Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

Sayın Forum Üyeleri,

 

ne dediysek o... hizmette sınır tanımayan anlayışımızla, işte söz verdiğimiz gibi hem de resimli olarak, sizlere öz ve hakiki hemi de gerçek "Ütü Metodu"nu anlatıyorum.

 

Hızlandırıcı zamk kullanarak düzenli olarak her antrenman ve maç öncesi lastiklerini zamklayan masa tenisçilerden normal ölümlü olanların en büyük sorunlarından biri, belli bir süre sonra lastiğin süngerinde biriken zamkın süngerden temizlenmesi olayıdır. Neden zamkı temizlemek zorundayız? Çünkü zamk belli bir kalınlıktan sonra yeni sürülen zamkın süngere nüfuz etmesini engellemeye ve zamkın etkisini azaltmaya (ve dahi bu nedenle giderek daha fazla zamk kullanılmasına) yol açar; bu da lastiğin oyun özelliğini ve oyuncunun oyununu olumsuz etkiler... lastiklerini beleşe getiren üst düzey oyuncular gibi, zamka doyan lastiği atıp yenisini takma lüksümüz olmaması, bizlerin, bu zamkı temizlemek için envayi çeşit metodlar üretmemize sebep olmuştur. bunlardan biri de benim anlatacağım ütü metodudur. daha önce size yutturulmaya çalışılan kağıtlı, kırtasiyeli metodla, ütüsü dışında ortak bir yönü yoktur. sözkonusu öteki metod, yüksek ısıyla uygulanmak zorunda olduğundan lastiklere zarar verdiği ortaya çıkmış ve ilk kullanıcıları tarafından artık terkedilmiştir.

 

Benim anlatacağım en hakiki ütü metodu uygulanırken lastiklere gelebilecek zararlardan hiçbir mesuliyet kabul edemeyeceğimizi, sorumluluğun tamamen kendinize ait olduğunu açıklayarak söze başlayalım ve önce öz ütü metodunun avantajlarını belirtelim:

 

- lastikten zamk çıkarmak için zamkın belli bir kalınlığa ulaşmasını beklemenize gerek yok; zamk inceyken de bu metodla zamkı çıkarabilirsiniz

 

- zamkı çekerek veya parmağınızla yuvarlayarak sökmeye çalışırken lastikte oluşabilecek kraterlerden veya parmağınızda oluşacak yanmalardan bu metod sayesinde kurtuluyorsunuz,

 

- zamk sökmek için kullanılan birtakım kimyasalları kullanmayarak sağlığınızı (özellikle parmağınızı) korumuş oluyorsunuz,

 

- lastiğiniz ilk günkü gibi tertemiz oluyor,

 

- stres attırıyor :))

 

dezavantajları ise:

 

- az da olsa lastiğin veya süngerin sıcaktan etkilenmesi mümkün,

 

- dikkat etmezseniz süngeri yakabilirsiniz de,

 

- kullandığınız ütü artık normal ütüleme için kullanılamayabilir (dikkat anne veya eş tehlikesi)

 

- biraz uzun ve yorucu olabilir ama sonucu açısından değer.

 

tahmin edebileceğiniz gibi, bu iş için öncelikle bir ütüye gereksinim olacak (hayret :)). Önerim, teflon kaplamalı, ucu çok sivri olmayan bir ütü kullanılması. evinizde böyle bir ütü mutlaka vardır, ancak bunun kullanılması ailevi birtakım problemler yaratabileceğinden, ayrıca bu ütülerin büyük ve ağır olması bilek sağlığı açısından da uygun olmadığından ben kendime küçük bir seyahat ütüsü aldım (bkz. 1. Resim).

 

1. bölümün sonu

 

1. Resim

post-3-1085610751_thumb.jpg

Gönderim Zamanı:

2. Bölüm:

 

bu metodu ciddi olarak kullanmaya başlamadan önce, eski lastiklerinizle pratiğini yapmanızı şiddetle tavsiye ederekten devam edelim:

 

 

sözkonusu ütü gördüğünüz gibi aslında buharlı bir ütü olmakla beraber, sakın ola içine su koymak gibi bir gaflet ve dalalet içine düşmeyesiniz ;): bizim buharla işimiz yok...

 

- ütüyü en düşük ayarına getirin (tek noktayı geçmeyin).

 

- lastiği, sünger üste gelecek şekilde, düz bir zemine, tercihan kalın kuşe bir kağıdın veya kartonun üzerine koyun.

 

- ütü ısındıktan sonra, sadece ucuyla, süngerin istediğiniz bir kenarından başlayarak ufak ufak itmelerle zamkı ileri doğru toplamaya başlayın; bir noktada birkaç saniyeden fazla kalmamaya dikkat edin; sünger çok ısınmasın... kenardan kenardan devam edin ve arada bir, zamk biriktikçe ve daha yumuşakken, süngerden dikkatlice ayırın.

 

- yorulduğunuzda, gidin arada çay falan için :)), stres yapmayın... ilk seferinde eliniz ve bileğiniz biraz zorlanabilir, ne de olsa tazesiniz bu işte...

 

 

2. Resim

post-3-1085611761_thumb.jpg

Gönderim Zamanı:

3. bölüm

 

dinlendiyseniz devam edelim...

 

bu şekilde sünger üzerindeki zamkı, fazla acele etmeden, kendinize göre bir stil oluşturarak temizleyin. baktınız, eliniz alıştı ve ütünün sıcaklığını kontrol edebilecek hale geldiniz. sıcaklığı biraz artırabilirsiniz. ancak kesinlikle ve kesinlikle 1 nokta ile 2 nokta ortasını geçmeyin (1,5 yani)

 

resime bakın, ne güzel gidiyor... lastik üzerinde kalan ufak tefek kırıntıları dert etmeyin ve parmağınızla da toplamaya çalışmayın... kratere yol açarsınız maazallah...

 

 

3. Resim

post-3-1085612280_thumb.jpg

Gönderim Zamanı:

4. bölüm

 

 

hadi artık, yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik.

 

1 lastik bu şekilde 10-15 dakika arasında sürebiliyor. biraz uzun gibi gelebilir ama sonuç ortada değil mi? tek bir krater yok, üstelik sünger ilk günkü gibi.

 

kalan o ufak tefek kırıntılardan da, biraz temizleme benzini ile elinizi değdirmeden nemlendirdiğiniz pamukla süngerin yüzeyini silerek kurtulduğunuzda işlem tamam.

 

bu şekilde temizlediğiniz lastiğinize tekrar hızlandırıcı zamk uygulamadan önce, tıpkı yeni lastiklerde yaptığınız gibi önce sabit bir zamkla birkaç kere zamklayıp zemin hazırlayın. daha sonra hızlı zamkınızı sürebilirsiniz. birkaç antrenman sonra lastik tekrar tadına doyulmaz kıvamına gelecektir...

 

tamam canım alkışa gerek yok, teveccühünüz :hehehe:

 

Ping the real iron method successfully utilizer Pong

 

 

 

4. Resim (tulum çıkarılmış bir Cermet)

post-3-1085612791_thumb.jpg

Gönderim Zamanı:

Vay canına tam bir zanaatkarsın valla.Benim okudukça deneme isteğim alevlendi :hehe: .Ancak tam ben hareketlenince bir el tarafından engellendim.Meğer eşim tepemde okuyormuş :asabi: .Ütüsünün başına gelecekleri bildiği için aile dramı yaşanmaya başladıki lastiği yakarsan zırt pırt maçlara gitmezsin diye ütüyü kendi eliyle getiriyor :fildir: .Şimdide benim cesaretim kırıldı.Kısacası yemedi.Hem sakarım zaten.vs,vs.....

Gönderim Zamanı:

dun denedim yontemini Ping the real iron method successfully utilizer Pong.. hatta canli sohbette konusuyorduk toranomon ile.. ben bir yandan utuleme yapiyordum..

 

benim esim memnuniyetle utuyu bana teslim etti.. lastigi yakacagimi soyledi.. ben: "yok merak etme, yakmam" dedim..

 

yakmadim aslinda.. yalnizca sungerle birlikte toplandi zamk.. :lol:

 

lastigimin kalinligi bazi yerlerinde 0.5 ila 1 milim inceldi..:)))

 

sonra dehsete kapilip tibhar'imi actim, surdum bir guzel lastigin uzerine, piril piril yaptim..

 

hayir o degil; benim gibi tecrubesiz bir adam neden denerki utu methodu falan gaza gelip??? zaten para verip cikarticisini almis koymusum kenara.. yok yok..

 

deneyeceklere duyurulur:

 

dikkatli olun!!! gercekten de birkac saniye ayni yerde tutmak lastiginizin sonunu benimki gibi yapacaktir..

 

yavas yapin oz yapin..

 

ayrica oyle hadi zamki bugun de cikarayim falan demeyin!!! bekleyin biraz kalinliga ulassin zamk tortusu lastikte..

 

benden bu kadar.. gerisi size kalmis..

Gönderim Zamanı:

Ha ha ha.. :B:

 

 

benim hatam; yeni temizlenmis lastigi bir kere yapistirip oynadiktan sonra senin utu methodunu denemeye kalkmamdi..:))) yok abi, hata benim bir yerde.. zamk tabakasi o kadar inceydiki cikarmak icin cok ince iscilik istiyordu.. ben mi? kesinlikle oyle bir zanaatkar degilim..:lol:

 

deneyeceklere bir uyari daha:

 

sakin ha, yeni bir lastiginiz uzerinde denemeyin baslangicta..:)))

 

ben hangi lastigi hallettigimi burada soylemeye hic niyetim yok..:pirpir:

Gönderim Zamanı:

bendeki utuye birseycik olmadi, lastige oldu..:))) hani tersi olsaydi icim gitmeyecekti..

 

bence denenebilir.. ama cok masrafli bir yontem.. sabir gerektiriyor.. sholin'den mezun olmak gerektiriyor..:)))

 

eminim daha degisik, ucuz yollar vardir zamk cikarmak icin.. bilen var mi?????

Gönderim Zamanı:
Ha ha ha.. :B:

 

 

benim hatam; yeni temizlenmis lastigi bir kere yapistirip oynadiktan sonra senin utu methodunu denemeye kalkmamdi..:))) yok abi, hata benim bir yerde.. zamk tabakasi o kadar inceydiki cikarmak icin cok ince iscilik istiyordu.. ben mi? kesinlikle oyle bir zanaatkar degilim..:lol:

 

deneyeceklere bir uyari daha:

 

sakin ha, yeni bir lastiginiz uzerinde denemeyin baslangicta..:)))

 

ben hangi lastigi hallettigimi burada soylemeye hic niyetim yok..:pirpir:

yahu, benim bildiğim, bir lastiği kıvama getirmek için zaten en azından 3-4 kere zamklamış olmak lazım (yani 3-4 antrenman sonra falan zamk iyice etkili olmaya başlıyor). yani zamkı temizlemenin--benim bildiğim kadarıyla--pek bi anlamı yok :)))

 

daha bir defa zamklanmış süngerin üzerinde zamk birikmez ki, sünger bütün zamkı yutmuştur zaten...

 

Dada, senin bu yaptığın taştan su çıkarmak gibi birşey yani...

 

yine de, süngerden 0,5 mm inceltmek, üzerinde hiç zamk olmasa da acaip zor bir iş. bunu becerebilmek için, yüksek ısıda, bayaa bayaa süngeri resmen kazımış olman lazım. komşular, yanık lastik kokusunu alıp yangın var diye bağırmadılarsa iyi... :))

 

Sayın arkadaşlar,

 

sakın ola Dada'nın yaptığı gibi yapmayın...

 

sünger üzerinde biriken zamkın temizlenme aralığı: zamkın cinsi, oyuncunun ne kadar miktarda zamk kullandığı, süngerin zamklanmaya ne derece uygun olup olmaması gibi parametrelere bağlı olarak değişir. belli bir süre sonra sünger zamka daha az ve uzun sürelerde tepki vermeye başlar, oyun özellikleri azalır vs. bunu her oyuncu en iyi kendi hisseder... işte o zaman zamkın temizlenme vakti gelmiştir demektir...

 

Ping the still not understanding how Dada did it Pong

Gönderim Zamanı:

sen beni anlamamaya devam et sevgili Ping the still not understanding how Dada did it Pong..:))

 

....

 

 

dun arsun arkadasimizin onceden vermis oldugu utu yontemini deneme sansim oldu.. forum uyeleri icin hicbir fedakarliktan kacinmayaraktan amaca uygun bir lastik buldum ve....

 

lastikte 5-10 katlik hizli yapistirici tabakasi vardi herhalde..

 

ne mi yaptim?

 

printer'in kagit kesesinden bir tane parsumen alip lastigin uzerine koydum.. sonra utunun orta kadamedeki isisinda utulemeye basladim..

 

kagit hafif lastige yapisir gibi oluyor, sonrasinda kagidi kaldirip aynen zar soyarmis gibi yapistiriciyi lastikten cikartiyorsun.. o kadar kolayki anlatamam..

 

ben bile bu yontemi basariyla uygulayabilmissem bunu herbirkes yapabilir!!!! hicbir zor tarafi olmayan bir yontem bu..

 

hem lastigi de sokmuyorsun yerinden zamkla birlikte..

 

utu yontemini merak edenlere duyurulur..

 

 

 

Dada who learnt the real ironing method from Arsun not ping

Gönderim Zamanı:
Dada who learnt the real ironing method from Arsun not ping

 

Eeee, imza anlatiyor herseyi, ben daha ne diyeyim ki bunun ustune... :bonus:

Gönderim Zamanı:

Zamk soyma işinde en önemli etkenin sabır olduğunu düşünüyorum.

Yöntemin ne olduğu çok da önemli değil.

Ben geçenlerde bol benzinle, hafiften de kafayı bularak :lol: toplam 2 saatte

15-20 defa üstüste zamk sürülmüş çift lastik temizledim. Zamkın benle inatlaştığı

zamanlarda benzin kullandım, arada çay içtim :gulumse: geri gelip devam ettim

filan... Ama tüm bunlara değdi. Sıfır kraterle işi tamamladım.

Ama en zoru da lastiğin kenarlarını süngeri parçalamadan temizlemek.

Esas sabır orada lazım. Dediğim gibi, yöntem ne olursa olsun, evvela sabır.

Gerisi kolay. Sinirlenmek, eli hızlandırmak yok. Yavaş yavaş, incitmeden :lol:

Gönderim Zamanı:

gercekten de is sabirda bitiyor..

 

sabirli iseniz dogru durust halletmek hic de zor degil..

 

bu arada tsu'nun dedigi gibi bryce soymak gercekten de cok kolay.. bryce alacaklara duyurulur.. :lol:

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 402 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..