Jump to content
Masatenisi.org Forum

carbon tahta & lastik kalınlığı  

45 oy

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

carbon tahtayı tercih etmenizdeki neden hız ise hangi kalınlıktaki lastik sizin isteklerinize cevap veriyor.

ben fh 2.1 mm , bh 2.0 kullanıyorum ve raketim uçuyor. raketimin daha hızlı olması için önerileriniz var mı acaba. siz ne düşünüyorsunuz?

Gönderim Zamanı:
carbon tahtayı tercih etmenizdeki neden hız ise hangi kalınlıktaki lastik sizin isteklerinize cevap veriyor.

ben fh 2.1 mm , bh 2.0 kullanıyorum ve raketim uçuyor. raketimin daha hızlı olması için önerileriniz var mı acaba. siz ne düşünüyorsunuz?

 

Ben carbon tahtayı sırf merak ettiğim için kullanmaya başladım. İmzamdaki kombinasyonu 2.2mm lastiklerle kullanıyorum ve raket off karekterde sayılır. Hız ve kontrol açısından dengeli.

 

Turss arkadaşım ''raketim uçuyor'' demişsin. Raket Uçuyorsa daha ne istiyorsun ki ? Yoksa Ses hızını aşmayı mı istiyorsun :)

 

Konuyla bağlantılı olarak ekipman çılgınlığıyla ilgili bir kaç cümle yazmak istiyorum.

 

Çoğu zaman ihtiyaçtan değilde sırf birilerinin kullandığı tahtayı ve lastikleri kullanmak arzusuyla lastik ve tahta alıyoruz. Bizleri buna yönlendiren şey ekipman hırsımız ve ekipmanların büyüsüne kapılmamızdır. İlk başlarda Off tahta sonra Off+ daha sonra Offf +++ daha hızlı, daha hızlı, daha spinli derken hız sınırını aşan otomobil gibi radara yakalanıyoruz. Radar nedir mi ? Ekonomik çöküş :)

 

Elimizdeki tahta ve lastik hızlıysa uçuruyorsa bundan fazla ne istenir ki ?? Yeni ekipman alamaya başlayan arkadaşlarında bu yazıyı okuyacağını da gözönünde bulundurarak ''önemli olan hız değil tekniğin gelişmesidir''. Aşırı hız ölüm getirir :)

Son cümle ''egonun sınrı yoktur''...

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:

Truss arkadaşımızın bu anketi yapmasındaki amaç, karbon tahtalarda kulanılan lastiklerin sünger kalınlığı ince olursa mı hız artar yoksa kalın olursa mı sorusuna bir yanıt aramak içindi. Dolayısıyla anketi bu şekilde değerlendirmek lazım. Ama tabi mesajdaki ifade tarzı hız ve spin çılgınlığına örnek oluyor. Belki Truss arkadaşımız bu konuya bir açıklık getirir.

 

Selamlar, saygılar.....

Gönderim Zamanı:

Tanju bey sonuçta ince süngerin daha yavaş kalının daha hızlı olduğunu biliyoruz. Yani bu genel geçer birşey zaten. Bu anketin bunu değerlendirmediğini (değerlendiremeyeceğini) düşünüyorum.

 

Ama bence karbon tahtalarla birlikte normal kalınlıkta ya da ince olan süngerli lastiklerle oynamak lazım. Çünkü sünger ince olduğunda tahtanın karakteri daha iyi ortaya çıkıyor. Zaten tahta carbon olduğu için hızlı oluyor. Böylece hem daha hissiyatlı hem de hızlı bir kombinasyon elde ederiz diye düşünmekteyim...

  • Beğen 1
Gönderim Zamanı:

mustafa arkadaşım öncelikle benim adım turss değil.

arkadaşlar ben burada kendi geliştirdiğim bir hipotezi kanıtlamaya çalışıyorum. hipotezime gelince carbon tahtada lastik kalınlığı arttıkça carbon katmandan uzaklaşırsın bu da kalın lastikten hız beklerken, tahtadan kaynaklanan hızın azalmasına neden olur. carbon lastiğe defans sınırına ulaşmayan kalınlıkta lastik takınca hem lastiğin hem de tahtanın hızından maximum faydalanma olup olmadığını anlamaya çalışıyorum.

sonra isteyen istediği gibi oyun tarzı oluşturabilir. ben timo boll wang liqin veya adı her ne ise, hızdan ziyade önce kontrol sonra biraz hız istediğini tahmin edebiliyorum. bunlara özenip onların kombinasyonunu satın almıyorum. bu arada hız istemek demek ekonomiyi sarsmak demek değil. ben sana çok çok daha pahalı defans kombinasyonları gösterebilirim

 

ben imzamdaki kombinasyonla mükemmel defans yapabiliyorum. ben paramı mükemmel oynayabildiğim kombinasyona bağlıyorum. bu ekipman çılgınlığı değil. aynı zamanda çöpe atılan ekipman da yok. defans yapan insan hızdan taviz verirken, hız yapan insan mı bizleri rahatsız ediyor.

 

bu yapılan anketler yeni başlayan, oyununu geliştirmek isteyen herkes için faydalı olabilecek şeyler. bu arada hız lastiğin kalınlığıyla birlikte lastik sertliğinden kaynaklanır. aynı kalınlıkta sert ve yumuşak lastikten sert olanı daha hızlıdır. bu demektir ki hızı sadece lastik kalınlığı belirlemez. hızı tahta, lastik kalınlığı, lastik sertliği ve kullanılan solusyon belirler.

Gönderim Zamanı:

bir de aklıma gelmişken raketim uçuyor derken bu benim kendi hız kavramım. bu göreceli birşey. bana göre uçan raket sana yavaş gelebilir. ben ışık hızına ulaşmak istiyorum diye bir ifade kullanmadım. daha hızlı olması için önerileriniz var mı diye sordum?? fikri olan katılır olmayan da dinler, takip eder. ben spor kulübü öğrencilerini yetiştiriyorum ve öğrencilerimin kullandığı kombinasyonlar hızdan ziyade kontrol ağırlıklı. derdim ego tatmin etmek olsaydı ona göre raket hazırlardım hepsine.

Gönderim Zamanı:
bir de aklıma gelmişken raketim uçuyor derken bu benim kendi hız kavramım. bu göreceli birşey. bana göre uçan raket sana yavaş gelebilir. ben ışık hızına ulaşmak istiyorum diye bir ifade kullanmadım. daha hızlı olması için önerileriniz var mı diye sordum?? fikri olan katılır olmayan da dinler, takip eder. ben spor kulübü öğrencilerini yetiştiriyorum ve öğrencilerimin kullandığı kombinasyonlar hızdan ziyade kontrol ağırlıklı. derdim ego tatmin etmek olsaydı ona göre raket hazırlardım hepsine.

 

Hızlı yazmamdan kaynaklanan ve dikkatimden kaçan bir harf hatasından dolayı rumuzunuzu yanlış yazmışım. Bunun için özür dilerim.

 

''raketim uçuyor. raketimin daha hızlı olması için önerileriniz var mı acaba'' diye yazdığın yazıyı ses hızını aşmak mı istiyorsun diyerek espirili bir eleştiri getirdim.

Eğer sen cümleni sonradan yazdığın ''carbon tahtada lastik kalınlığı arttıkça carbon katmandan uzaklaşırsın bu da kalın lastikten hız beklerken, tahtadan kaynaklanan hızın azalmasına neden olur. carbon lastiğe defans sınırına ulaşmayan kalınlıkta lastik takınca hem lastiğin hem de tahtanın hızından maximum faydalanma olup olmadığını anlamaya çalışıyorum.'' bu şekilde yazsaydın bende senin asıl neyi amaçladığını anlayacaktım. Ama ben Raketim uçuyor. Raketimin daha hızlı olması için öneri istiyorum diye bir anket açıldığını düşündüm. Çünkü ilk yazında kurduğun cümle o şekilde anlaşılıyor yada ben öyle anladım diyelim. Birde Benim eleştirilerim senin yazdığın bu ilk cümle üzerine ve genele hitap edecek ve geneli eleştirecek şekilde yazılmıştır. Sen paranı çöpe atmıyorsan ve ekipman çılgınlığın yoksa birilerine özenip ekipman almıyorsan egon yoksa yazdığım cümlelerin hiç birisini üstüne alınmana gerek yoktur.. Bu eleştiriyi de yaparken biz dedim kendimide kattım işin içine bunuda bilmeni isteerim.

 

Eğer ben bu eleştiriyi getirmeseydim sen de böyle bir açıklama yapmayacaktın ve bu ankette senin istediğin amaca ulaşamayacaktı :)

Bu aarada bende öğrenci yetiştirmeye ve antrenörlüğü öğrenmeye, yapmaya çalışıyorum..

Gönderim Zamanı:

anladım sevgili mustafa, ankete esas konu aslında dikkatli okunsaydı sadece forumcuların carbon tahtaya kaçlık lastik taktığıydı. geri kalanı ben kafamda çözümleyip sonucu sizlerle paylaşacaktım.

Gönderim Zamanı:
anladım sevgili mustafa, ankete esas konu aslında dikkatli okunsaydı sadece forumcuların carbon tahtaya kaçlık lastik taktığıydı. geri kalanı ben kafamda çözümleyip sonucu sizlerle paylaşacaktım.

 

Ozaman bekleyelim ve görelim anketin sonucu ne çıkacak. Daha sonra sen bu erken yorumu zenginleştirip bir başka yorum daha yaparssan bende mutlu olurum.

Gönderim Zamanı:

Bu arada rizedeyiz.com sayfasında sizin 29 ekim turnuvasının fotolarına bakıyorum :) Turnuvanın üzerinden bayağı geçmiş ama geçte olsa başarılarınızı Tebrik ederim.. Beyaz eşofmanlı önde çömelik oturan senmisin :)

Gönderim Zamanı:
ben arkadayım. bir alt resimde en kısa boylu olan benim. 4 erkek olan resim :))))

 

Çokta kısa değil belki resim beni aldatmış olabilir :)

Ama güzel olan böyle her bayramda turnuvaların yapılacak olması. Bizim çocuklar senede 2 organizasyon görüyor bundan dolayı heyecanı ve telaşı üzerlerinden atamıyorlar. Buda oyunlarına etki ediyor. Çalışamlarınızda size başarılar diliyorum.

Sağlıcakla kalın

Görüşürüz..

  • 4 weeks later...
Gönderim Zamanı:

yaptığım ankette istediğim sonuca ulaştım zannediyorum. elimde 2.1 bryce fx ve 1.9 bryce lastikler var. resmi siteden de incelerseniz bu iki lastik dansite hariç hız bakımından aynı nitelikte. yani bryce fx ve bryce hız değerleri 12.

 

aynı tahtada aynı solusyonla her iki lastiği denediğimde 1.9mm lastik çok faklı derecede topa daha fazla hız veriyor. bu belkide düşündüğüm gibi ince lastiğin topla temas anında tahtaya daha yakın olmasından dolayı tahtadaki hız özelliğini daha fazla kullanmasındandır. yani hızlı tahtaya kalın lastik takmak kombinasyonu hızlandırmıyor aksine yavaşlatıyor.

bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim

Gönderim Zamanı:

önce yorumları oku sevgili tsubasa, hatta sadece okuma yorumları doğru anla

ben demişimki '''''''''''''''' karbon tahtayı tercih etmenizdeki neden hızzzzzzzzzzzzz ise '''''''''''''''''

senin ne anladığını merak ettim daha doğrusu ne anlamadığını . benim imzamdaki tahta belli lastikler belli. ben mesajda kontrol sorunum var gibi bir ifade de kullanmadım. sadece birşeyler yazmış olmak için yazmayalım lütfen. ben karbon tahtaya kaç mm lastik takılır diye bir ifade de kullanmadım. nasıl bunu çıkardın hayret doğrusu.

hem şu ifade nasıl kullanırsın '' max kalınlıktakibir tackiness D'den 1.3mm'lik bryce çok daha hızlıdır. '' sen bu söylediğine inandın mı yani merak ediyorum doğrusu.

 

anlamak ve öğrenmek istiyorsan yap dene, birşeyler yapmadan bilmediğin bir konuda asla yorum yapma.

 

 

anlamadan dinlemeden yorum yapmak yerine, izlemek en doğrusu. ok????

Gönderim Zamanı:

Sünger arttıkça hız artar. Orta kalınlık (veya Turushan Bey'in yukarıda tarif ettiği kalınlık) max'dan hızlıdır tezi bence yanlış. Zira hızı sağlayan tahta + lastiği trambolin etkisi. İnce lastikte bu etki çok olmadığı için zaten daha kontrollü oluyor.

Gönderim Zamanı:

bu konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum.

öncelikle bu benim anketim beğenmeyen, saygı duymayan katılmaz.

 

devamına gelince hangi literatürde veya ekipman sitesinde bryce 1.3 var çok merak edeiyorum. sen 1.3 lük bryce 'la oynadınmı ki max tackines d ile kıyas yapıyorsun. ve daha hızlı diyorsun. bir kullan da bak bakalım hangisi daha hızlı

 

bu konuda bir daha mesaj yazmıyorum herkese sevgi ve saygılar

Gönderim Zamanı:

1-)(Sünger arttıkça hız artar. Orta kalınlık (veya Turushan Bey'in yukarıda tarif ettiği kalınlık) max'dan hızlıdır tezi bence yanlış. Zira hızı sağlayan tahta + lastiği trambolin etkisi. İnce lastikte bu etki çok olmadığı için zaten daha kontrollü oluyor) Emre İmamoğlu

 

Yani 2,1mm Tackines D ,1,3mm Brayce (Bu kalınlık varmı?)kaşılaştırmasında. Aynı tahta üzerindeki hız ve kontrol denemesinde .Sizin dediğiniz trombolin etkisinin fabrika verilerinden yola çıkarak daha yavaş olan 2.1 mm Tac.D lastiğinin fabrika verilerinde daha hızlı olan 1,3 mm Brayce lastiğinden daha hızlı olacağını mı kastettiniz.

 

Tamamen kendimi bilgilendirmek için ..?

 

2-)Dolayısıyla elbette tackinedd d'nin 2,1 mm süngerliği brcye 1,3 mm'den daha yavaştır(TsuBaSa)

Yazısından bir cümle alıntısı.

 

Sayın TusBaSa ,E.İmamoğlu'ndan daha önce yazmıştı .Hızlı lastik (Fabrika verilerine göre yazıyorum) kalınlığı incede olsa kendisinden daha yavaş olan kalın bir lastikten herzaman daha hızlıdır.

 

Arkadaşlar iki bilgi birbirine çakıştı.

Net olarak şunu anlamak istiyorum.

Butterfly Viscaria (A.Carbon)

BH 2,1mm Tackiness D

FH 1.3mm Bryce

Hangi tarafı daha hızlıdır..?Bunu öğrenmek isterim

Tamamen bilgilenmek içindir .Yorum yapmadım sadece anladıklarımı yazdım.

Saygılarımla

KTM

Gönderim Zamanı:
1-)(Sünger arttıkça hız artar. Orta kalınlık (veya Turushan Bey'in yukarıda tarif ettiği kalınlık) max'dan hızlıdır tezi bence yanlış. Zira hızı sağlayan tahta + lastiği trambolin etkisi. İnce lastikte bu etki çok olmadığı için zaten daha kontrollü oluyor) Emre İmamoğlu

 

Yani 2,1mm Tackines D ,1,3mm Brayce (Bu kalınlık varmı?)kaşılaştırmasında. Aynı tahta üzerindeki hız ve kontrol denemesinde .Sizin dediğiniz trombolin etkisinin fabrika verilerinden yola çıkarak daha yavaş olan 2.1 mm Tac.D lastiğinin fabrika verilerinde daha hızlı olan 1,3 mm Brayce lastiğinden daha hızlı olacağını mı kastettiniz.

 

Tamamen kendimi bilgilendirmek için ..?

 

2-)Dolayısıyla elbette tackinedd d'nin 2,1 mm süngerliği brcye 1,3 mm'den daha yavaştır(TsuBaSa)

Yazısından bir cümle alıntısı.

 

Sayın TusBaSa ,E.İmamoğlu'ndan daha önce yazmıştı .Hızlı lastik (Fabrika verilerine göre yazıyorum) kalınlığı incede olsa kendisinden daha yavaş olan kalın bir lastikten herzaman daha hızlıdır.

 

Sevgili ktm,

Benim mukayesem aynı lastikler icin gecerli idi. Farklı modelleri mukayese etme amacında değilim. Bua ek olara Bryce çok gergin üst yüzeyli, o yüzden tackiness'den daha yüksek trambolin etkisi var. Tsu kadar spesifik mukayese yapamıyorum zira denemediğim lastikler.

Gönderim Zamanı:

Brayce gibi gergin yüzeyli lastik 1,3mm de olsa hızını koruyor ,artı olarak kontrolüde diğer (daha kalın) brayce lara göre daha iyi olduğuna göre.

Hem hız, hemde kontrol diyebiliriz mi?

 

KTM

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 123 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..