Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Gönderim Zamanı:

EVA gibi bir şeymis ismi bu malzemenin, yanlış anlamadıysam, ya da ona yakın birşey...

  • İleti 56
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Gönderim Zamanı:

Aslında ben bu konuyu kimya hocama bir danışabilirim. Kendisi çok bilgili bir hocadır.

 

Dipnot ; Bahsettiğim hoca seneler önce kola veya gazoz kapaklarınının iç tafafındaki mavi contayı bulup tüm dünya ile paylaşan Türk ekibin bir üyesiymiş. Eskiden kapağın iç tarafında mantar varmış.

Gönderim Zamanı:

Evet dün ilk denemelerimizi yaptık arkadaşlar.

 

Piyasadan bulduğumuz sert-süngerimsi ve lastiğimsi malzemeleri üstüste bir OSB levhanın üzerine yapıştırarak bir plaka elde ettik. İşe yaramayabilir diye bir de yedek 4 katmanlı kontrplak tahta kestirdim. Üzerine birşey yapışştırmadım.

 

Nihai halini masanın rakip tarafına yerleştirip deneyince gördüm ki: süngerli-lastikli olan plaka bütün topları öldürüyor hem de çok feci, hal derman kalmıyor topta. Çalışma yapmak imkansız diyebiliriz. Sungersiz-lastiksiz plakayı monte ettiğimde ise son derece kararsız bir yapı ortaya çıkıyor. Top yükseldiği zaman fena değil ama alçaldığı zaman düzenek topu daha da alçaktan gönderici yönde davranış gösteriyor. 2 gidiş-geliş sonra da topunuz filede. (Stabil olmayan-kararsız sistemin mühendislik tarifi sanırım buydu)

 

İlk denememiz bize nasıl olamayacağı yönünde iyi bir fikir vermiş oldu. Bir abimiz tahtanın üzerine bombeli olmayan (yani araba lastiğinden elde edilmeyen) şambrel lastiği yapıştır, sabit kalınlıkta olsun, çok kalın olmasın ince olsun. Hırdavatçılardan bi bak. Anti özelliiği alırsın dedi. Ucuz alternatif olarak tek umudum o kaldı. Eğer bu çözüm bir işe yaramazsa ucuz çin lastiği alıp yapıştıracağız ama en ucuz haliyel bile en az 100 TL lastik masrafımız olacak gibi.

 

Şimdilik bu... İzlemeye devam edin, hatta durmayın siz de çalışın...

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:

Hocamla konuştum kendisi anca petkimde falan bulabilirsin onun dışında bilmiyorum dedi ama bana üst lastiğin yapılış tarifini verdi. Çok uğraşısı yok aslında. Tarifini de yazardım ama o defterim başka yerde kaldı yarın tarifini de eklerim buraya isteyenler evde yapabilir :D: .

Gönderim Zamanı:

Abiler kardesler,

 

Bir tanidik hurdası cikmis 6 tane sriver fx verdi. Onlari kestim bictim. Oncelikle maksimum yuzeyde dikdortgenler cikardim. Geri kalan ovallerden de kirparak ucgenler elde ettim ve kontrplagin yuzeyini Tangram modunda bu parcalarla kapladim. Tahtanin %40 i kel kaldi ama olsun. Bugun ilk denememi yapacagimi tahmin ediyorum. Ilk gozlemim ise bu yeni seyin uzerine topu yuksekten biraktigimda normal raket ustune biraktigimda top ne kadar ziplarsa bunda da o kadar zipliyor. Yani umidim var.

 

Youtube a ktunnel ya da baska bir metodla girin.

Instructional forehand TOPSPIN training

ifadesini aratin. Videoyu seyredin. Ben ozellikle 01:20 deki ve 01:45 deki ufakliklarin teknigine epey imrendim. Onları ornek alacağım ilk etapta...

 

Sonraki aşamada da

TOPSPIN mit MAXIMUM - SPEED

ifadesini arattığımda videosu çıkan arakadaşlar gibi olabilmek için çalışacağım.

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:

Videolardaki çalışmaları seyredip de imrenmemek elde değil. Eski lastiklerimiz kıymete bindi şimdi.

Gönderim Zamanı:

Notlarımı toparlayıp buraya yazacağım lastik yapmanın formülünü. 2 mol İzo oktan-ol 'ü 1 mol .... ile bağlayıp biraz kükürt ekleyince oluyordu ama o ... ne onu hatırlayamıyorum. Bu karışımı metal silindirler ile presleyip kurutuyoruz işte o zaman üst lastiğimiz hazır oluyor.

Gönderim Zamanı:
Notlarımı toparlayıp buraya yazacağım lastik yapmanın formülünü. 2 mol İzo oktan-ol 'ü 1 mol .... ile bağlayıp biraz kükürt ekleyince oluyordu ama o ... ne onu hatırlayamıyorum. Bu karışımı metal silindirler ile presleyip kurutuyoruz işte o zaman üst lastiğimiz hazır oluyor.

merakla bekliyorum

Gönderim Zamanı:

Efenuum bugüün hepberaber gırmızı çin lastiğü yapacouuz. Bize gereken malzemeleer... Selim beyin asics pabuçlarının kauçuk tabanlaruu, sarı renk sert temizlik süngerii, renk versin diye iki kaşık biber salçası ve lastiğin şerbeti için takriben 1 kilo kadar toz şekeer... Haydi bismillah...

Gönderim Zamanı:
Efenuum bugüün hepberaber gırmızı çin lastiğü yapacouuz. Bize gereken malzemeleer... Selim beyin asics pabuçlarının kauçuk tabanlaruu, sarı renk sert temizlik süngerii, renk versin diye iki kaşık biber salçası ve lastiğin şerbeti için takriben 1 kilo kadar toz şekeer... Haydi bismillah...

 

 

Tarifin güzelliğine bak be gülüm.. Bunu yerken kaşık mı..? çatal mı kullanacağız..? Çabucak söylede hemen yumulalım..

Bıçakta lazım mı bıçak...

 

ktm

Gönderim Zamanı:
Tarifin güzelliğine bak be gülüm.. Bunu yerken kaşık mı..? çatal mı kullanacağız..? Çabucak söylede hemen yumulalım..

Bıçakta lazım mı bıçak...

 

ktm

 

Bunu elimizle ya da çubuklarla yiyebiliriz -malum çin lastiği- ama yapışkan olduğundan üstüne bol bol su içmek lazım. Yoksa aşağı gitmez. Herkes çin lastiğini hazmedemez.

Gönderim Zamanı:

Tamamdir, bence.

 

Ilk denememi sadece 15-20 top atarak yapabildim, ancak oldukca basarili sonuclar verdi seklinde hissettim. Imkan olmadi ve daha fazla tecrube edemedim.

 

En kisa zamanda daha genis manada tecrubemi foto ve video olarak sizlerle paylasacagim.

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:

Evet,

 

Bugün 1-1,5 saat bendeki düzeneği tecrübe ettim. Gerçekten davranışı daha önce verilen videolarda gördüklerinizin aynısı ya da çok yakını... Ben de video çekmeye gayret ettim ama olmadı. Neden derseniz; şu anda bendeki düzenekte lastiğin yapışık olduğu yüzey oldukça küçük bir bölge. yaklaşık 30 cm falan. Dolayısıyla 4-5 den daha fazla arka arkaya gidip gelen (rally yapan) top olmadı. Ama 4 ya da 5 li rally olduğunda oldukça kaliteli rallyler oldu. Fakat 8-10 defalı rally olmadan videoda hoş bir görüntü olmayacaktır. Ben de öyle olunca elimdeki görüntüleri flash bellekten bilgisayara aktarmaya gerek bile duymadım.

 

Pratik tecrübelerim şunlar: Düzeneği masanın koyabileceğiniz en uç noktasına koyun. Hatta ağırlık merkezine dikkat ederek devirmemek koşuluyla plakası masadan dışarıda kalacak şekilde yerleştirin. "O kadar uzağa gerek yok, açıyı daraltır aynı etkiyi alırım" diye düşünmeyin. Aynı etkiyi vermiyor. Düzenek uzak olduğunda daha kontrollü ve kararlı top atıyor.

 

Bu şekilde yerleştirdikten sonra açıyı önce çok değil ama bir miktar kapatın. Topspinleriniz çokça dışarı çıkıyorsa birazcık daraltın. Yine yeterli gelmediyse biraz daha daraltın. Doğru açıyı bulduğunuzda arka arkaya 6-7 tane topspin yapabiliyor olmalısınız ve toplarınız masanın dışına dışına uçma eğiliminde olmamalı.

 

İlk topu masaya bırakıp o topa topspin çekerek başlatmak yerine topu direkt olarak masanın karşı tarafına vuracak şekilde topspin etkili bir vuruşla başlatmayı başarabilirseniz, daha verimli çalıştığınızı farkedeceksiniz. Denemenizde yarar var.

 

Şunu gördüm, seviyeniz/tecrübeniz çok iyi değilse 50-60 cm genişliğinde bir plaka bile sizi tatmin etmeyebilir. Bu durumda en az 80-90 cm genişliğinde, hatta daha da guzeli tum masayı baştan başa kaplayacak 1,5 metre genişliğinde bir plaka alın ve 2mm lik sriver turevi lastiklerle kaplayın. Plaka çok geniş olacaksa iki ayrı kaideli ve iki ayrı düzenek olacak şekilde, biri forehand biri backhand tarafına yerleşirerek uygulamak durumunda kalabilirsiniz. Lastiklerin birleşim yaptığı ek yerlerinin mumkun olduğunca bitişik olmasına dikkat edin. Bu konuda bundan ötesine de endişe etmeyin. Benimki çok yamalı olmasına rağmen ek yerlerinin problem çıkarmasına dair bir problem hissetmedim. Kullanacağınız plaka benim de tercih etmiş olduğum yüzeyi parlak olmayan kontrplak-plywood tipi olabilir. Mobilya sanayi sitelerinde Sunta-MDF kesip satan imalathanelerde bulabilirsiniz. (Bunun yüzeyi parlak olanları da var. Beton-kalıplamada kullanılıyor. Dikkat edin) Bu malzeme raket tahtasına görüntü olarak da epey benziyor. Resmini görmek için tıklayabilirsiniz.

 

Malzeme bana bu haliyle biraz ağır geldiği için hem hafiflesin hem de plakalarımı sayıca artırayım diye tam ortasından da ikiye yardırdım. 9-10 katmanlı olan malzeme 4-5 er katmanlı iki tane plaka haline geldi. Ve şu dikkatimi çekti. Bu şekilde 4-5 katmanlı bir kontrplak-plywood 9-10 katmanlı olandan daha güzel atıyordu topları. Daha kontrollü gördüm. Sebebini bilemiyorum. Belki tecrübem arttığından bana öyle gelmiştir gibi de düşündüm. Ama en azından böyle yaptığınızda plakalarınızın sayısı 2 ye katlıyor. Bu sebepten sizin de malzemenizi ortasından yardırmanızı tavsiye ederim.

 

Düzeneğin kaidesini tıklayınız resmindeki görüntüye yakın olarak yaptırabilirsiniz. Alttaki açı sabitleyici parçayı sisteme ilave etmek zorunda değilsiniz. Yanlardaki civataları sıkıştırarak da açıyı sabitlemek mümkün. Yine kaideyi benim de tercih ettiğim gibi 2 parça halinde Sağ ve Sol olarak yaptırabilirseniz, ortadaki plakanın genişliği ne olursa olsun düzeneğiniz her şartta esnek yapısını korur. Aksi taktirde tahtanın genişliğini santimi santimine tutturmak zor olabilir. Hem sokup kaldiracağınız zaman da parça parça olması daha avantajlı görünüyor.

 

Dün 6 tane Friendship FX Lightning sipariş ettim. Bu şekilde yüzeyi artırarak daha fazla verim alırsam ben de kendi videomu çekip youtube a ya da google-video'ya koymaya çalışırım.

 

Herkese kolay gelsin.

Gönderim Zamanı:

Ucuz alternatif tecrübem de şu:

 

Diğer plakaya ise bir otolastikçiden bulduğum minibüs lastiği şambrelinden parçalar yapıştırdım. Bu durumdadüzenek, lastiksiz yani çıplak tahta gibi yansıtıyor. Çıplak tahta, iyi çektiğiniz bir topspini uzun ve öldürerek gönderiyor. Bu durumda siz de daha fazla falso vermek (kesmeye topspin) uygulamak zorunda kalıyorsunuz ve tahta bu tip bir topu direkt masanın dışına ve yüksek şekilde uçurarak gönderiyor.

 

Çalışmak imkansız oluyor.

 

Selamlar.

  • 5 months later...
Gönderim Zamanı:

Evet bugun 30 Eylul 2009...

 

Bu aleti ilk defa yaptırdıktan beş buçuk ay kadar sonra bir değerlendirme daha yapmak iyi olabilir. Videoya çekebilirdim söyleyeceklerimi aslında görüntüler eşliğinde, hala da çekebilirim. Ama işte şunu da yapayım, şu özelliği de katayım ondan sonra çekerim falan derken heyecanınız gitgide kayboluyor. Sonra da "Boşver, başka önemli işlerim var" moduna giriyorsunuz maalesef. Ama bir bakarsınız haftaya videosunu çekip nete koymuşum belli mi olur...

 

Şimdi ben ne yaptım da bu düzeneği partnerim olmadığı zamanlarda 1 saat kadar birlikte sıkılmadan çalışabileceğim bir "topspin arkadaşı" haline getirebildim, püf noktaları nedir? denirse,

 

Aletin son durumu şu, bende...

 

* Piyasadan takımını 15-20 TL ye satın alabilceğiniz mengeneli (klipsli değil) bir masa tenisi ağ-file demiri (bundan sonra MFD olarak kısaltılacaktır.) setini biraz modifiye ederek, bu seti returnboard umuzu sabitleyici mekanizma haline getirmek daha verimli sonuç veriyor. Bu çıkarımımı, birbirine alternatif gibi gözüken iki farklı sabitleme düzeneğini

 

(birincisi; masanın üzerinde kendi ağırlığıyla sabit duran bir kaide,

 

Görmek için tıklayınız

 

ikincisi ise; masaya mengene ile sabitlenen ağ/file düzeneği (MFD)

 

Görmek için tıklayınız

)

 

mukayese etmek için uğraşırsanız siz de tespit edeceksiniz. Bu sonucu çıkarmamızın sebebi şu ki; Returnboard umuzun daha kararlı/stable/stabil bir davranış gösterebilmesi için masadan biraz uzak olması gerekli, yoksa sağlam spinler atamıyorsunuz, güzel falsolu spinlerin neredeyse tamamı masadan uçup gidiyor. Ve siz ustalaştıkça daha falsolu toplar atma ihtiyacı içerisine giriyorsunuz.

 

Returnboard'u masadan uzakta sabitlemenin en basit yolu bence tarif ettiğim gibi mengeneli bir düzenek yaptırtmak. Çünkü her kenarı mengeneli düzeneğin bir tanesinin dikme demirine sabitlenecek olan returnboard, mengeneli sabitleme kısmı ile dikme demiri arasındaki mesafe kadar masadan uzaklaşmış olacak ki bu da ihtiyacımızı oldukça karşılıyor diyebiliriz.

 

* Bu MFD nin dikme demiri dikilebilir-yatabilir olmalı, yoksa hiç de söküp takması, bir çantaya sığdırıp da oraya buraya taşıması kolay ve pratik bir mekanizma olmaz.

 

* MFD yi alacaksınız, nazınızı çekecek bir demir-doğrama atölyesi ya da en azından alet edevatı olan mahalleden bir hacıamca bulacaksınız. Sonra hacıamcaya güzelce tarif ederek bunun dikme demirine 25-30 cm kadar bir demir parça kaynattırarak ilave ettireceksiniz. Sonra bu demir parçanın da uç tarafına yakın bir yere içerisinden somunlu bir vidanın bolca/rahatça geçebileceği bir delik açtırtacaksınız. Bu delikten somunlu bir vida geçecek ve aynı somunlu vida returnboard a vidalanmış resimdekine benzer bir köşebağlantı elemanından da geçecek ve bir "kelebek somun"u da vidaya sıkıştırılarak dikme ile returnboard birbirine sıkıca bağlanmış olacaktır. Gereken noktada pul da kullanarak kuvvetlice sıkıştırarak, topun çarpması veya returnboardun ağırlığının etkisi sebebiyle çalışmanız esnasında gevşeyip board un açısının bir kere ayarlandıktan sonra bozulmasını engellemeniz de gerekli olacaktır.

 

Daha sonra mengene kısmını da kestirerek isteğinize göre 20-25 ya da 30 cm'lik bir açıklığı kavrayabileceği şekilde yeniden yaptırtmak isteyebileceğinizi da gözönüne alın(ben yaptırdım). Aksi halde birçok maç-masası ayarındaki masaya montajı imkansız olur. Sadece ucuz ve kalitesiz masalara monte edebilirsiniz. Çünkü mengeneler orijinalinde çok fazla bir açıklığı kavrayacak şekilde tasarlanmamışlar doğal olarak, zira masanın ince bir noktasını kavramaktadırlar aslında... Fakat dikkat edin bu işlemi basit bir metodla "Bir noktasından kestirir ilave parça kaynattırıp uzattırırım" diye düşünerek yaptırtırsanız mengene kısmı bu operasyondan sonra masaya monte esnasında returnboardun ağırlığını taşıyamayarak eğrilebilir. Daha doğrusu eğrilecektir. Bu sorunun çözümü de iki farklı yolla olabilir: 1. Mengenenin arkaya doğru eğrilerek yatacağı tarafa üçgen bir demir parça kaynattıracaksınız(bayrak attıracaksınız) 2. Mengene kısmının demirini komple ağ demirinden ayırarak "yeterince uzun ve daha sağlam" yeni bir parçayı MFD nin ana gövdesine monte edeceksiniz. Sonra mengenenin vidalı sıkıştırıcısını önce kesilmiş olan kısımdan ayırıp daha sonra da bir somunun içerisinden geçirerek bu somunlu mengene vidasını "yeterince uzun ve daha sağlam" olarak tarif ettiğimiz parçanın alt tarafına kaynattıracaksınız. Böylelikle aynı yerine fakat daha uzun bir yan-kaideye monte edilmiş "vidalı sıkıştırıcı parça", somunun içerisinde yukarı aşağı hareket eder, mengeneyi sıkıştırır veya gevşetir. Bir somun içerisinde hareket ettiğinden MFD orijinal halinden de uzun ömürlü olur, zamanla dişlerini de yemez, yalama falan da olmaz.

 

Masanın karşı kenarının o kadar da kalın olmaması ve MFD nin vidalı sıkıştırıcısının en kısa durumunda bile yeterince iyi bir sıkıştırma yapamamış olması durumunda ise iki ufak tahta takoz ile mengenelerin ayağını basacakları yeri takviye etmeyi düşünebilirsiniz.

 

* Tahta malzeme olarak Plywood yüzeyine yapıştırdığım 8 adet Friendship 729 FX ya da sizin temin edeceğiniz benzer özellikli lastikler birarada son derece kararlı bir returnboard yüzeyi oluşturdular. Eğer çok AR-GE ci değilseniz siz de fazla riske girmeyin aynı yüzeyi oluşturun. Belli tecrübeyi edindikten sonra arka arkaya 6-7 tamfalsolu topspin çekebilirsiniz bu yüzeye ve bu da çok ustalaştığınızda 20-30 tane de çekebileceğinize delalet eder. (Orijinali 8-9 katmanlı olan plywood yüzeyini biraz ağır ve kalın bularak ardiyede ortasından yardırdım ve 4 er katmanlı iki plaka elde ettim. Şu an 8-9 katmanlı yaptırmış olduğum ilk yüzey elimde olmadığı onu kestirip de ikiye ayırdığım için ikisini mukayese edemeyeceğim fakat ilk tecrübelerimde 4 katmanlı yüzey, diğerine göre bana daha kararlı gelmişti.) Tahtanın üzerine mobilya süngeri, şambrel lastiği vs. gibi başka birşey yapıştırayım daha ucuza gelsin diye bence sakın uğraşmayın. Harcadığınız emeğe ve kaybettiğiniz zamana deymez. Kararlı olmuyor çünkü. 8 lastik için satıcılardan fiyat isteyin, pazarlık yapın. Bence tanesi 20TL nin altında bir fiyattan çin lastiği bulabilirsiniz. Toplam 150 TL nin altında bir lastik maliyetiniz olamayacağı gerçeğini kabul edin. Ya da bir antrenörden eski çıkma sriver lastik bulun. Belki ücretsiz de bulabilirsiniz ama 8-10 tane çıkma lastikle 2 tane sıfır kare şeklinde lastik yüzeyini ancak kaplayabileceğinizi (hem de yamalı bohça şeklinde) farkedince üzüleceksiniz maalesef.

 

* Returnboard çok büyük bir alan kaplamamalı, zira sürekli montajlı halde bekletebileceğimiz bir masamız yok. Masamız olsaydı zaten 1000 TL harcayıp da hiç olmazsa gerçek bir robot almanın yoluna bakardık. Bu sebeple ortasından yardırıp iki plaka elde ettiğim Plywood tahtamı sonradan bir de enlemesine kestirdim. Bir plakaya 4 tane sıfır lastiği kare şeklinde yapıştırabileceğim bir yüzey elde ettim. İkinci plakayı ise en itibariyle ondan bir parmak daha kısa yaptırdım. (sebebini birazdan söyleyeceğim) Yani iki lastiği tam yapıştırabilecek fakat diğer iki lastiğin kenarından bir parmak taşacak. Onu da keserek alırsınız. Daha sonra mobilya parçacısından 2 ya da tercihan 3 tane "yaprak menteşe" tabir edilen bulabileceğiniz en ufak menteşeyi satın alın. Ve bunları tahtaya monte edebileceğiniz 8-10 tane küçücük sivri uçlu vidalar... Returnboardumuz katlanabilir olursa büyükçe bir çantanın içerisine sığacaktır. Menteşeleri uygun yerlere (lastik yapıştırdığınız tarafa değil tabii ki arka tarafına) vidalayarak returnboard u katlanabilir hale getirin. Fakat dikkat edin eğer yaprak menteşelerin tüm vida deliklerine vida sıkarsanız returnboard u tam olarak katlayamadığınızı, vida kafalarının birbirinin üstüne bindiğini farkedeceksiniz. Bunu engellemek için vidaları karşılıklı çapraz deliklere sıkın. Bir vidanın kafası, returnboard katlandığında diğer tarafta boş olan vida deliğine denk gelsin. Plakalardan birini bir parmak kadar dar yapmamızın sebebi de benzeri bir durum. Eğer birini biraz dar yapmazsanız köşebağlantı elemanları katlandığında birbirinin üstüne binerler ve tam istediğimiz kompaktlıkta bir returnboard yapamayız. Çantaya falan da sığdıramayız.

 

* Eğer Plywood u ortasından ikiye yardırırsanız iki farklı plakanın kalınlığı milimetrik olarak aynı olmayacaktır. Dolayısıyla iki plakanın menteşeyle birleştiği noktada iki yüzeye de yapıştırılmış olan lastikler birleştiğinde arada ufak bir seviye farkı oluşabilir. Bunu menteşeleri vidalamadan önce öngörüp menteşelerin viadalanacağı yüzeyin zımparalanması vb. bir metodla seviye farkının ortadan kaldırılması istenecektir kanımca. Dikkat edilmesi gereken bir ayrıntı da bu...

 

* İki MFD nin de masaları kavrayacağı ağızlara en pratik şekliyle tek tarafı kendinden yapışkanlı lastik tamponlar yapıştırmayı ihmal etmeyin; yoksa takıyorum söküyorum derken masayı çizdirebilir ve kaş yapıyorum derken göz çıkarıp etrafa rezil olabilirsiniz. "Uff çok süper bir icat yaptım" der ama kimseye havanızı basamazsınız. Oynadığınız masaların ve salonların sahipleriyle de aranız pek iyi olmaz. Adamlar zaten kıllancaklardır yaptığınız montajdan...

 

* Şimdi bu mekanizmayı masaya monte edeceğiz ama düzgün bir montaj olacak mı? Çalışırken orası burası yamulacak mı? Evet doğru bir endişe bu da... Tecrübe kazanana kadar yapacağınız en büyük hata, MFD leri katlanabilir returnboard un plakaları sıkı ve gergin dursun diye mümkün mertebe herbir returnboard plakasının uzağına uzağına monte etmeye çalışmaktır. Halbuki bu tam ters bir etki yapıyor. MFD leri plakalardan uzak monte etmeye çalıştıkça plakalar sıkı birleşmiş ve gergin olmazlar. Mümkün mertebe plakalara yakın olurlarsa plakalar daha gergin ve sıkı dururlar.

 

* İlk montajlarınız biraz uzunca sürecek, somunlu vidayı pulları kelebek somunlarını yere düşüreceksiniz. Tek başınıza montajı biraz eziyetli olacak. Moralinizi bozmayın bir süre sonra oldukça pratik ve hızlı montaj yapar hale gelirsiniz. Bütün bir sistemin tüm parçalarını tarif edilen veya tarif edildiğinden daha kompakt yapmayı becerebildiyseniz; sürekli bütün bir düzeneği bir çanta içerisinde arabanızın bagajında hazır bulundurur ihtiyaç halinde 5 dk. da montaj, 5 dk.da da demontaj yapabilirsiniz.

 

Evet, hepsini yaptık bitirdik uygulamaya geçeceğiz onda püf noktalar nedir?

 

Ufff yoruldum vallahi anlatırken... Onu da bir dahaki yazıya bırakalım.

 

Sizler de tecrübe ederseniz eminim benimkinden daha pratik çözümler bulacaksınızdır. Paylaşırsanız sevinirim...

 

Kolay gelsin.

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:

Evet, pratikteki tecrübelerim ve bulabildiğim püf noktalar nelerdir? dersek...

 

* Bir kere öğreticilik olarak gerçekten bence çok iyi. Bir kere robottan daha iyi öğretebilme kabiliyeti olduğunu düşünüyorum. Gerçi şu ana kadar robot kullanmışlığım yok ama, bu düzenekte topun istikrarlı bir şekilde 6-7 kere ardarda gidip gelebilmesi için topspinlerinizin spin yüklü olmaları şartı var. Eğer spin atıyorum zannederek boş top atıyorsanız haydi diyelim ki en fazla 3-4 olur daha fazla ardarda topun gidip gelmesi mümkün olmaz. Çünkü düzenek kendisi güç üretmediği için enerjisini sizin topspininizden alıyor. Boş toplarda sistem kararsız bir yapıda oluyor. Ve toplar alçaktan gidip fileye takılmaya meyilli oluyorlar.

 

Kısacası bu düzenek yüzünüze karşı aynayı tutar. Şimdi robota kötü top da atsanız, o size hep ayarladığınız topu atar ve hatanızı tespit etmeniz belki de pek mümkün olmayabilir. Ama bu düzeneği kandırmazsınız.

 

Mesela kendini benim gibi hücum oyuncusu zanneden kişilerin neden maç içerisinde yaptıkları spinlerin işe yaramadığını ve rakibin kesmelerini açamadıklarının çok iyi izahını yapan bir düzenektir.

 

* İlk aşamada topspinlerime çektirme kuvveti uygulamam gerektiğini, öyle sadece bir kol savurmayla yüklü bir topspin oluşturulamadığını anlayıp da biraz topspin becerisi kazanmaya başladıktan sonra, bir sonraki aşamada ondan da daha fazlasını farkettim. Spin esnasında topun masa seviyesinin de altına kadar düşmesini bekledikten sonra raketi kaş hizası denen noktaya geniş bir yörüngeyle çektirerek topspin yapıldığında bunun da ilk aşamada farkettiğim "çektirerek topspin yapma" nın da ötesinde bir spin yüklemesiyle topspin yapıldığını ve maç içerisinde kesmeleri açma denen hadisenin ancak böyle spin yüklü topspinlerle mümkün olduğunu returnboardla çalışmaya başladıktan sonra öğrendim diyebilirim.

 

* Eğer shootup ınız yeterince iyi değilse bu düzenekle bayağı bir boğuşacaksınız demektir. İsabetli vuruşlar gerekli. Sabır gerekli. Topların arkasından bayağı bir koşarsınız. Onu baştan belirteyim. Ama shootup ı belli seviyenin üzerinde olan kişiler çok daha rahat edeceklerdir. Bunu da tahmin etmek çok zor değil.

 

Şimdilik bu kadar. Aklıma geldikçe daha sonra yazarım.

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:
Evet, pratikteki tecrübelerim ve bulabildiğim püf noktalar nelerdir? dersek...

 

* Bir kere öğreticilik olarak gerçekten bence çok iyi. Bir kere robottan daha iyi öğretebilme kabiliyeti olduğunu düşünüyorum. Gerçi şu ana kadar robot kullanmışlığım yok ama, bu düzenekte topun istikrarlı bir şekilde 6-7 kere ardarda gidip gelebilmesi için topspinlerinizin spin yüklü olmaları şartı var. Eğer spin atıyorum zannederek boş top atıyorsanız haydi diyelim ki en fazla 3-4 olur daha fazla ardarda topun gidip gelmesi mümkün olmaz. Çünkü düzenek kendisi bir kuvvet üretmediği için enerjiyi sizin topspininizden alıyor. Boş toplarda sistem kararsız bir yapıda oluyor. Ve toplar alçaktan gidip fileye takılmaya meyilli oluyorlar.

 

Kısacası bu düzenek yüzünüze karşı aynayı tutar. Şimdi robota kötü top da atsanız, o size hep ayarladığınız topu atar ve hatanızı tespit etmeniz belki de pek mümkün olmayabilir. Ama bu düzeneği kandırmazsınız.

 

Mesela kendini benim gibi hücum oyuncusu zanneden kişilerin neden maç içerisinde yaptıkları spinlerin işe yaramadığını ve rakibin kesmelerini açamadıklarının çok iyi izahını yapan bir düzenektir.

 

* İlk aşamada topspinlerime çektirme kuvveti uygulamam gerektiğini, öyle sadece bir kol savurmayla yüklü bir topspin olmadığını anlayıp da biraz topspin becerisi kazanmaya başladıktan sonra, bir sonraki aşamada ondan da daha fazlasını farkettim. Spin esnasında topun masa seviyesinin de altına kadar düşmesini bekledikten sonra raketi kaş hizası denen noktaya geniş bir yörüngeyle çektirerek topspin yapıldığında bunun da ilk aşamada farkettiğim "çektirerek topspin yapma" nın da ötesinde bir spin yüklemesiyle topspin yapıldığını ve maç içerisinde kesmeleri açma denen hadisenin ancak böyle spin yüklü topspinlerle mümkün olduğunu returnboardla çalışmaya başladıktan sonra öğrendim diyebilirim.

 

 

tam ihtiyacım olan şey. yukarda beni tarif etmişsin şimdi bi kaç hata mı daha gördüm çok sağol. şu spin yüklü topspinleri öğrenmem lazım.

Gönderim Zamanı:

Yazınızı zevkle okudum. Uzun uzun. :gulumse: Teşekkürler

 

(El altında bu kadar teşkilat varsa MFD yi almaya da gerek yok bence. MFD yi ihtiyaca göre şekillendirmektense, ihtiyaca göre birşey yapılabilir kolaylıkla.)

Gönderim Zamanı:

Bunun bi videosunu çekip youtube a koymak ve sizleri de haberdar etmek vaciboldu artık. Bu kadar ilgi göreceğini bilmiyordum doğrusu...

 

Tamam en kısa sürede videosunu çekip, nete de koyup, sizleri de sonuçtan bilgilendirmenin niyetine girmiş bulunuyorum.

 

Selamlar.

Gönderim Zamanı:

Elinize sağlık işin aslında biraz da sevindim doğrusu açtığım konunun bu kadar büyüyüp icraata geçeceğini tahmin etmezdim. Videonuzu sabırsızlıkla bekliyorum.

 

Dipnot: Belki de markalaşmalısınız bundan yapıp okullara satabilirsiniz. Bence talep de görür doğrusu

Gönderim Zamanı:
Belki de markalaşmalısınız bundan yapıp okullara satabilirsiniz. Bence talep de görür doğrusu

 

Abicim ciddi misin sen.

 

1. 150-200 TL fiyati olabilecek böyle bir nesneye hangi okul para verir? (Hele para kazanmak istersen 250 ye falan satmalısın.)

 

2. Antrenörler kendi öğrettikleri haricinde şeylerin oyuncular tarafından kendiliklerinden öğrenilmesine fena halde bozulacaklardır. (Ben 2 antrenöre tüm aşamalarıyla gösterdim. Bitmişi dahil hiçbir aşaması takdir edilmedi.)

 

Meraklısınadır dostum böyle şeyler, meraklısına...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   1 Üye, 1 Gizli, 323 Misafir (Tam liste)


×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..