Jump to content
Masatenisi.org Forum

Yeni Parafin Denemesi


Recommended Posts

Gönderim Zamanı:
Sadece % 100 pamuklu fitille yanar.

 

Yanıcılığı siz pamuklu fitille yanar anlamda değerlendiriyorsanız dedikleriniz doğrudur.

  • İleti 89
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:

Parafin yağı ile ilgili mesajların hepsine katılıyorum. Tamamlayıcı bilgiler için de teşekkür ederim. Paroil marka sıvı parafinin linkini vermek istiyorum, sanırım burada koliyle satıyorlar. İletişim adreslerinden İstanbul veya diğer illerde perakende bulabileceğiniz yerler hakkında bilgi edinebilirsiniz >>>paroil web sitesi

 

Bir de kandil yakıtı adı altında "etanol" içeren renkli sıvı ürünler var. Eğer bunlardan alan varsa, paraffin oil (n-paraffin) ile ilgisi yoktur haberiniz olsun. Örnek olarak şu linklere bakın: kandil yakıtı (etanol), kandil yakıtı (etanol)

Gönderim Zamanı:
Parafin yağı ile ilgili mesajların hepsine katılıyorum. Tamamlayıcı bilgiler için de teşekkür ederim. Paroil marka sıvı parafinin linkini vermek istiyorum, sanırım burada koliyle satıyorlar. İletişim adreslerinden İstanbul veya diğer illerde perakende bulabileceğiniz yerler hakkında bilgi edinebilirsiniz >>>paroil web sitesi

 

Bir de kandil yakıtı adı altında "etanol" içeren renkli sıvı ürünler var. Eğer bunlardan alan varsa, paraffin oil (n-paraffin) ile ilgisi yoktur haberiniz olsun. Örnek olarak şu linklere bakın: kandil yakıtı (etanol), kandil yakıtı (etanol)

 

Benim aldığım buna benzer birşey olabilir. İlk fırsatta Paroil alayım o zaman. Teşekkürler Tanju Bey,

Gönderim Zamanı:

Arkadaşlar paroil marka olan parafin yağı farklı renklerde bulunabiliyor. Şenocak firmasının ürünü. Ben bu ürünü kullandım.Lastikle sünger arasında herhangi bir şişme vb. problemle karşılaşmadım, benzinli solüsyon kullanmama rağmen. Mehmet Ali sevgili kardeşim orjinal paroil'i praktikerde bulabilirsin.

Gönderim Zamanı:

Az önce arkadaşım Ahmet Sözmenle konuştum. Paraffin testlerini bizler de yaptık. Bu konuda vardığımız önemli bir sonucu sizinle paylaşmak isterim.

Bu bilgi, orjinal diğer tunerları da kapsıyor.

 

Paraffin oil ve orjinal olanlar lastiğe bombe veriyor, lastiği geriyor ve uzatıyor. Biz bu haliyle tahtaya yapıştırınca uzayan kısımları da kesip oyunumuza devam ediyoruz. Oynadığımız ilk gün hepimiz spin ve hızından etkilenmiş mutlu bir şekilde evimize dönüyoruz (1-0). Hatta üzerimizde bir sonraki antrenmanda lastiği yapıştırmadan oynayacağımızın dayanılmaz hafifliği oluşuyor (2-0) Keyifli bir şekilde TVnin karşısına geçip dizimizi izliyoruz :)) (3-0)

Öbür odaya geçip süngerden solüsyon soymalar tinerler solventler hiçbiriyle uğraşmıyoruz(4-0) Raket kılıfında bir sonraki antrenmanı bekliyor. Evdekiler de bu durumdan oldukça memnun (5-0)

Şimdiden 5 gol attık arkadaşlar daha ne olsun diyenleri duyar gibiyim. Gerçekten buraya kadar herşey kusursuz. 2 gün sonra antrenman yapmaya karar verdiniz. Salona gittiniz ilk gün oynadığınız hissi alacağınızı umuyorsunuz ancak tamamen gitmese de azaldığını görüyorsunuz. O gün de idare eder şekilde sporunuzu yapıp eve döndünüz. Aradan 3 gün geçti tekrar oynamaya gittiniz işte o zaman raketin atmadığına spin üretmediğine tanık olacaksınız. Daha da enterasanı spin ve hızını bir kenara bırakın lastik yüzeyinin tutmadığına tanık olacaksınız. İğrenç bir histir bu arkadaşlar. Ben de Ahmet de buna şahit olduk.

 

Arkadaşlar bırakın 15 gün etkili olmasını lastiğimiz 1 hafta içerisinde tüm karakteristik özelliğini kaybetti.

 

Çok kafa yorduk sebeplerini araştırdık.

 

Sebebi lastik uzun süre gergin kalınca(1 hafta) karakteristik özelliği geçici olarak kayboluyor. Hatırlayın lütfen Masa Tenisi marka üreticileri tunerlardan önce bize ne diyorlardı. 1 kat tahtaya sürün, 1-2-3 kat süngere sürün kurumasını bekleyin sonra yapıştırın. Antrenman sonunda da lastiğin tekrar eski halini alması için mutlaka sökün diyorlardı. Yapıştırma talimatları ile ilgili yazıları isterseniz bulurum. Yapışmış lastiğin 1 gün bile tahtada kalmasın diye herkes birbirini uyarmıyor muydu?

 

Farzedelim 1 hafta içerisinde tutucu özelliği gitti. Çözüm sizce ne? Çözüm var da yok bence. Lastiği sökersin eski haline gelmesini beklersin. Ne yazık ki 1-2 hafta oynamadan beklemen lazım eski haline gelmesi için. Bu arada ya elindeki lastiklerle idare edicen ya da yeni lastik alacaksın. Uzamış lastiğe tekrar tuning uygulamak daha beter bir sonuca götürecektir bizi. Biz Ahmet'le bu sorunu bizzat yaşadık. Değer mi arkadaşlar?

 

Emin olun paraffin gibi hızlandırıcı yağları herkesten çok ben kullanmak istiyorum ancak bu sorun çok büyük. Prolar için farketmiyor. Adamlar 1 hafta oynayıp kaldırıp atıyorlar kağıt mendil kullanır gibi. Bizler aynı lastiklerle aylarca oynuyoruz.

 

Bu yüzden hızlandırıcı etkili lastikleri kullanmak son çare olabilir. Önümüzdeki bir kaç ay içerisinde üreticiler daha etkili lastikler çıkaracaklarını duyuruyorlar. Acele etmeyip bekleyip görmek gerekli. Zaten ITTF boosterları da kaldıracak.

Yasaklansa bile bizim federasyon ne zaman uygulayacak çok büyük soru işareti. Kaldı ki uyguladı anlamaları çok zor. Bunları bir kenara bırakıp yok biz sağlığımızı düşünüyoruz ITTF ve bizim federasyon umrumuzda bile değil diyorsanız paraffin sağlık açısından tehdit oluşturmuyor ama dezavantajlarını da yukarda belirttim.

 

Arkadaşlar, çok uzattım biliyorum ama önemli bir konu olduğu için bu kadar zaman ayırıp bilgilerimi sizlerle paylaşıyorum.

Sonuç olarak üreticilerin peynir ekmek gibi yeni hızlandırıcı etkili lastikleri ürettiğini gördükçe trendin bu yöne kaydığını görmek çok kolay olsa gerek.

Son olarak yabancı forumda okudum. Avusturalya nın 2. en iyi oyuncusu yapıştırmadan oynama antrenmanlarına başlamış kendini bu yönde geliştiriyormuş. Şimdilik üst seviye pro oyunculara karşı pek bir varlık gösteremese de ileriye dönük mantıklı bir adım bence.

 

Şimdilik hoşça kalın,

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:

Ali Bey merhaba,

 

Lastikte oluşan bombeli görünümün nedenini şöyle açıklayalım: Eğer hem sünger hem de üst lastik birlikte gerilip uzasaydı bombe oluşmazdı. Lastiğimiz düz kalırken sadece boyutları artardı. Üst lastiğin ebatları aynı kalırken sünger gerildi ve uzadı, dolayısıyla üst lastiği de bükerek kamburlaştırdı, bombe yaptı. Doğru muyum? Bu durumda iken süngeri düzleştirmeye çalışırsanız yani tahta gibi düz bir zemine yapıştırırsanız bükülmüş olan üst lastik de süngere ayak uydurmak zorunda olduğundan gerilerek süngerin boyutlarına uygun hale gelir. Lastiğin bombesi ne kadar fazlaysa o kadar çok, bombe ne kadar azsa o kadar az gerilir.

 

Bu işlemin hızlandırıcı yapışkan tatbiki sonucunda lastiğin bombe yapmasından hiç bir farkı yok aslında. İkisinde de yapıştırma esnasında üst lastiği de germiş oluyoruz. Aradaki fark, zamklayıp oynadıktan sonra lastiği sökerseniz eski haline geldiğini görürsünüz, parafinleyip oynadıktan sonra sökerseniz süngerin eski haline gelemediğini (çünkü parafin etkisi uzun sürüyor) dolayısıyla bombeli vaziyette durduğunu görürsünüz (sünger gergin ve uzamış vaziyette, üst lastik gerginliği ise sona erdiği için). Şunu söylemek istiyorum: Üst lastik burada olaya sadece mekanik olarak katılıyor. Parafinden kimyasal olarak etkilenmesi, hız ve spinini kaybetmesi mümkün değil.

 

Süngerin bombesinden etki geçip düzleşinceye kadar faydalanabilirsiniz. Maç veya antrenmanınız bitince sökün, ertesi gün azıcık yapışkan ile (sadece yapıştırmak için, çünkü bombe zaten mevcut) tekrar yapıştırın ve oynayın. Ne kadar bombe, o kadar çok gerilme demek olduğuna göre zaten bombe azaldıkça gerginlik de azalacağından üst lastiğinizin ömrü kısalmayacaktır.

 

Ama siz etkiyi görmek için lastik rulo halindeyken yapıştırıp çok fazla gererek oynadınız ise, 3. günün sonunda üst lastik "yeter artık bu kadar sinirli ve gergin daha fazla duramayacam!!" deyip salıvermiştir kendini. "Ohh bee dünya varmış" deyip rahatlamıştır. Eee, salık lastikle oynarsanız tabi ne hız ne de spin bulamazsınız. Bir balonu şişirin ve 3 gün sonra söndürüp bakın bakalım o buruşmuş ve uzamış haline. İşte sizin lastikler de böyle olmuş malesef.

 

Şimdi diyeceksiniz ki, e ne anladım ben bu işten? Gene sök-tak yapmaya devam ettikten sonra başlarım ben bu parafin ya da booster tuninginden muninginden. Duyar gibi oluyorum bu sözleri:)

 

Balonu az şişirin, hava ile dolsun ama çook az gerilsin, 1 ay da böyle kalsa pörsümez. Zaten bir daha ki araştırmamda balon deneyi yapıcam ben:)

 

Gelelim parafin kullanmanın gerekçelerine:

 

1. Su bazlı yapıştırıcılar mecburi diğerleri illegal olduğuna göre ve su bazlılar da hızlandırıcı özellik taşımadığına göre siz lastiklerinizi neyle tuning etmeyi düşünüyorsunuz? 25 gramına 40 ytl verip orijinal tuner alacaksanız eyvallah bir şey diyeceğim yok.

2. Her seferinde bol miktarda yapıştırıcı ile lastiğe bombe yaptırıp eski usül sök-tak yaparsanız gene bir şey demiyorum.

3. Ülkemizde benzin kullananlara bile hala müsaade edilirken siz "ben kurallara uyarım, ittf ne derse o olur, parafini de yasaklamışlar kullanamam" derseniz hiç bir sözüm olmaz.

4. Orijinal tuning ürünlerinin sağlığa zararlı olup olmadığı bilinmiyor ama olsun benim marka ve orijinalite tutkum var derseniz, gene tamamdır.

5. Bu parafinin etkisi azmış, üç günde bitiyor, halbuki ben üç hafta umuyordum, en iyisi tuning işleminden tamamen vazgeçmek ve kaderimize razı olmak diyorsanız yine haklısınız.

 

Bu 5 madde sizin kafanızı karıştırdıysa parafin tuning olayına tekrar bi bakmanızda fayda var Ali Bey.

 

Son çıkan lastikler 70-80 lirayı bulmuşken paraya kıyıp ilerde çıkacak son teknoloji ve tuning olayına son veren lastiklere 90-100 lira verip almak da çözüm olabilir ama kaç kişi bunları alıp da kullanır bilemem. Aldıktan sonra "hadi yaa, reklam kandırmacasıymış hiç atmıyor veya atıyor ama çok kontrolsüz bunlar!" demek de var. Üreticilerin tüketiciler üzerinde ne oyunlar oynadığını hepimiz biliyoruz.

 

Son olarak, üstteki mesajlarınızdan birinde sizin kullandığınız kandil yağının benimkinden farklı olabileceğini ve en kısa zamanda Paroil alacağınızı söylerken aradan 1 saat geçtikten sonra yeni bir mesajla sizin de parafin deneyleri yaptığınızı ve olumsuz sonuçlarla karşılaştığınızı belirten bir mesaj yazıyorsunuz.

 

Sizin bakış açınızı elbette iyi ve tecrübeli bir masatenisçi olduğunuz için saygıyla karşılıyorum. Bizim bilmediğimiz çok şey olabilir. Dolayısıyla bu uzun ve sıkıcı mesajıma yanıt vererek bizleri eğer atladığımız ve bilmediğimiz şeyler varsa aydınlatırsanız memnun olurum. Eminim okuyanlar da benim gibi faydalanacaklardır.

 

Saygılarımla..

Gönderim Zamanı:
Ali Bey merhaba,

 

Lastikte oluşan bombeli görünümün nedenini şöyle açıklayalım: Eğer hem sünger hem de üst lastik birlikte gerilip uzasaydı bombe oluşmazdı. Lastiğimiz düz kalırken sadece boyutları artardı. Üst lastiğin ebatları aynı kalırken sünger gerildi ve uzadı, dolayısıyla üst lastiği de bükerek kamburlaştırdı, bombe yaptı. Doğru muyum? Bu durumda iken süngeri düzleştirmeye çalışırsanız yani tahta gibi düz bir zemine yapıştırırsanız bükülmüş olan üst lastik de süngere ayak uydurmak zorunda olduğundan gerilerek süngerin boyutlarına uygun hale gelir. Lastiğin bombesi ne kadar fazlaysa o kadar çok, bombe ne kadar azsa o kadar az gerilir.

 

Bu işlemin hızlandırıcı yapışkan tatbiki sonucunda lastiğin bombe yapmasından hiç bir farkı yok aslında. İkisinde de yapıştırma esnasında üst lastiği de germiş oluyoruz. Aradaki fark, zamklayıp oynadıktan sonra lastiği sökerseniz eski haline geldiğini görürsünüz, parafinleyip oynadıktan sonra sökerseniz süngerin eski haline gelemediğini (çünkü parafin etkisi uzun sürüyor) dolayısıyla bombeli vaziyette durduğunu görürsünüz (sünger gergin ve uzamış vaziyette, üst lastik gerginliği ise sona erdiği için). Şunu söylemek istiyorum: Üst lastik burada olaya sadece mekanik olarak katılıyor. Parafinden kimyasal olarak etkilenmesi, hız ve spinini kaybetmesi mümkün değil.

 

Süngerin bombesinden etki geçip düzleşinceye kadar faydalanabilirsiniz. Maç veya antrenmanınız bitince sökün, ertesi gün azıcık yapışkan ile (sadece yapıştırmak için, çünkü bombe zaten mevcut) tekrar yapıştırın ve oynayın. Ne kadar bombe, o kadar çok gerilme demek olduğuna göre zaten bombe azaldıkça gerginlik de azalacağından üst lastiğinizin ömrü kısalmayacaktır.

 

Ama siz etkiyi görmek için lastik rulo halindeyken yapıştırıp çok fazla gererek oynadınız ise, 3. günün sonunda üst lastik "yeter artık bu kadar sinirli ve gergin daha fazla duramayacam!!" deyip salıvermiştir kendini. "Ohh bee dünya varmış" deyip rahatlamıştır. Eee, salık lastikle oynarsanız tabi ne hız ne de spin bulamazsınız. Bir balonu şişirin ve 3 gün sonra söndürüp bakın bakalım o buruşmuş ve uzamış haline. İşte sizin lastikler de böyle olmuş malesef.

 

Şimdi diyeceksiniz ki, e ne anladım ben bu işten? Gene sök-tak yapmaya devam ettikten sonra başlarım ben bu parafin ya da booster tuninginden muninginden. Duyar gibi oluyorum bu sözleri:)

 

Balonu az şişirin, hava ile dolsun ama çook az gerilsin, 1 ay da böyle kalsa pörsümez. Zaten bir daha ki araştırmamda balon deneyi yapıcam ben:)

 

Gelelim parafin kullanmanın gerekçelerine:

 

1. Su bazlı yapıştırıcılar mecburi diğerleri illegal olduğuna göre ve su bazlılar da hızlandırıcı özellik taşımadığına göre siz lastiklerinizi neyle tuning etmeyi düşünüyorsunuz? 25 gramına 40 ytl verip orijinal tuner alacaksanız eyvallah bir şey diyeceğim yok.

2. Her seferinde bol miktarda yapıştırıcı ile lastiğe bombe yaptırıp eski usül sök-tak yaparsanız gene bir şey demiyorum.

3. Ülkemizde benzin kullananlara bile hala müsaade edilirken siz "ben kurallara uyarım, ittf ne derse o olur, parafini de yasaklamışlar kullanamam" derseniz hiç bir sözüm olmaz.

4. Orijinal tuning ürünlerinin sağlığa zararlı olup olmadığı bilinmiyor ama olsun benim marka ve orijinalite tutkum var derseniz, gene tamamdır.

5. Bu parafinin etkisi azmış, üç günde bitiyor, halbuki ben üç hafta umuyordum, en iyisi tuning işleminden tamamen vazgeçmek ve kaderimize razı olmak diyorsanız yine haklısınız.

 

Bu 5 madde sizin kafanızı karıştırdıysa parafin tuning olayına tekrar bi bakmanızda fayda var Ali Bey.

 

Son çıkan lastikler 70-80 lirayı bulmuşken paraya kıyıp ilerde çıkacak son teknoloji ve tuning olayına son veren lastiklere 90-100 lira verip almak da çözüm olabilir ama kaç kişi bunları alıp da kullanır bilemem. Aldıktan sonra "hadi yaa, reklam kandırmacasıymış hiç atmıyor veya atıyor ama çok kontrolsüz bunlar!" demek de var. Üreticilerin tüketiciler üzerinde ne oyunlar oynadığını hepimiz biliyoruz.

 

Son olarak, üstteki mesajlarınızdan birinde sizin kullandığınız kandil yağının benimkinden farklı olabileceğini ve en kısa zamanda Paroil alacağınızı söylerken aradan 1 saat geçtikten sonra yeni bir mesajla sizin de parafin deneyleri yaptığınızı ve olumsuz sonuçlarla karşılaştığınızı belirten bir mesaj yazıyorsunuz.

 

Sizin bakış açınızı elbette iyi ve tecrübeli bir masatenisçi olduğunuz için saygıyla karşılıyorum. Bizim bilmediğimiz çok şey olabilir. Dolayısıyla bu uzun ve sıkıcı mesajıma yanıt vererek bizleri eğer atladığımız ve bilmediğimiz şeyler varsa aydınlatırsanız memnun olurum. Eminim okuyanlar da benim gibi faydalanacaklardır.

 

Saygılarımla..

 

bende bi 6. madde eklemek istiyorum.... kimse hızlandırıcı kullanmasın kardeşim :P: burada kullanmayı bilmeyenlerde var bize dezavantaj oluyor :D:

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
bende bi 6. madde eklemek istiyorum.... kimse hızlandırıcı kullanmasın kardeşim :P: burada kullanmayı bilmeyenlerde var bize dezavantaj oluyor :D:

 

:lol: İnce bir espriydi..Haklısınız, oynamasını bilmedikten sonra parafin değil tereyağ sürsek gene de bi avantajı olmaz. Siz de dezavantaj oluyor diyerek inceden inceden dalganızı geçmişsiniz. İyi mesaj olmuş, teşekkürler.... :gulumse:

Gönderim Zamanı:
Ali Bey merhaba,

 

Lastikte oluşan bombeli görünümün nedenini şöyle açıklayalım: Eğer hem sünger hem de üst lastik birlikte gerilip uzasaydı bombe oluşmazdı. Lastiğimiz düz kalırken sadece boyutları artardı. Üst lastiğin ebatları aynı kalırken sünger gerildi ve uzadı, dolayısıyla üst lastiği de bükerek kamburlaştırdı, bombe yaptı. Doğru muyum? Bu durumda iken süngeri düzleştirmeye çalışırsanız yani tahta gibi düz bir zemine yapıştırırsanız bükülmüş olan üst lastik de süngere ayak uydurmak zorunda olduğundan gerilerek süngerin boyutlarına uygun hale gelir. Lastiğin bombesi ne kadar fazlaysa o kadar çok, bombe ne kadar azsa o kadar az gerilir.

 

Bu işlemin hızlandırıcı yapışkan tatbiki sonucunda lastiğin bombe yapmasından hiç bir farkı yok aslında. İkisinde de yapıştırma esnasında üst lastiği de germiş oluyoruz. Aradaki fark, zamklayıp oynadıktan sonra lastiği sökerseniz eski haline geldiğini görürsünüz, parafinleyip oynadıktan sonra sökerseniz süngerin eski haline gelemediğini (çünkü parafin etkisi uzun sürüyor) dolayısıyla bombeli vaziyette durduğunu görürsünüz (sünger gergin ve uzamış vaziyette, üst lastik gerginliği ise sona erdiği için). Şunu söylemek istiyorum: Üst lastik burada olaya sadece mekanik olarak katılıyor. Parafinden kimyasal olarak etkilenmesi, hız ve spinini kaybetmesi mümkün değil.

 

Süngerin bombesinden etki geçip düzleşinceye kadar faydalanabilirsiniz. Maç veya antrenmanınız bitince sökün, ertesi gün azıcık yapışkan ile (sadece yapıştırmak için, çünkü bombe zaten mevcut) tekrar yapıştırın ve oynayın. Ne kadar bombe, o kadar çok gerilme demek olduğuna göre zaten bombe azaldıkça gerginlik de azalacağından üst lastiğinizin ömrü kısalmayacaktır.

 

Ama siz etkiyi görmek için lastik rulo halindeyken yapıştırıp çok fazla gererek oynadınız ise, 3. günün sonunda üst lastik "yeter artık bu kadar sinirli ve gergin daha fazla duramayacam!!" deyip salıvermiştir kendini. "Ohh bee dünya varmış" deyip rahatlamıştır. Eee, salık lastikle oynarsanız tabi ne hız ne de spin bulamazsınız. Bir balonu şişirin ve 3 gün sonra söndürüp bakın bakalım o buruşmuş ve uzamış haline. İşte sizin lastikler de böyle olmuş malesef.

 

Şimdi diyeceksiniz ki, e ne anladım ben bu işten? Gene sök-tak yapmaya devam ettikten sonra başlarım ben bu parafin ya da booster tuninginden muninginden. Duyar gibi oluyorum bu sözleri:)

 

Balonu az şişirin, hava ile dolsun ama çook az gerilsin, 1 ay da böyle kalsa pörsümez. Zaten bir daha ki araştırmamda balon deneyi yapıcam ben:)

 

Gelelim parafin kullanmanın gerekçelerine:

 

1. Su bazlı yapıştırıcılar mecburi diğerleri illegal olduğuna göre ve su bazlılar da hızlandırıcı özellik taşımadığına göre siz lastiklerinizi neyle tuning etmeyi düşünüyorsunuz? 25 gramına 40 ytl verip orijinal tuner alacaksanız eyvallah bir şey diyeceğim yok.

2. Her seferinde bol miktarda yapıştırıcı ile lastiğe bombe yaptırıp eski usül sök-tak yaparsanız gene bir şey demiyorum.

3. Ülkemizde benzin kullananlara bile hala müsaade edilirken siz "ben kurallara uyarım, ittf ne derse o olur, parafini de yasaklamışlar kullanamam" derseniz hiç bir sözüm olmaz.

4. Orijinal tuning ürünlerinin sağlığa zararlı olup olmadığı bilinmiyor ama olsun benim marka ve orijinalite tutkum var derseniz, gene tamamdır.

5. Bu parafinin etkisi azmış, üç günde bitiyor, halbuki ben üç hafta umuyordum, en iyisi tuning işleminden tamamen vazgeçmek ve kaderimize razı olmak diyorsanız yine haklısınız.

 

Bu 5 madde sizin kafanızı karıştırdıysa parafin tuning olayına tekrar bi bakmanızda fayda var Ali Bey.

 

Son çıkan lastikler 70-80 lirayı bulmuşken paraya kıyıp ilerde çıkacak son teknoloji ve tuning olayına son veren lastiklere 90-100 lira verip almak da çözüm olabilir ama kaç kişi bunları alıp da kullanır bilemem. Aldıktan sonra "hadi yaa, reklam kandırmacasıymış hiç atmıyor veya atıyor ama çok kontrolsüz bunlar!" demek de var. Üreticilerin tüketiciler üzerinde ne oyunlar oynadığını hepimiz biliyoruz.

 

Son olarak, üstteki mesajlarınızdan birinde sizin kullandığınız kandil yağının benimkinden farklı olabileceğini ve en kısa zamanda Paroil alacağınızı söylerken aradan 1 saat geçtikten sonra yeni bir mesajla sizin de parafin deneyleri yaptığınızı ve olumsuz sonuçlarla karşılaştığınızı belirten bir mesaj yazıyorsunuz.

 

Sizin bakış açınızı elbette iyi ve tecrübeli bir masatenisçi olduğunuz için saygıyla karşılıyorum. Bizim bilmediğimiz çok şey olabilir. Dolayısıyla bu uzun ve sıkıcı mesajıma yanıt vererek bizleri eğer atladığımız ve bilmediğimiz şeyler varsa aydınlatırsanız memnun olurum. Eminim okuyanlar da benim gibi faydalanacaklardır.

 

Saygılarımla..

 

Tanju Bey, sizlerden özür dilemek istiyorum. Bir zamanlama hatası yaptım. Siz bu konuyu başlatmadan önce bazı testler yapmıştım. Bu testleri diğer orjinal boosterlarla da yaptım. Daha önceki yazılarımda lastiği uzatmasıyla ilgili olumsuzlukları dile getirmiştim. Kimse yanlış anlamasın ben paraffine kesinlikle karşı değilim. Diğer orjinal tunerlarda da bu sorun var. Parafin denemelerini yaz sezonuna bıraktığımı da yazdım. Tunerlarda gördüğüm dezavantajları bütün olarak sizlere aktaramamış olabilirim. Testleri sizinkinden farklı bir sıvı ile yapmış olabilirim. Sonuç olarak o da paraffin yağı olarak geçiyor. Sizinki daha kaliteli ve kokusuz olabilir. Bendeki de lastiğe bombe veriyor sonuçta. Yazımda sadece paraffini hedef almadan orjinal olan olmayan tüm boosterları kapsadığını belirttim.

 

Ben sadece yaşadığım deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. Benim başıma böyle birşey geldi. Tam hatırlayamıyorum dediğiniz gibi çok bombeli haliyle de yapıştırıp lastiği iyice germiş olabilirim. Çok bombe yapmadan yapıştırsam da lastiğin 1 hafta gibi uzun süre çok gerilmese de o şekilde kalması kafamda soru işaretleri bırakıyor. Zamanla daha iyi sonuçlara varabiliriz belki.

 

Her ne kadar bu testleri ertelesem de sizdeki Paroili merak etmiyor değilim. O yüzden hemen temin etmeliyim diye yazdım.

 

Yapıştırma işleri ve testleri beni biraz bunalttı son zamanlarda. Yılbaşından beri sürekli araştırıp denemeler yapıyordum. Beni mutlu edecek bir sonuca varamadığım ve çok zaman kaybettiğim için bir süre ara verdim. Çünkü oyunuma konsantre olamamaya başladım.

 

Bir cümlenizde benim tecrübeli ve iyi bir oyuncu olduğuma değinmişsiniz. Beni onurlandırdınız ancak ben kendimi ne yazık ki iyi bir oyuncu olarak görmüyorum. Siz oyunumu görmediğinize göre birileri bahsetmiş olacak ki yanlış bilgi vermiş size.

 

Sizin Paroil bulmanız ve denemeler yapmanız emin olun ki biz forum üyelerini çok sevindiriyor. Bizim göremeyip de sizin tespit ettiğiniz avantajlı bir sonuç da çıkabilir bu testlerden. Belki yaptığımız test çeşitleri sonucunda edindiğimiz bilgileri paylaşarak daha doğru sonuçlara varabiliriz.

 

Aklıma şöyle bir çözüm geldi. 6-7 kat orjinal solüsyon birikmiş bir süngere 2 kat Paroil sürsek 1-2 saat bekledikten sonra uzamasına pek fırsat vermeden tahtaya da birşey sürmeden yapıştırsak sonra press tarzı birşeye koysak 1-2 gün geçtikten sonra atışı nasıl olur acaba?

 

Böyle sorular çok sık geliyor aklıma ama yaza bırakacağım kararlıyım.

 

Herkese iyi geceler,

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:

Ali Bey, şimdi daha iyi anladım mesajınızda anlatmak istediklerinizi. Tuning konusu ile ilgili yazdığınız bütün mesajları okuduğumuzda birbiriyle bağdaşıyor. Su bazlı yapıştırıcıların günlük hayatımıza girmesiyle birlikte tuning ürünlerinin ortaya çıkması ve alternatif bir çözüm olan paraffin oil ile ilgili bir çok yazı internette bulunabiliyor zaten. Benim yaptığım da bu güncel konuyu kendi forumumuza taşımak oldu. Yoksa yeni bir fikir ortaya atmış değilim ben. Aynı şekilde başka arkadaşlar da başka konuları taşıyacaklar ve okuyup tartışacağız, bilgi sahibi olacağız. Sanırım detaylı olarak parafin sıvısını inceledik ve iyi de oldu. Olumlu olumsuz tarafları ortaya çıktı. Bazıları için önemli, bazıları içinse önemsiz olan tuningle ilgili bu konuya katılan ve görüş bildiren başta siz olmak üzere herkese teşekkür ediyorum. Sevgilerimle...

Gönderim Zamanı:

Ben şu anda sadece okuyucu olarak konuya iştirak ediyorum. Çünkü yeni ürünler olduğu için öncelikle yorumları dinlemeyi ve nelerin artısı ve eksisi olduğunu kullanmaya başlamadan öğrenmek çok önemli. Booster bile aldım ama ligler bitmediği için denemeye cesaret edemedim. Bir anda birde lastiksiz kalmak istemem ama yakında başlarım ve yazılarınıza tecrübelerimi eklerim.

Birinci tercihimin ne olduğunu merak edenlere de belirteyim. Hızlı lastikleri solüsyonsuz kullanmak... Okudukça kafam karışıyor çünkü. Benim gibi eski oyuncuların hepsinin kafasının karıştığına da eminim.

Şu anda benim için en dikkat çekici şey tüm yapıştırıcıların ortak bir fabrikadan aynı kutuyla çıkmaları ve sadece etiketlerinin farklı olması. Dikkatinizide çekmiştir sanırım. Boosterlarda aynıdır sanırım ama bence firmalarda kararsız oldukları için aynı firmadan ortak malzeme alıyorlar gibi. Yani fikir birliği olsun ve geçiş döneminde kimse kimsenin önüne geçmesin diye. Neden bunu yazdım derseniz bunlarda yasaklanırsa bu kadar emek boşa gitmiş olacak ve yeni bir girdapın içine girecegiz. Bence firmalarda, oyuncularda, federasyonda panikte. Bekleyip göreceğiz...

Gönderim Zamanı:

Bu arada bazı bilgileri paylaşmak istiyorum. Ben CTE ürününü düzenli olarak kullanıyorum. Ali'nin aksine beklentilerim de oyunum gibi düşük olduğundan herhalde beni oldukça mutlu ediyor. Hatta oyununa güvendiğim bazı arkadaşlarım da raketimi denediler, "çok güzel atıyor ne zaman yapıştırdın" diye sorduklarında cevabım genelde 1 hafta veya 10 gün gibi süreler oluyordu. Uygulamayı bazılarımıza uzun iş gibi gözükebilir ama hep şu şekilde yaptım;

 

1- 1 saat içersinde temiz süngerli lastiğe 5-6 kat kadar CTE sürdüm. (İlk kez uygulamada)

2- Ertesi gün lastikler boru kıvamına yaklaşmış oluyor. Bu halde zaten tahtaya tutturmak imkansıza yakın, tutturursanız da üst lastikteki tansiyon çok yüksek olduğundan ömür açısından da pek anlamlı değil. Zira booster ile süngerimiz genleşiyor, üstü lastiğimiz de genleşecek ama bu işi sünger kadar hızlı yapamıyor, zaten o kadar da genleşemiyor. O yüzden bu günü hiç birşey yapmadan pas geçmek faydalı. Yabancı forumlardaki oyuncuların işlemi de hep böyle. Bu halde yapıştırmaya çalışan yok.

3- Lastik artık düzgünleşmeye başladı , sanki taze solüsyon sürülmüş kadar bombeli hale geldi. (bu süre lastik/sünger tipine göre değişiyor, bazen 2-3 gün olabilir bile) Bu halde iken yasaklar umrunuzda ise su bazlı tutkalla tahtamıza yapıştırıyoruz. Bu sabrın bize katkısı Ali'nin bahsettiği kenarda açma sorunlarının oluşmaması. Lastiğiniz kenardan açıyorsa anlayın ki ya yapıştırıcı az veya yeterince sabretmediniz. Sabrettim ama bombe azaldı, etkisi de az olur demeyin, zira öyle olmuyor.

4- Etki azalmaya başladığında işlemi aynı şekilde tekrar etmiyoruz. Lastiği söktüğümüzde lastik ters bombe yapmış oluyor. Normal bombe varsa da boşuna söktünüz, zaten etki devam ediyor anlamına gelir. Bu seferki uygulamada ürünü sadece 1-2 max 3 kat sürüyoruz. Su bazlı yapıştırıcı birikintisi yoksa (ki 2 kereden sonra başlıyor) veya azsa 2 kat booster sürmek lastiği düzeltmek için yeterli oluyor. Yapıştırdığınızda aşağı yukarı aynı etkiyi elde etmiş olmanız gerekir. Üstelik bu şekilde lastik de ilk genleşmeden sonra tekrar uzamıyor.

 

Ali'nin daha önce boosterlar yokken solüsyonu ile yapıştırdığı lastiğinin kenardan açtığını da görmemiş değilim. O bakımdan kendisinin bu ürünleri ne kadar abartılı kullandığını aşağı yukarı tahmin ediyorum :). O işlemlere lastik sürekli uzar da, yırtılır da vs vs.

Gönderim Zamanı:

"Aklıma şöyle bir çözüm geldi. 6-7 kat orjinal solüsyon birikmiş bir süngere 2 kat Paroil sürsek 1-2 saat bekledikten sonra uzamasına pek fırsat vermeden tahtaya da birşey sürmeden yapıştırsak sonra press tarzı birşeye koysak 1-2 gün geçtikten sonra atışı nasıl olur acaba? "

 

Ali bu hiç bir işe yaramaz. 6-7 kat orjinal solüsyon birikmiş süngerde geriye kalan sadece ve sadece yapıştırma sağlayan ana maddeler olur. Yani genleştiren, his veren, attıran, spin veren kimyasallar uçtu gitti çoktan. Sen ona parafini sürünce, parafin bu tutkalları yumuşatacak, süngerin yüzeyi yapışkan olacak, ama parafin süngere pek etki etmeyecek. Neden dersen birikmiş tutkal bu işi bloke edecek. Parafin sadece tutkalı yumuşattığıyla kalacak. Uzama filan da ya olmaz ya da minimal olur. Yani iyi yapışır ama atmaz :). Prese koymana da gerek olmuyor zaten bu durumda. Bir etki olacaktır ama temiz süngere nazaran oldukça az olur.

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Bu arada bazı bilgileri paylaşmak istiyorum. Ben CTE ürününü düzenli olarak kullanıyorum. Ali'nin aksine beklentilerim de oyunum gibi düşük olduğundan herhalde beni oldukça mutlu ediyor. Hatta oyununa güvendiğim bazı arkadaşlarım da raketimi denediler, "çok güzel atıyor ne zaman yapıştırdın" diye sorduklarında cevabım genelde 1 hafta veya 10 gün gibi süreler oluyordu. Uygulamayı bazılarımıza uzun iş gibi gözükebilir ama hep şu şekilde yaptım;

 

1- 1 saat içersinde temiz süngerli lastiğe 5-6 kat kadar CTE sürdüm. (İlk kez uygulamada)

2- Ertesi gün lastikler boru kıvamına yaklaşmış oluyor. Bu halde zaten tahtaya tutturmak imkansıza yakın, tutturursanız da üst lastikteki tansiyon çok yüksek olduğundan ömür açısından da pek anlamlı değil. Zira booster ile süngerimiz genleşiyor, üstü lastiğimiz de genleşecek ama bu işi sünger kadar hızlı yapamıyor, zaten o kadar da genleşemiyor. O yüzden bu günü hiç birşey yapmadan pas geçmek faydalı. Yabancı forumlardaki oyuncuların işlemi de hep böyle. Bu halde yapıştırmaya çalışan yok.

3- Lastik artık düzgünleşmeye başladı , sanki taze solüsyon sürülmüş kadar bombeli hale geldi. (bu süre lastik/sünger tipine göre değişiyor, bazen 2-3 gün olabilir bile) Bu halde iken yasaklar umrunuzda ise su bazlı tutkalla tahtamıza yapıştırıyoruz. Bu sabrın bize katkısı Ali'nin bahsettiği kenarda açma sorunlarının oluşmaması. Lastiğiniz kenardan açıyorsa anlayın ki ya yapıştırıcı az veya yeterince sabretmediniz. Sabrettim ama bombe azaldı, etkisi de az olur demeyin, zira öyle olmuyor.

4- Etki azalmaya başladığında işlemi aynı şekilde tekrar etmiyoruz. Lastiği söktüğümüzde lastik ters bombe yapmış oluyor. Normal bombe varsa da boşuna söktünüz, zaten etki devam ediyor anlamına gelir. Bu seferki uygulamada ürünü sadece 1-2 max 3 kat sürüyoruz. Su bazlı yapıştırıcı birikintisi yoksa (ki 2 kereden sonra başlıyor) veya azsa 2 kat booster sürmek lastiği düzeltmek için yeterli oluyor. Yapıştırdığınızda aşağı yukarı aynı etkiyi elde etmiş olmanız gerekir. Üstelik bu şekilde lastik de ilk genleşmeden sonra tekrar uzamıyor.

 

Ali'nin daha önce boosterlar yokken solüsyonu ile yapıştırdığı lastiğinin kenardan açtığını da görmemiş değilim. O bakımdan kendisinin bu ürünleri ne kadar abartılı kullandığını aşağı yukarı tahmin ediyorum :). O işlemlere lastik sürekli uzar da, yırtılır da vs vs.

 

Emre, CTE konusunda özlü ve ayrıntılı olarak bizi bilgilendirdiğin için sağol. Bu yeni ürünleri satın almadan önce kullananların yorumlarını ve nasıl kullandıklarını bilmeye çok ihtiyacımız var aslında.

Gönderim Zamanı:
Emre, CTE konusunda özlü ve ayrıntılı olarak bizi bilgilendirdiğin için sağol. Bu yeni ürünleri satın almadan önce kullananların yorumlarını ve nasıl kullandıklarını bilmeye çok ihtiyacımız var aslında.

 

Tanju Abi saolun. Ben Carrefour'dan Parafin olmasını ümit ettiğim bir ürün aldım. Fakat senin uyarıcı mesajını okuduğumda süpheye düştüm. (kandil yakıtı vs.)

Benim aldığım ürün Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor. Bu gerçekten saf parafin mi yoksa ethanol vs. katkısı var mıdır çözemedim. Açmadığım için koku nasıl bilmiyorum. Rengi mavi ama yeişil de vardı, maviyi ben seçtim :lol:

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Tanju Abi saolun. Ben Carrefour'dan Parafin olmasını ümit ettiğim bir ürün aldım. Fakat senin uyarıcı mesajını okuduğumda süpheye düştüm. (kandil yakıtı vs.)

Benim aldığım ürün Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor. Bu gerçekten saf parafin mi yoksa ethanol vs. katkısı var mıdır çözemedim. Açmadığım için koku nasıl bilmiyorum. Rengi mavi ama yeişil de vardı, maviyi ben seçtim :lol:

 

Mavi rengi neden seçtiğini anladım. Mavi süngerli H3 lastiğinde kullanıcaksın di mi?... :lol: Emrecim, etanol katkılı ürünlerden almışsın büyük ihtimalle. Çünkü sıvı saf parafin yanıcı değil. Yanıcı olan başka bir maddeye bulaştırıldığında onun yanma süresini uzatıyor sadece. Mum örneğinde olduğu gibi. Tutuşturucu olarak kullanılabilir mi bilemiyorum, mesela mangal kömürü üzerine sıvı parafin döküp kibriti çaksak olur mu? Olmaz sanırım çünkü bez parçası ya da fitil gibi pamuklu bir şey üzerine dökersek yanmaya başlar deniyor. Ama etanol ile muamele edilmiş bir parafin ise (etanol sağlık kuruluşlarında kullanılan saf alkoldür benim bildiğim) kendi başına da gayet güzel yanar.

 

Onu gidip geri ver bana kalırsa. Mazeret olarak da, "ben bunu extreme booster olarak kullanıcaktım ama yanlış ürün almışım" dersin. Durumu anlarlar ve değiştirirler... :hehehe:

Gönderim Zamanı:
Mavi rengi neden seçtiğini anladım. Mavi süngerli H3 lastiğinde kullanıcaksın di mi?... :lol: Emrecim, etanol katkılı ürünlerden almışsın büyük ihtimalle. Çünkü sıvı saf parafin yanıcı değil. Yanıcı olan başka bir maddeye bulaştırıldığında onun yanma süresini uzatıyor sadece. Mum örneğinde olduğu gibi. Tutuşturucu olarak kullanılabilir mi bilemiyorum, mesela mangal kömürü üzerine sıvı parafin döküp kibriti çaksak olur mu? Olmaz sanırım çünkü bez parçası ya da fitil gibi pamuklu bir şey üzerine dökersek yanmaya başlar deniyor. Ama etanol ile muamele edilmiş bir parafin ise (etanol sağlık kuruluşlarında kullanılan saf alkoldür benim bildiğim) kendi başına da gayet güzel yanar.

 

Onu gidip geri ver bana kalırsa. Mazeret olarak da, "ben bunu extreme booster olarak kullanıcaktım ama yanlış ürün almışım" dersin. Durumu anlarlar ve değiştirirler... :hehehe:

 

Tanju abi merhaba, benim kullandığım da ''Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor.''

Ama üzerindeki İçerik kısmında sıvı parafin yazıyor etenol felam içerik kısmında yazmıyor. Acaba içerik kısmında yazmasada içinde Etenol varmıdır ??

Yada içinde etenol varsa kokusu olması gerekmez mi ??

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Tanju abi merhaba, benim kullandığım da ''Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor.''

Ama üzerindeki İçerik kısmında sıvı parafin yazıyor etenol felam içerik kısmında yazmıyor. Acaba içerik kısmında yazmasada içinde Etenol varmıdır ??

Yada içinde etenol varsa kokusu olması gerekmez mi ??

 

İnternette biraz araştırma yaptım. Lamp-oil ya da sıvı parafin olarak satılan renklendirilmiş kötü cins zeytinyağı, pirinç yağı, etanol katkılı yanıcı sıvılar mevcut. Benim tesadüfen aldığım ürün ise içeriğinde n-paraffin bulunan kırmızı renkli, tamamen kokusuz, yağlı bir sıvı. Diğer markaları görüp incelemediğim için kesin bir şey söyleyemiyorum Mustafa arkadaşım.

Gönderim Zamanı:
İnternette biraz araştırma yaptım. Lamp-oil ya da sıvı parafin olarak satılan renklendirilmiş kötü cins zeytinyağı, pirinç yağı, etanol katkılı yanıcı sıvılar mevcut. Benim tesadüfen aldığım ürün ise içeriğinde n-paraffin bulunan kırmızı renkli, tamamen kokusuz, yağlı bir sıvı. Diğer markaları görüp incelemediğim için kesin bir şey söyleyemiyorum Mustafa arkadaşım.

 

Bunu satan firmaya konuyla ilgili bir email attım. İçerik olarak sattığınız ürün içinde etenol var mı diye sordum ama ne kadar dürst cevap verirler orasını bilemiyorum. Ben diğer marka Paroli bulursam bizim Karaca marka olanla arasındaki farkı anlayabilirm..

Gönderim Zamanı:
Tanju Abi saolun. Ben Carrefour'dan Parafin olmasını ümit ettiğim bir ürün aldım. Fakat senin uyarıcı mesajını okuduğumda süpheye düştüm. (kandil yakıtı vs.)

Benim aldığım ürün Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor. Bu gerçekten saf parafin mi yoksa ethanol vs. katkısı var mıdır çözemedim. Açmadığım için koku nasıl bilmiyorum. Rengi mavi ama yeişil de vardı, maviyi ben seçtim :lol:

 

Emre keşke Carrefoura gitmişken Bauhausa da uğrasaydın. Arkadaşlar, İstanbul Kozyatağı Bauhausda PAROIL buldum. Fi

yatı: 5.95 YTL

 

Birinin kapağı açıktı elime biraz döktüm kokusu nasıl diye. Benimkinin kokusuyla aşağı yukarı aynı. Yani tamamen kokusuz değil. Kullandığımız organik bazlı solventlere göre karşılaştırırsak gerçekten kokusuz o zaman. Hafif bir koku var ama kesinlikle rahatsız etmiyor.

Gönderim Zamanı:
Tanju Abi saolun. Ben Carrefour'dan Parafin olmasını ümit ettiğim bir ürün aldım. Fakat senin uyarıcı mesajını okuduğumda süpheye düştüm. (kandil yakıtı vs.)

Benim aldığım ürün Karaca marka, 1 lt, Kandil yağı (Lamp oil) ibareli, açıklamasında Sıvı parafin, Yanma noktası 65 derece, Tutuşturucu olarak kullanılabilir, yanar halde bırakmayınız yazıyor. Bu gerçekten saf parafin mi yoksa ethanol vs. katkısı var mıdır çözemedim. Açmadığım için koku nasıl bilmiyorum. Rengi mavi ama yeişil de vardı, maviyi ben seçtim :lol:

 

 

Merhabalar, Acaba bu ürün gerçekten saf parafin mi yoksa Etenol içinde varmı, kuşkusuyla bu kandil yağını üreten şirkete bir email attım. Emaile bu gün cevap geldi. Firma, Üretikkleri Kandil yağının içeririsinde kesinlikle Etenol olmadığını, sıvı parafin olduğunu söylüyor. Söyledikleri şeylerin doğru olmasını umarak kulanmaya devam ediyorum.

 

Bu arada parafin tatbik ettiğim lastikleri, 5. gün itibariyle yine kullandım. Lastikler üzerinde ki etki hala devam ediyor. Hızda çok az bir azalma var ama yinede bir gün önce yapıştırılmış gibi bir his veriyor..

 

Selamlar..

  • 3 weeks later...
Gönderim Zamanı:

selamlar tanju hocam bilgi ve paylasim için tsk. cekilen fotolari goremedim bide bu işlemi neden yapiyorsunuz onuda anlamadim... spin amacli mi lastiklerin atma perforrmansını mı uzatmak için mi :( yani ne için

 

simdiden kolay tskr.

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 404 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..