Jump to content
Masatenisi.org Forum

Yeni Parafin Denemesi


Recommended Posts

Gönderim Zamanı:
Şöyle açıklayayım: Piyasada satılan tuning ürünlerinin kullanımı bildiğim kadarıyla 1-2 saat arayla 4 kat falan sürülerek tamamlanıyor ve sonuçta 14 gün sürdüğü iddia edilen bir etki ortaya çıkıyor. Benim yaptığım ilk parafin tuning işleminde ise tekrar ediyorum sadece 1 kat parafin tatbik edilmiş ve 24 saat sonra hem de sadece tahtaya yapıştırıcı sürülerek yapıştırılmıştır. Yani burada ben 4 kat tuning yapmak için 6-8 saat zaman kaybetmedim. Sünger için ayrıca yapıştırıcı harcamadım. 30 saniyede parafini tatbik ettikten sonra ertesi gün yapıştırıp idmana gittim. Bu kadar. Ayrıca sünger kalınlığı max ve sert sayılabilecek özelliktedir.

 

Eğer max değil de 1.9-2.1 arası süngerli lastikleri tercih ederseniz (zaten sünger kalınlaşması nedeniyle mecburuz) ve uygun bir kat veya iki kat sürerseniz 1 litresini 5.5 liraya aldığınız parafin oil sayesinde cebinizde kalan para ile yeni lastikler alma imkanına kavuşursunuz. Zaten lastiği tahtadan sökmediğiniz müddetçe gergin ve yapışık bir şekilde duruyor öyle değil mi? Söktüğünüz anda eski boyutlarına dönüyor. Eğer eski boyutlarına dönmezse lastiğinizin pörsümüş ve performansını kaybetmiş olduğunu kabul etmelisiniz.

 

Üstteki mesajlarımda parafinli süngerden yapışkanı temizlediğim halde hala bombeli olarak kaldığını ifade etmiştim. Yani bu parafin etkisi beklentilerimizin çok ötesinde. Son olarak bütün tuning malzemelerinin %90-95 oranında paraffin oil ihtiva ettiği de biliniyor ve yabancı forum sitelerinde belirtiliyor.

 

Ben artık bir spray şişesiyle süngerin üzerine parafin yağı püskürtüyorum ve öylece bırakıyorum. Ertesi gün de yapıştırıyorum. Belki firmalar da bu çözümün farkına varıp ilerde tuning ürünlerinin spray formunu çıkartırlar da herkes rahat eder:)

 

Abi o kadar uzun sürmüyor tuning olayı. 45 dakka içinde 6 kat sürüp ertesi gün boru şeklinde buluyorsunuz. Sizin sadece tahtaya tutkal sürme sebebiniz da lastiğinzde önceden sürülüp parafini görünce tekrar yumuşayan tutkalınızdır. Ama lamba yağının çok daha hesaplı olduğu bir gerçek. etkisi CTE'nin 3 te 1i kadar bile sürse yine de baya ucuz oluyor. Bu tuning olaylarının bir kötü yanı konuşulmaya başlandı. Max lastikleri 4mm'yi kolayca geçtiğini söylüyor insanlar. Ben ölçmedim ama inanırım.

  • İleti 89
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Abi o kadar uzun sürmüyor tuning olayı. 45 dakka içinde 6 kat sürüp ertesi gün boru şeklinde buluyorsunuz. Sizin sadece tahtaya tutkal sürme sebebiniz da lastiğinzde önceden sürülüp parafini görünce tekrar yumuşayan tutkalınızdır. Ama lamba yağının çok daha hesaplı olduğu bir gerçek. etkisi CTE'nin 3 te 1i kadar bile sürse yine de baya ucuz oluyor. Bu tuning olaylarının bir kötü yanı konuşulmaya başlandı. Max lastikleri 4mm'yi kolayca geçtiğini söylüyor insanlar. Ben ölçmedim ama inanırım.

 

Söylediklerinde tamamen haklısın Emreciğim. Ama bir lastiğe 40-50 lira verip sonra da onu sadece iki hafta sürecek kadar performanslı bir hale getirmek için 45 dak. veya 1 saat uğraşmak bana pek akıllıca bir iş gibi gelmiyor. Her gün 2 saat antrenman yapanlar için iki hafta belki uzun bir süre ama haftada 2 kez masatenisi oynamak isteyenleri pek ilgilendirmez sanırım bu tuning işlemi. Yine de illa tuning yapacam diye tutturanlar olursa hesaplı bir alternatif işte. Zaten üst seviye oyuncular neyi nasıl yapacaklarını bizlerden daha iyi biliyorlar mutlaka. Son söz onların olmalı ve bu konu da böylece kapanmalı diye düşünüyorum.

 

Sevgiler, saygılar..

Gönderim Zamanı:
Abi o kadar uzun sürmüyor tuning olayı. 45 dakka içinde 6 kat sürüp ertesi gün boru şeklinde buluyorsunuz. Sizin sadece tahtaya tutkal sürme sebebiniz da lastiğinzde önceden sürülüp parafini görünce tekrar yumuşayan tutkalınızdır. Ama lamba yağının çok daha hesaplı olduğu bir gerçek. etkisi CTE'nin 3 te 1i kadar bile sürse yine de baya ucuz oluyor. Bu tuning olaylarının bir kötü yanı konuşulmaya başlandı. Max lastikleri 4mm'yi kolayca geçtiğini söylüyor insanlar. Ben ölçmedim ama inanırım.

 

Ben ölçtüm geçiyor valla. Bizim hakemler kontrol etmiyorlar.

Gönderim Zamanı:

Son zamanlarda yabancı forumları da takip ediyorum. Biri ITTF e mail atmış. Gelen cevapta tuner/booster da Eylül 2008 itibariyle yasaklanacakmış. Başka biri enteresan bir noktayı tespit etmiş. Bakarsanız Fairchack gibi eski solüsyonlar üzerinde ITTF approved yazıyor. Şimdi orjinal tunerlara bir bakın üzerinde ITTF approved olan var mı? Bende Donic Boost var. Şöyle yazıyor: According to ITTF new rules.

 

Sizin anlayacağınız bu boosterlara ITTF bile daha onay vermedi. Sanırım üreticiler bizim test kullanımımıza sundu.

 

Bizim federasyon yıllardır tüm resmi maçlarda (Buna her geçen gün kalitesi artan süper lig de dahil) çok kötü kokan benzinli karışımlara izin veriyor. Çok merak ediyorum yeni kuralları uygulaması için kaç asır geçer acaba?

 

Hatırlarsanız Koreli bir oyuncu yıllar önce ITTF onaylı solüsyon kullanmadığı için diskalifiye olmuştu. Sanırım 10-15 sene olmuştur bu olay. Bizim federasyon ise hala izin veriyor. Bence bu konuyu da masaya yatırmak gerekir.

 

Hiç kimsenin hevesini kırmak istemem. Tunerlar konusunda ben de çok testler yaptım. Lastikleri uzatması canımı sıktı. Tekrar kısalması haftalar alıyor. Orjinal tunerlar da kullandım. Hisleri o kadar da yazıldığı gibi uzun gitmiyor. Uzayan lastiğe tekrar uyguladığında yine uzuyor. Başka bir arkadaşımla da aynı sonuca vardık. Uzayan lastiğin hissi ölüyor, karakteristik özelliği kayboluyor. Yapıştırma işini ucuza getirelim derken çifti ortalama 100 YTL olan güzelim lastiklerimizi heba etmeyeleim. Benim evde boosterlar yüzünden heba ettiğim 3 çift lastiğim var. (sriver fx, bryce fx, bryce çiftleri)

 

Tanju Bey'in çabalarını takdirle takip ediyorum. Sağolsun bizim yerimize araştırmalar yapıyor. Ne yazık ki uzama olayından dolayı testlerimi yarım bıraktım.

 

Sevgili Emre, uzamalı ki atsın demişsin. Ancak tunerlarda uzama fazla oluyor. Atma hissi gitti diyorsun yine uyguluyorsun. Uzamayı bir türlü durduramıyorsun. Klasik solüsyonlar da ise yarım gün açıkta beklet hemen orjinal haline geri dönüyor. Boosterlarda böyle bir olay yok. Emin olun bu uzama lastiğin ömrünü azaltmakla kalmıyor. Karakteristik özelliğini alt üst ediyor.

 

Booster denemelerini şimdilik askıya aldım. Kolay gelsin

Gönderim Zamanı:

Ali sen solüsyon yerine hertürlü kanserojen maddeyi sürüyordun zaten. Boosterların seni kesmesi mümkün değil. :D: Ama beni bu oyun seviyemle (aşağı yukarı biliyorsun :)) tatmin ediyor. Sürdüğüm 5-6 kat beni 2 hafta rahat götürüyor. Ben uzama sorununu önceden de yazdığım gibi ilk seferden sonra pek yaşamıyorum. İlk seferlerde yaşamıştım. O da adamların önerdiğinden fazla sürerek oldu. O yüzden senin de yazdığın gibi elimde hissi kaçmış baya yumuşak bir Magna ve bir Sriver EL var. Öyle ki Sriver EL yeni Sriver Fx'imden daha yumuşak. :). Her halukarda bu konular açıklığa kavuşacak. ITTF bence saçmalamaya başladı. Üreticilere yeni kazanç kapıları açmak dışında pek bir işe yaramıyorlar. Booster'lar bir yana bütün markalar yeni lastikler çıkarıyor, ve yeni çıkanlar eskilerden hep daha pahalı ve genelde daha dayanıksız. Butterfly'dan Tenergy, Yasaka Pryde, Stiga Boost TC/TP, Andro Roxon, Tibhar Sinus gibi lastikler çok yakında satılmaya başlıyor. Tahmin edeceğimiz gibi hepsi pahalı. Böyle olacağına solüsyon yasaklanmasaydı daha iyiydi bence.

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:

Konuya iyi bir yaklaşım yaparak bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler Ali Bey. 1 kez uygulanan parafinin lastiği fazla uzatmadığını ve etkisi geçince lastiğin eski haline döndüğünü kesin olarak söyleyebilirim. Ama eski solüsyonlara göre lastiğin genleşmesi de eski halini alması da uzun sürüyor tabi. Tekrar parafin sürmek istediğimizde bu süreleri dikkate alarak yine 1 kat sürersek lastiğin karakteristik özelliğini bozmadan kullanabiliriz. Kurumuş olan yapışkanı çözerek canlandırması da çok hoşuma gitti. Bu arada üst lastiğin doğal kauçuk, sentetik veya yarı sentetik kauçuk olmasına göre, bir de sert ya da yumuşak olma özelliklerine göre bu uzayıp eski haline dönememe olayı farklılık gösterir diye düşünüyorum. Saygılar..

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Abi sen de mi benim gibi FH'de Mark V'i bırakamıyorsun? :)

 

Evet, galiba klasik lastikler ile forehandde daha rahat ediyorum. Hızı kontrolü spini benim için fazlasıyla yeterli. Ağır bi lastik de değil. Süngeri de, üst lastiği de çok kaliteli ve uzun ömürlü. İkimizin de aynı fikirde olduğuna sevindim.. :thup:

Gönderim Zamanı:
Ali sen solüsyon yerine hertürlü kanserojen maddeyi sürüyordun zaten. Boosterların seni kesmesi mümkün değil. :D: Ama beni bu oyun seviyemle (aşağı yukarı biliyorsun :)) tatmin ediyor. Sürdüğüm 5-6 kat beni 2 hafta rahat götürüyor. Ben uzama sorununu önceden de yazdığım gibi ilk seferden sonra pek yaşamıyorum. İlk seferlerde yaşamıştım. O da adamların önerdiğinden fazla sürerek oldu. O yüzden senin de yazdığın gibi elimde hissi kaçmış baya yumuşak bir Magna ve bir Sriver EL var. Öyle ki Sriver EL yeni Sriver Fx'imden daha yumuşak. :). Her halukarda bu konular açıklığa kavuşacak. ITTF bence saçmalamaya başladı. Üreticilere yeni kazanç kapıları açmak dışında pek bir işe yaramıyorlar. Booster'lar bir yana bütün markalar yeni lastikler çıkarıyor, ve yeni çıkanlar eskilerden hep daha pahalı ve genelde daha dayanıksız. Butterfly'dan Tenergy, Yasaka Pryde, Stiga Boost TC/TP, Andro Roxon, Tibhar Sinus gibi lastikler çok yakında satılmaya başlıyor. Tahmin edeceğimiz gibi hepsi pahalı. Böyle olacağına solüsyon yasaklanmasaydı daha iyiydi bence.

 

Selam Emre, yine ne yaptın imzandaki kombinasyon değişmiş. Senin hızına yetişmek imkansız. Ben de kansorejen madde içeren solüsyonları kullanmaktan haz etmiyorum. Ne var ki bu booster işleri hem ilgimi çekiyor hem de kafamı karıştırıyor. Raket kombinasyonu denemelerimin sonuna yaklaştım. Amacım uzun yıllar oynayacağım kombinasyonu bulup antrenmanlara ağırlık vereceğim. Masa Tenisi çin dergisinde yazıyormuş. Oyuncunun bir raketin tüm açılarına alışması 2 yıl alıyormuş. Yani anlayacağın 2 yıl sonra bir raketin tam hakkını verebiliyormuşsun. Amacım bunu başarmak.

 

Sizlere tavsiyem raket kombinasyonu deniyorsanız boosterlardan uzak durun. Mesela tahta deniyorsunuz tuning yapılmış lastiği söküp başka bir tahta üzerinde deneyecekseniz tekrar su bazlı ile yapıştırmanız gerekecek. Su bazlılar diğerlerine benzemiyor 1 kaç defa yapıştırmada bayağı bir solüsyon birikiyor. Solüsyon birikmesi ise hissi öldürüyor. Tekrar süngerden soymak için booster tarzı birşeyler sürmeniz gerekiyor. Soyduk diyelim etkisini görmek için tekrar tuning uygulamanız gerekebilir. Tam bir çorba yani.

 

Kısacası kombinasyonunuzdan emin iseniz boosterları deneyin.

Gönderim Zamanı:

Tanju arkadaşım gerçekten çok iyi bir çalışma çıkmış ortaya . İstek ,zeka ,sabır ve başarı. Tebrikler

Guest Tanju Cansever
Gönderim Zamanı:
Tanju arkadaşım gerçekten çok iyi bir çalışma çıkmış ortaya . İstek ,zeka ,sabır ve başarı. Tebrikler

 

Sağolun, teşekkür ederim. Bu konuda faydalı olabildiysem sevinirim tabi. :gulumse:

Gönderim Zamanı:

bu parafin i ben bulamadım.av malzemesi satan yerlere soruyorum.''o ne diye cevap alıyorum''..garip..tam olarak bulabilecegim bir yer var mı*?

Gönderim Zamanı:
bu arada 2008 eylülden itibaren parafin ve booster'lar da yasaklanacak maalesef...

 

Ben de takip ediyorum. Bu yüzden şimdilik booster denemelerimi bıraktım. Eski sistemle devam ediyorum. Gittiği yere kadar.

Gönderim Zamanı:

Selamlar,

 

Lastiklerimde kullandığım parafin sanırım sünger ile lastik arasında şişme meydana getirdi. Lastiğin ortasında ve kenarında bi kaç küçük bombe oluşmuş, ruloyla falan denedim şişlik düzelmiyor.

 

Nedenini ve sorunun nasıl çözümlenebileceğini bilen var mı? :(:

Gönderim Zamanı:

Eğer çin süngerli lastikte bu işlemi denediyseniz süngerlerinin kalitesizliği yüzünden sünger içinde boşluk bulup kabarmasını sağlamış olabilir. Bildiğim kadarıyla parafinin etkisi geçtikçe düzelecektir ama işlemi hızlandırayım derseniz saç kurutma makinesiyle o bölgeyi sıcak üfleterek kurutmayı deneyin. (Yanlız dikkat çok yaklaştırmamak gerek yangın çıkabilir..)

Eğer sonuç olumlu olursa buraya da yazın ki, sallamış olduğum bu işlem sonucunda başarıya ulaşırsak yeni bir buluş yapmış oluruz..

Gönderim Zamanı:

Bende lastiklerime Tanju abinin anlattığı gibi parafin uyguladım. Sonuç harika, hatta harika sözü bile çok hafifi kalır... Mükemmell :)

 

Mambo Lastiğin almış olduğu bombeyi anlatamam tam bir rulo olmuştu.. Hele bir 729 Friendship Super FX lastiğin bu kadar yumuşadığını ve hızlı olduğunu ilk defa görüyorum.. Mamboyla oynarken sanki Bryce lastikle oynuyormuşum hissi vardı. Çıkan ses ise ayrı bir olay.. Bu gün kantinde sadece benim vurduğum topların sesi vardı. :)

 

Yanlız lastiğe Parafin uygulayacak arkadaşların Tanju abinin uyarılarını dikkate alarak yapmalarını tavsiye ediyorum. Tanju abinin dediği gibi 2 kat parafin sürmeye gerek yoktur. Ben ilk parafini uygularken aman fazla olmasın diyerek çok az sürmüşüm 5 saat sonra ikinci kez parafin sürdüm Sabah rulo şeklinde lastiklerle karşılaştım. Birde ilk önce lastiğin üstünde birikmiş yapıştırıcı kalıntısını temizledikten sonra bu işleme başlarsanız, solüsyon ve parafinin emilmesi daha çabuklaştığı için biraz daha bekleme süresini kısaltmış olursunuz.

 

Benim sadece bir lastikte kabarcıklar oluştu ve 24 saat geçtikten sonra ortadan kayboldu.. Benim 729 Friendship Super FX lastikte herhangi bir problem çıkmadı. Parafin yedikten sonra, lastiği üreten fabrika bile bu hızını görse heralde bu bizim ürettiğimiz lastik değil derdi :))

 

Şimdi Birincisi bu efektin kaç gün devam edeceğini merak ediyorum. İkincisi Hani 2008 de yasaklandığında bu kokusuz ve sürüldükten sonra anlaşılması çok zor olan bu parafini türkiyede nasıl anlayacaklar yada hangi hakem anlayacak onu merak ediyorum :)

 

Çok Önemli bir uyarı yapmak istiyorum.. Lastiğinize, evde hazırladığınız benzin karışımlı yapıştırıcılarla sakın ama sakın Parafin uygulamayın. Hiç bir Sonuç alamayacağınız gibi birde lastiğiniz ziyan olur.. Butterfly fair Chack Yapıştırıcı ile herhangi bir problem yaşanmıyor tavsiye ediyorum..

 

Ayrıca Tanju abiyi çabalarından dolayı tebrik ediyorum. Bizlerle böyle bir pratik olayı paylaştığı için ve tecrübelerini bizlere aktardığı için çok ama çok teşekkür ediyorumm.

 

Selamlar..

Gönderim Zamanı:

Ben de yaklaşık 1 haftadır parafin işlemiyle uğraşıyorum. İlk kez bu akşam parafin uygulanmış lastikle oynadım. Lastiğe bir kez ve çok fazla olmamak üzere paraoil uyguladığım için lastikler ters yönde çok fazla bombe yapmadı. Süngerlerinde oldukça solüsyon birikmişti. Belki de bu yüzden çok fazla esneyemediler. Yani kesmeyi gerektirecek kadar uzamadılar. fakat ben performanstan gayet memnunum. Yapıştırıcı olarak solüsyon benzin karışımı kullanıyorum. Lastiklerde belirgin bir zarar göremedim. Mustafa bey eğer biraz konuyu açabilirseniz.Yani solüsyon ve benzin karışımı yapıştırıcılar ile paroil niçin uygunsuzluk oluşturuyor. Lastiğe ne tür bir zarar veriyor.Veya paroilin etkisini mi yok ediyor yada azaltıyor? Ben uyguluyorum ve henüz bir olumsuzluk görmedim. Sizin deneyimlerinizi öğrenmek isterim...

Gönderim Zamanı:
Ben de yaklaşık 1 haftadır parafin işlemiyle uğraşıyorum. İlk kez bu akşam parafin uygulanmış lastikle oynadım. Lastiğe bir kez ve çok fazla olmamak üzere paraoil uyguladığım için lastikler ters yönde çok fazla bombe yapmadı. Süngerlerinde oldukça solüsyon birikmişti. Belki de bu yüzden çok fazla esneyemediler. Yani kesmeyi gerektirecek kadar uzamadılar. fakat ben performanstan gayet memnunum. Yapıştırıcı olarak solüsyon benzin karışımı kullanıyorum. Lastiklerde belirgin bir zarar göremedim. Mustafa bey eğer biraz konuyu açabilirseniz.Yani solüsyon ve benzin karışımı yapıştırıcılar ile paroil niçin uygunsuzluk oluşturuyor. Lastiğe ne tür bir zarar veriyor.Veya paroilin etkisini mi yok ediyor yada azaltıyor? Ben uyguluyorum ve henüz bir olumsuzluk görmedim. Sizin deneyimlerinizi öğrenmek isterim...

 

Merhaba Erol Bey, Ben konuyu bu işlemi ilk yapan kişi Tanju abi olduğu için ilk olarak geniş şekilde ona mesaj olarak yolladım. Burada da yazmamda mahsur yok gözlemlediğim şeyleri sizede anlatabilirim.

 

Elimdeki Orjinal Butterfly yapıştırıcıyı iki lastiğe uyguladım yapıştırıcı yetmeyince biraz solüsyon hazırladım ve kurumalarını bekledikten sonra parafin sürdüm. Dört saat sonra kendi hazırladığım yapıştırıcıyı tatbik ettiğim lastiklerin sanki kenarlarından 3-4 kişi çekiştirmiş ve sündürmüş gibi abuk sabuk bir görüntü içerisinde olduğunu görünce şok oldum.

 

Diğer Butterfly yapıştırıcıyla sürdüğüm aynı marka lastikler bombe yapmıştı ve normaldi. Oysa diğer kendi hazırladığım yapıştırıcı sürdüğüm lastikler anormal bir şekilde karşımda duruyorlardı. Otuz saatten fazla bir zaman geçmesine rağmen o lastikler sanki sündürülmüş şekilde duruyor ve hiçbir düzelme de yoktu artı bırakın lastiğin bombe yapmasını süngerde yumuşama bile yoktu. Tam tersine sünger dahada sertleşmişti ve kurumuştu sanki hiç yapıştırıcı sürülmemiş gibiydi..

Altı lastiğe parafin uyguladım bunlar bir çift Mambo, Bryce, Bryce Fx ve TACKIFIRE SPECIAL ve 729 friendship super Fx lastikler.

Bir mambo lastiği ve 729 friendship super Fx lastiği Orjinal yapıştırıcıyla, Dğer mambo lastiği ve gerisini Yapıştırııcının bitmesi neticesinde Kendi hazırladığım yapıştırıcıya Parafin uygulayarak kullandım.

 

Gözlemlerim ve uyguladığım lastikleri denemem neticesinde, orjinal olmayan yapıştırıcının, lastiğin şeklini ve özelliğini değiştirdiğini gördüm.

Şu an kendi hazırladığım yapıştırıcıyı sürdüğüm bir lastik bütün özelliğini kaybetmiş ve kullanılmaz durumda duruyor. Orjinal solüsyon sürülen iki lastiğimi bu gün kullandım, hızının ve sesinin değiştiğinede şahit oldum ve etkisinin ne kadar süreceğini merakla bekliyorum.

Gönderim Zamanı:

Erol Bey, zannedersem parafini kendi hazırladığınız solüsyonla sizde benim gibi uygulamışsınız ama benim yaşadıklarımı yaşamamış olmanız ve bu durumla karşılaşmamanız benim de kafamda soru işaretleri oluşturdu?? Bu yüzden gecenin bu saatinde bile yazma gereği hissettim. Gerçekten kafam karıştı!!

 

Siz paraffini nasıl uyguladınız biraz bahsedermisiniz?? En azından karşılatırma yaparak nerede hata yaptığımı bulmuş olurum. Eğer sizin lastikte bir deforme olayı olmadıysa, ya benim parafin de bir problem var, yada uygulamada hata yapıyorum. Eğer parafinde problem olsa orjinal yapıştırıcıylada problem olurdu. Lastikte problem var desem bir çift lastik ikiside aynı marka ve aynı kalınlıkta ikiside Mambo, birisine orjinal diğerine kendi hazırladığım solüsyonu tatbik ettim. Bu problemin sebebini, orjinal olmayan yapıştırıcıda bulmuştum? Ama şimdi kafamda soru işaretleri oluştu. En önemlisi de gördüğüm manzara yani lastiğin abuk sabuk görüntüsü nasıl oldu en çok onu merak ediyorum?

 

Yanlız orjinal olmayan solüsyonlar üzerinde parafinin çok az etkisi olduğunu söyleyebilirim. Orjinal solüsyonla parafini denediğinizde sizin fikirlerinizide almak isterim.

 

Şunuda belirtmek istiyorum herzaman orjinal yapıştırıcı kullanan birisiyim. Sadece bu parafin denemesini yaparken yapıştırıcımın bitmesi neticesinde bir anlık bir iştahla yada parafinin etkisini görme hevesiyle kullanmak zorunda kaldım :( Suç parafinde de değil benim maymun iştahımda 2 lastiğe uyguladığımda yapıştırıcı bittiğinde diğer lastiklerlede başka bir zaman deneme yapabiliridim ama dedim ya benimkisi maymun iştahı başka bir şey değil :(

 

Selamlar..

Gönderim Zamanı:

benim uygulama şeklim:

 

parafini yağlı boya fırcasına hafifçe döküyorum, zaten parafin fırça kıllarında dağılıyor ( kıllar tarafından tutuluyor ).

Sonra da çok rahat şekilde lastiklere uyguluyorum, her tarafına sürdükten sonra 24 saat bekleyip (hafif bombelik oluyor) , bir de Donic Booster 1kat sürüyorum ve yine 24 saat bekliyorum.

Sonra da Donic su bazlı yapıştırıcı ile yapıştırıyorum.

Normalde Donic Booster 3 kat tavsiye ediliyor. Fakat öncesinde 1 kat parafin olduğu için 1 kat booster yetiyor.

 

Şu ana kadar eski lastiklerde parafini abartıp denemeler yaptım ( 1 saat arayla 4-5 kat sürmek gibi, sonrasında boobter kullanmadım ). Bu durumda lastiklerin aşırı derecede kıvrılıp sonra da oldukça büyüdüğünü gördüm. Fakat asla sünger ile üst tabaka arasına sızıp orada şişkinlikler yapmadı. Sonuç olarak lastikler hız ve spin kazandı yeterince..

Gönderim Zamanı:

Parafinlediğim lastiklerin ikisinde oluşan kabarcıklar, lastikleri geri söktükten yaklaşık 24 saat sonra ortadan kalktı. Eğer kabarcıklar halen duruyor olsaydı saadettin beye uyup saç kurutma makinasını kullanacaktım. :fildir:

 

Bu arada sorunsuz lastikler H3, titan3; kabarcık çıkan lastiklerim nimbus ve skylineIII idi.

Gönderim Zamanı:

Orjinal solüsyon birikmiş süngerde paraffin uygulaması daha etkili olur. Çünkü orjinal solüsyondaki kauçuk hammaddesi daha kaliteli ve işlenmiş.

 

Arkadaşlar bizim federasyon yıllardır benzinli solüsyonları kullandırıyor süper lig oyuncularına. Kokusu olmayan paraffini tespit etmeleri gerçekten çok zor. Sanırım ENEZ cihazınadan da geçebiliyor.

 

PAROIL kullanıcılarına birşey sormak istiyorum. Kokusuz olduğundan bahsediyorsunuz. Hiç mi koku gelmiyor. Bendeki PAROIL değil. Normal kokladığımda ben de pek koku almıyorum ama derin koklarsan biraz gaz yağı kerosen tarzı bir koku geliyor.

 

Gerçekten su gibi hiç kokmuyorsa ben de PAROIL markasını kullanmak isterim. Hemen kullanmayacağım tabi testlerimi yaz sezonuna erteledim.

Gönderim Zamanı:
PAROIL kullanıcılarına birşey sormak istiyorum. Kokusuz olduğundan bahsediyorsunuz. Hiç mi koku gelmiyor. Bendeki PAROIL değil. Normal kokladığımda ben de pek koku almıyorum ama derin koklarsan biraz gaz yağı kerosen tarzı bir koku geliyor.

Gerçekten su gibi hiç kokmuyorsa ben de PAROIL markasını kullanmak isterim. Hemen kullanmayacağım tabi testlerimi yaz sezonuna erteledim.

 

Paroil (paraffin oil) yada kandil yağı kesinlikle kokusuz, su gibi akıcılığı var yani yağlı değil. Ayrıca yanıcıda değil.

Gönderim Zamanı:
Olurmu büyükdoğu, adı üsütnde kandil yağı :) yanması için imal edilmiş. Petrolden katı şekliyle elde edilyor. Hatta piyasada katı şekliyle, kalıp halindede satılıyor. Katı şekliyle, mum yapımında kullanılıyor. Ayrıca sıvı halinde de mum yapımı için kullanılıyor.

 

Ben hiç bir koku almadım, kokusuz ve renkli ama lastikte herhanhi bir izi kalmıyor uçuyor diyebilirim. Gazyağının kokusuz ve renkli hali gibi..

 

Selamlar..

 

Büyükdoğuya katılıyorum kesinlikle yanıcı değil. Bunla ilgili bana bir firma mail atmıştı. Gelen mail şu şekilde:

 

Merhaba Ali Bey;

Aradığınız ürün ''parafin''piyasa da adı kandil yağı olarakta geçen kokusuz is yapmayan bir üründür.Başka bir özelliği is yapmamasının yanında devrildiğinde alev almamasıdır.Yani bir kaba sadece parafini koysanız ve ateş yaksanız alev almaz.Sadece % 100 pamuklu fitille yanar.

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   2 Üye, 0 Gizli, 20 Misafir (Tam liste)


×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..