıştırıcıları kullanmalısın. O zaman lastikler daha kolay sökülüyor ve tahtada daha az tahribat yapıyor. (tabii bu cümlemi senin orjinal solusyon kullandığını düşünerek yazıyorum...)

Dördüncü yöntem; lastiği sökerken eğer çok zorlanıyorsan o zaman solüsyonu daha rahat ayırabilmek için aseton yada benzin gibi yada menşei şeylerle sökmende fayda var.

Beşinci yöntem; eğer bunlarda da başarılı olamadıysan o zaman tahtanı üstü hinoki kaplı olan bir tahtayla değiştirip bu dertlerden kurtulman. Tabii yeni tahtanın hissine nasıl alışırsın bilemem ama buda bir yöntem... :D:

 

Aklıma ilk etapta gelenler bunlar... Umarım yardımcı olmuşumdur...

Gönderim Zamanı:

Selamlar,

Saadettin abinin dediklerine katılıyorum ancak burada bir noktayı özellikle vurgulamak istiyorum. Düzenli olarak sök yapıştır yapıldığında sünger yüzeyindeki solüsonun birikmesi nedeniyle lastiği sökmek gittikçe zorlaşır. Bunu da şuradan çok kolay anlayabilirsiniz: Lastik yeni iken sökmek çok kolaydır (çünkü süngerde henüz fazla solüsyon birikmemiştir) fakat lastik kullanıldıkça sökme işi daha da zorlaşır çünkü artık yeteri kadar solüsyon birikmiştir. Dolayısıyla yine aynı sonuca geliyorum, süngerdeki solüsyon birikmesini engellemenin en iyi yolu lastiğe her seferinde solüsyon değil saf solvent sürmektir. Solventin ne olacağı da size kalmış. Şimdilik bulabilenlere ITTF onaylı "Heptane" önereyim.

Ayrıca Stiga tahtaların yüzeyi Saadettin abinin dediği gibi biraz lifli olduğundan başta çok ince zımparayla üzerinden hafifçe geçmek yeterli olacaktır. Solvent metodu kullanılırsa verniğe gerek kalmaz.

Gönderim Zamanı:

Biraz konunun dışı olacak ama bilgi açısından:Vernik demişken ek olarak bende bi öneride bulunmak istiyorum;Tahtaların kenar kısımlarında meydana gelebilecek kırılma,ezilme ve tahrip olmaya karşı tahtanın kenarlarına da kalın vernik sürülürse kenarlar setleşecek ve masaya çarpmalarda kırılmalar önlenecektir.Aynı zamanda raket bantına gerek kalmayacak ve kenarlar kirlenmeyecek,parlak bir görünüm alacaktır.Acizane paylaşmak istedim.Lastik sökmeye gelince Sadettin Abinin bahsettiği gibi kesinlik orjinal yapıştırıcı kullanmak çok önemli.Ayrıca Ahmet'inde söylediği gibi lastik arkasına biriken solüsyonları belli süre sonra temizlemek gerekiyor.

Gönderim Zamanı:

Lastikleri yapıştırırken orijinal markalı yapıştırıcıları kullanırsak lastikler daha kolay sökülür. Raket tahtalarının üst katlarının damarları boyunadır. Bu bakımdan lastikleri sökerken boyuna değil enine sökmek gerekir. Böylece damarları kaldırmamış oluruz. Tahtamıza da zarar vermemiş oluruz. Vernik süremek tahtanın sertlik derecesini arttıracağı için hızı arttırır, kontrolu azaltır, yani tahtanın özelliğini bozar. İyi çalışmalar

Gönderim Zamanı:

eğer lastiği tahtadan sökerken bu gibi durumlarla karşılaşıyorsanız lastiği sökerken aseton kullanmak ve lastiği sık aralıklarla söküp yapıştırmaktır. eğer tahtanda hasar varsa marangozdan alınabilen yanılmıyorsam tahta cilasi ile o hasar gören kısımları kaplamak ve zımparalamak. bu marangozdan alınan maddeyi bizim hocalara sorar tekrar haber veririm... ve bu arada asetonla ilgili lastiğe zarar verirmi yönünden hiç bi şüpheniz olmasın hiç bir zarar vermiyor. ;):

Gönderim Zamanı:

Hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim çok güzel çok değerli bilgiler vermişsiniz

 

solvent yerine benzin kullanılabilir mi diye sormak isterim

 

yani sonraki yapıştırmalarda yapıştırıcı yerine sadece benzin kullanmak bu şekilde yapıştırmak solusyon birikimine engel olabilir mi.

 

ittf onaylı zaten bulmamız mümkün değil ittf onaysız solvent nereden temin edilebilir? Bu solvent denilen madde sahte benzin yapımında kullanılan bir ürün olduğu için muhtemelen ucuzdur :)

 

saygılar

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 103 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..