Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Gönderim Zamanı:

Trafik kazalarının önlenmesinde yasaların önemi olsada bir yere kadardır. En önemli nokta insanların davranış tarzları olsa gerek. Yurdum insanında tarifi imkansız bir sabırsızlık var. Kavşakta bekleyemez, virajlarda önünde kendisinden daha yavaş araba varsa bekleyemez, alkol almışsa araba sürmekte sakınca görmez, Ankaradan İstanbula 2,5 saatte gitmeyi marifet sayar bla bla. Değişmemiz lazım ama bu nasıl olacak. Bütün yolları trafik ekipleriyle doldurmakta mümkün değil. Belki birkaç nesil sonra düzelebiliriz. Bizi kısa vadede düzeltecek bir formül bulunacağına inanmıyorum.

Bu arada video çok etkileyici. Tabi bütün Türkiye bu videoyu her akşam haber bülteninde seyrediyor ancak pek fayda etmiyor galiba.

Gönderim Zamanı:

Bize birşey olmaz cehaleti ile yoğrulduk bu milleti Allah koruyor.Kural,ceza ,yasalar artık bizim milletimiz pek kolay kesmez.

 

ktm

Gönderim Zamanı:

En kızdığım olay küçük çocukların kucakta ön koltukta arabaya oturtulması...

İçimden arabayı kullanan kişiyi (tahminen babasıdır) bi güzel pataklamak geliyor...

Hala at ile araba arasındaki farkı kavrayabilmiş değiliz...

Guest Ömer Faruk Yılmaz
Gönderim Zamanı:

Tamam Türkiye'yi, Türk insanını ya da şöyle diyeyim özellikle bu konunun açılma sebebi olan trafik kazalarını (Türkiye'dekileri) eleştiriyoruz iyi hoş da (zaten en iyi yaptığımız şey o) bu durumu ya da durumları düzeltmek için ne yapıyoruz ? Ya da yaptığımız şeyler yeterli mi ? Ne tür fedakarlıklarda bulunuyoruz? Bence birazda bunların üzerinde durulmalı; öyle her önümüze gelen kötü durumu çözüm yolları üretmeksizin eleştirmekle ne kadar ilerleme kaydedebiliriz veya bu tarz hoşnut olmadığımız durumların ortadan kalklasına ne kadar katkı sağlayabiliriz ki ??

İyi akşamlar, Ömer Faruk ...

Gönderim Zamanı:

Herşeyden önce denetimin artması ve kurallara uymayanlara ceza uygulanması gerekir. İşin değişmezi budur. EGS uygulamasından sonra emniyet şeridi ihlali neredeyse ortadan kalktı. Diğer değişmez eğitim. Sağolsun sürücü okulları işin suyunu çıkardılar. Bence sürücü okullarından önce daha iyi sürücü yetişiyordu. Ehliyet almak ciddi bir işti.

 

Kazaların büyük bölümü aşırı sürat nedeni ile oluyor. Herkes süratini biraz düşürse kazalar azalı. Bugünlerde hız limitlerinin artırılacağı konuşuluyor. Yapılacak en yanlış şey olur. ABD'de 1970lerin başında petrol krizi döneminde petrol tüketimini azaltmak için hız sınırını azaltmışlar (65 milden 55 mile düşürmüşler), ve kazalarda %30' a varan azalma olduğunu gözlemlemişler.

 

Güvenli günler dileğiyle.

Gönderim Zamanı:

Hız limitlerinin artırılmasını destekliyorum. duble yollarda 90 limit çok mantıksız. şahsen benim çok uykum geliyo, sıkılıyorum. o da büyük tehlike. bi de şu var, 90 limite uymamaya karar verdiğimde hız 140-150 olur, ama mesela 120 olsa limit, o zaman aşmamaya dikkat ederim, 90 mevcut arabalar ve yollar için çok düşük.

 

kazalarda aslan payı alkol tüketimine ait. alkollü araç kullanılmamalı.

Gönderim Zamanı:

İlgilenen kişiler için FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞLİĞİ 'ni önerebilirm...

Bu sistemin 5 yılda devlete hiç masrafsız 20 trilyon lira gelir sağladığı söyleniyor..

Şartlar için tıklayınız..

Gönderim Zamanı:

Lobianco rumuzlu arkadaşın görüşüne (Hız limitlerinin artırılmasını destekliyorum. duble yollarda 90 limit çok mantıksız. şahsen benim çok uykum geliyo, sıkılıyorum. o da büyük tehlike. bi de şu var, 90 limite uymamaya karar verdiğimde hız 140-150 olur, ama mesela 120 olsa limit, o zaman aşmamaya dikkat ederim, 90 mevcut arabalar ve yollar için çok düşük.) tamamen katılıyorum.

Hataylıyım Ankarada çalışıyorum. yolun yarısı duble yarısı da otoban, en az üç dört tane radar var yolda. gelde 90 ile git radara yakalanmayacağım diye insanın uykusu geliyor yahu.

Gönderim Zamanı:

Uykunuz geliyorsa bence yola çıkmamalısınız. başkaları için de tehlikeli olabilirsiniz. Fizyolik olarak uykunun hızla alakalı olduğu iddiasını mantıklı bulmuyorum. Öte yandan hız artıkça kontrol azalır görüşünü savunan yüzlerce yazıyı bu forumda bulabilirsiniz.

 

Lobianco rumuzlu arkadaşın görüşüne (Hız limitlerinin artırılmasını destekliyorum. duble yollarda 90 limit çok mantıksız. şahsen benim çok uykum geliyo, sıkılıyorum. o da büyük tehlike. bi de şu var, 90 limite uymamaya karar verdiğimde hız 140-150 olur, ama mesela 120 olsa limit, o zaman aşmamaya dikkat ederim, 90 mevcut arabalar ve yollar için çok düşük.) tamamen katılıyorum.

Hataylıyım Ankarada çalışıyorum. yolun yarısı duble yarısı da otoban, en az üç dört tane radar var yolda. gelde 90 ile git radara yakalanmayacağım diye insanın uykusu geliyor yahu.

Gönderim Zamanı:
Uykunuz geliyorsa bence yola çıkmamalısınız. başkaları için de tehlikeli olabilirsiniz. Fizyolik olarak uykunun hızla alakalı olduğu iddiasını mantıklı bulmuyorum. Öte yandan hız artıkça kontrol azalır görüşünü savunan yüzlerce yazıyı bu forumda bulabilirsiniz.

 

Fizyolojik olarak mantıksız olduğunu hangi bilgiye dayanarak yazdınız?

Ayrıca hız arttıkça kontrol azalır ama bölünmüş yolda 90 km hızla giderken nasıl bir etki yaptığını biliyormusunuz? Monoton bir sürüş dikkatin azalmasına neden oluyor, sanırım uyku getiriyor sözünden kasıt bu. Türkiyede kazaların belkide en büyük kısmı kavşaklarda oluyor. Buradaki en önemli sebep ise dikkatsizlik. Adam araba sürüyor ama Allah bilir o sırada kafasında neleri çözüyor. Dikkatsizlik, sabırsızlık, alkollü yada uykusuz araç kullanmak Türkiyedeki kazaların sanırım yüzde seksenini açıklamaya yeter.

Elbetteki aşırı hızı savunmuyorum ama şehir geçişleri hariç bölünmüş yollarda 120 km hızı destekliyorum.

Gönderim Zamanı:
Uykunuz geliyorsa bence yola çıkmamalısınız. başkaları için de tehlikeli olabilirsiniz. Fizyolik olarak uykunun hızla alakalı olduğu iddiasını mantıklı bulmuyorum. Öte yandan hız artıkça kontrol azalır görüşünü savunan yüzlerce yazıyı bu forumda bulabilirsiniz.

 

Ben olağandan yavaş masa tenisi oynamak durumunda kaldığımda da sıkılıp esnemeye başlıyorum.

 

Kastettiğim şey olmayacak yerde sürat yapma hastalığı değil, yolun ve trafiğin müsade ettiği kadarıyla daha hızlı gitmek. Ayrıca yavaş araba kullanırken dikkat azalır.

 

Trafik denetimleri kazaların sık yaşandığı, tehlikeli bölgelerde yoğunlaşmalı. İnsanların hız limitini çok dikkate almadıkları, hızlı gitmeye müsait, nisbeten az tehlikeli ve bölünmüş yollarda değil. Nerde insanlar radara daha çok takılıyosa orda pusuya yatmakla iş olmaz. Amaç kazaları azaltmak mı, çok ceza kesmek mi?

Gönderim Zamanı:

Burada ispatlanması gereken 'hız artınca dikkat artar' iddiası. Dolayısı ile ben tezimi ispatlamak zorunda değilim. Hız artınca dikkatin de arttığını ispat edecek varsa beri gelsin.

 

90 km hızla giderken nasıl etki yaptığın iyi biliyorum. İşim gereği Türkiyenin her yanına otomobil kullanarak gitmiş ve giden biriyim. Yine eski ve yeni işim gereği kaza nedenlerini de az çok bilen biriyim.

 

Hız arttıkça sürüş monotonluktan çıkacak. Slalom halini aldığı için monoton olmayacak ve dikkatimiz artacak öylemi?

 

Hız arttıkça kontrol azalır. Kontrol azalınca mı veya artınca mı kazalar artar?

 

Fizyolojik olarak mantıksız olduğunu hangi bilgiye dayanarak yazdınız?

Ayrıca hız arttıkça kontrol azalır ama bölünmüş yolda 90 km hızla giderken nasıl bir etki yaptığını biliyormusunuz? Monoton bir sürüş dikkatin azalmasına neden oluyor, sanırım uyku getiriyor sözünden kasıt bu. Türkiyede kazaların belkide en büyük kısmı kavşaklarda oluyor. Buradaki en önemli sebep ise dikkatsizlik. Adam araba sürüyor ama Allah bilir o sırada kafasında neleri çözüyor. Dikkatsizlik, sabırsızlık, alkollü yada uykusuz araç kullanmak Türkiyedeki kazaların sanırım yüzde seksenini açıklamaya yeter.

Elbetteki aşırı hızı savunmuyorum ama şehir geçişleri hariç bölünmüş yollarda 120 km hızı destekliyorum.

Gönderim Zamanı:
Burada ispatlanması gereken 'hız artınca dikkat artar' iddiası. Dolayısı ile ben tezimi ispatlamak zorunda değilim. Hız artınca dikkatin de arttığını ispat edecek varsa beri gelsin.

 

90 km hızla giderken nasıl etki yaptığın iyi biliyorum. İşim gereği Türkiyenin her yanına otomobil kullanarak gitmiş ve giden biriyim. Yine eski ve yeni işim gereği kaza nedenlerini de az çok bilen biriyim.

 

Hız arttıkça sürüş monotonluktan çıkacak. Slalom halini aldığı için monoton olmayacak ve dikkatimiz artacak öylemi?

 

Hız arttıkça kontrol azalır. Kontrol azalınca mı veya artınca mı kazalar artar?

 

Burda kastedilen şey, tüm yalınlığıyla "hız artınca dikkat artar" ifadesi değildir. İddia, bölünmüş yol veya otobanda, orta düzey bir araçla, trafiğin nisbeten yoğun olmadığı zamanlarda, 90'la gitmek ve 120 ile gitmek arasındaki dikkat farkıdır. Aracın kontrolünün azaldığı doğrudur. Ancak sözkonusu koşullarda dikkatin ve trafiğe gösterilen özenin artacağı da bence tartışma götürmez bir konudur.

Gönderim Zamanı:

Oluşan kontrol kaybını artıracağımız dikkat ve özenle telafi edebiliriz yani.

 

Yine bu forum daha hızlı ekipmana geçip ne yaparsa yapsın kontrolü sağlayamayan arkadaşların yorumları ile dolu.

 

 

Burda kastedilen şey, tüm yalınlığıyla "hız artınca dikkat artar" ifadesi değildir. İddia, bölünmüş yol veya otobanda, orta düzey bir araçla, trafiğin nisbeten yoğun olmadığı zamanlarda, 90'la gitmek ve 120 ile gitmek arasındaki dikkat farkıdır. Aracın kontrolünün azaldığı doğrudur. Ancak sözkonusu koşullarda dikkatin ve trafiğe gösterilen özenin artacağı da bence tartışma götürmez bir konudur.
Gönderim Zamanı:

Size göre de oluşan dikkat kaybını hız azaltarak telafi ediyoruz, değişen bişey yok. Burda önemli olan bilinçli sürücünün yol, trafik ve aracının durumunu değerlendirerek hızını belirlemesidir. Örneğin sabaha karşı duble bir yolda 90'la gidiyorsanız, bu büyük bir tehlike değil midir? Bence uzun yolda kendinizi uykulu hissederseniz şöyle hızınızı biraz artırın ve seyredin olanları :) Bence büyük faydası var.

 

Ayrıca bu hiz limitleri belirlendiği dönemlerde araçlar bu kadar güvenli, yollar bu kadar rahat değildi. Yasalar güncellendiği sürece uygulanabilirliğini korur. Her an herşey değişiyor.

Gönderim Zamanı:

Hız artıkça kontürol azalır.Bütün forum boyunca lastik ve tahtada hep bunu konuşuyoruz.Hız herzaman önemli bir tehlike çoğu azı olmaz.Bizim ülkede belli trafik kuralları var bu kurallara uyarsak bu kadar tehlikeli sonuçlar oluşmayacak ama uyan kim.!Uyudun uyumadın hızı azaltalım çoğaltalım dan çok, kuralları hiçe sayma sonuçları bu yaralanmalar ve ölümlü kazalar.

Kuralları uygulasak hatalı görünen trafik kurallarını elbetteki değiştirecekler ama önce biz güncel kuralları uygulamayı deniyelimde yanlış kuralları düzeltmesi kalsın.

 

ktm

Guest Ömer Faruk Yılmaz
Gönderim Zamanı:
Hız artıkça kontürol azalır.Bütün forum boyunca lastik ve tahtada hep bunu konuşuyoruz.Hız herzaman önemli bir tehlike çoğu azı olmaz.Bizim ülkede belli trafik kuralları var bu kurallara uyarsak bu kadar tehlikeli sonuçlar oluşmayacak ama uyan kim.!Uyudun uyumadın hızı azaltalım çoğaltalım dan çok, kuralları hiçe sayma sonuçları bu yaralanmalar ve ölümlü kazalar.

Kuralları uygulasak hatalı görünen trafik kurallarını elbetteki değiştirecekler ama önce biz güncel kuralları uygulamayı deniyelimde yanlış kuralları düzeltmesi kalsın.

 

ktm

 

Selim abi düşüncelerine ve yazdıklarına saygım sonsuz ama her seferinde bir iğneleme ya da bu karamsar tavır umutlanmamıza engel değil midir sencede ? Tamam bu ülkede birçok şeyin rayında olmadığı, çığrından çıktığı belli ama umut sonuçta her şeye rağmen bizi ve aynı zamanda tüm insanları ayakta tutan (bazen yegane) şeydir bence. Yanlış da düşünüyor olabilirim tabi ki ama biraz daha iyimser yaklaşsak ne gibi olumlu etkileri olur merak ediyorum sadece ...

Saygılar, Ömer Faruk ...

Gönderim Zamanı:

http://www.mmf.gazi.edu.tr/journal/2006_4/...%20699-702_.pdf

 

 

 

 

 

Size göre de oluşan dikkat kaybını hız azaltarak telafi ediyoruz, değişen bişey yok. Burda önemli olan bilinçli sürücünün yol, trafik ve aracının durumunu değerlendirerek hızını belirlemesidir. Örneğin sabaha karşı duble bir yolda 90'la gidiyorsanız, bu büyük bir tehlike değil midir? Bence uzun yolda kendinizi uykulu hissederseniz şöyle hızınızı biraz artırın ve seyredin olanları :) Bence büyük faydası var.

 

Ayrıca bu hiz limitleri belirlendiği dönemlerde araçlar bu kadar güvenli, yollar bu kadar rahat değildi. Yasalar güncellendiği sürece uygulanabilirliğini korur. Her an herşey değişiyor.

Gönderim Zamanı:

Bence atlar iyiydi yahu. Arabaları boşverip at binelim biz. Bi sürü avantajı var. Hayvan 100 kilometrede iki tutam ot, bi gıdım su tüketiyo. İsteseniz bile iki atı kafakafaya çarpıştırmanız zor. Emniyet kemeri takmak yok. Sinyal vermek yok. Karşı yönden gelen hiçbir at farları olmadığından uzunlarını (afedersiniz) öküz gibi yakarak gözünüzü rahatsız edemez. Deh dersin gider, çüş dersin durur, laftan anlar. Şahsiyetlidir. Asildir. Her patikaya girebilir. Çamura saplanıp kalmaz. Benzini bitmez. Çocukları sever. Kedi, köpek, tavşan, geyik yollarda telef olmaktan kurtulur. Havayı kirletmez. Yeri biraz pisletir ama her güzelin bi kusuru vardır. Hiçbir zaman 120 km hız yapamayacağından radara yakalanmaz, bütçeyi sarsmaz. Yeni bi tane edinmek için bankalarda kredi peşinde koşmayı gerektirmez. Doğuruverir olur biter. Tümseklerde altı vurmaz. Rot-balans ayarı istemez. Gecenin bi yarısı ciyak ciyak ötüp sizi uykunuzdan etmez. Vergiydi, puldu, egsoz muayenesiydi insanı uğraştırmaz. Böyle faydalı bir hayvandır at. Çingeneler o yüzden hala at arabası kullanıyorlar. Ee ne de olsa dünyanın en uyanık insanları onlar.

Gönderim Zamanı:

Olay öyle bi noktaya geldi ki, sanki kuralları ihlal etmeyi savunuyormuşum gibi hissettim :)

 

sadece yapılacak olan değişikliği destekliyorum, faydalı buluyorum. Bu konuda benimle benzer düşünen kanun koyucuların varlığından mutluluk duyuyorum.

 

Kazaların en büyük nedenlerini, alkollü araç kullanma, uykusuzluk, şoförlük eğitiminde zaafiyet (hatalı sollama) olarak görüyorum. Hız da bir faktör, ancak 120'nin (bahsi geçen yollarda) kontrolsüz bir hız olduğunu düşünmüyorum.

 

Teşekkür ediyorum keyifli sohbetiniz için, iyi geceler.

Gönderim Zamanı:

Genel yazmaya çalıştım hiç bir fikre karşı değilim fikir fikirdir,önemli olan bir şeyler çıkarabilmek,tartışalımki doğruları bulmaya çalışalım hepimizin amacı bu birşeyler ürete bilmek ve paylaşmak ne şiş yansın nede kebap değil.

 

ktm

Gönderim Zamanı:

Ongun; atın ayrıca 4x4 özellikte olduğunu belirtmeyi unutmuşsun. Hem yerden bayağı yüksek, altı yere hiç değmez. :) İzlediğim bir belgeselde bir atla en üst model 4x4 Land Rover marka bir cipi bozuk çamurlu bir arazide yarıştırdılar, Land Rover rezil rüsva olmuştu walla.

Gönderim Zamanı:
Ongun; atın ayrıca 4x4 özellikte olduğunu belirtmeyi unutmuşsun. Hem yerden bayağı yüksek, altı yere hiç değmez. :) İzlediğim bir belgeselde bir atla en üst model 4x4 Land Rover marka bir cipi bozuk çamurlu bir arazide yarıştırdılar, Land Rover rezil rüsva olmuştu walla.

 

Atlanmaması gereken bir nokta otomobilin hovardalığa olan katkılarıdır. Bu iş at ile zor olmaz mı? :P:

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 170 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..