Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

Eğer Acer marka bilgisayar almayı düşünüyorsanız servislerinin çok zayıf olduğunu bilin.

 

4 ay önce aldığım Acer notebook geçenlerde çalışırken mavi ekran ile kapandı ve bir daha açılmadı. Bizim şirketin teknik servisi baktı ve 2 adet hafıza çipinden bir tanesinin arızalı olduğunu belirtti.

 

Acer servislerinden birisini aradık "işimiz çok bakamayız" dediler. Bir başkasını aradık "biz artık servis değiliz neden bizi servis diye söylüyorlar" diye kızdılar. Acer helpdesk i arıyorsunuz telefonda yarım saat bekledikten sonra kimseye ulaşamıyorsunuz.

 

Neyse sonunda bir servis bulduk ve notebook u gönderdik. Arızasını da söyledik. 1 hafta sonra bize "bu bilgisayara sıvı dökülmüş garanti dışı" diye haber verdiler. Notebook a hiç bir şekilde sıvı dökülmedi tamamen uydurma. "Bunu yazılı olarak verin" dedik onu da yapmadılar. 50-60 liralık memory yüzünden adamlarla uğraşmaya değer mi onu düşünüyorum ama en azından sanayi bakanlığına şikayet edeceğim.

 

Eğer Acer almayı düşünüyorsanız benim gibi sadece özelliklerine bakıp almayın veya sonra ne ile karşılaşabileceğinizi bilin. Küçük hesaplar peşinde olmayan markaları tercih edin.

 

Bu tamamen servisin işgüzarlığı da olabilir fakat Acer firmasının da böyle servisi seçtiği ve müşteri hizmetlerine ulaşılamadığı için de bence ciddi kusuru var. Servis böyle uydurma sebeplerle cihazları garanti dışına çıkartıyorsa bu cesareti bir yerden alıyor olması lazım.

Gönderim Zamanı:

Yavaş ve hakkını arayan tarafından acılı geçen bürokrasimiz sayesinde garanti denilen şey ne yazıkki oyalama taktiğinden ibaret.

 

Son satırda "servislerin işgüzarlığı" diye tabir ederek değerlendirdiğiniz konu da büyük bir problem fakat bence acer için bir bahane olamaz halihazırda bunu ortadan kaldıran firmalar var. -Reklam gibi anlaşılmasın firmayla hiç bir bağım yoktur- Çizgi elektronik bir distribütör olmasına rağmen garanti protokolünde eşi benzeri bulunmayan bir firma ve kullanıcı ile birebir çözüyor problemi.

Gönderim Zamanı:

3 kuruş için uyanıklık yaptıklarını sanıyorlar ama sonuçta onlar zararlı çıkacak. Bir gün gelecek kimse acer almaz olacak o zaman "biz nerede hata yaptık" diyecekler ama iş işten geçmiş olacak. Hiç bir şey yapamasam da forumlara yazıp insanları haberdar edeceğim ki başkaları da mağdur duruma düşmesinler ve nasıl bir mentalite ile karşılaşacaklarını bilsinler.

 

Şikayetim.com a da yazdım. 571 tane acer kaydı var, hemen hepsi de servislerden ve muhatap bulamamaktan şikayetçi. Bazıları bilgisayarlarını servise göndermişler bir daha servise ulaşamamışlar. Yani bilgisayarın akibetinden haber bile alamıyorlar.

 

Tabii ki işini düzgün yapan bir çok firma da var. Zaten öyle yapanlar uzun vadede başarılı olurlar. Kesinlikle servisleri genellemek gibi bir düşüncem yok.

Gönderim Zamanı:

Ertan Bey size katılıyorum.

Bu yıl başında aldığım ''Acer One'' bilgisarda anlatılanları birebir yaşadım ve bilgisayar şimdi 9 aydır atıl bir durumda evde yatıyor ( 10 günde bozulmuştu).

Bu tip karalayıcı yazıları sevmiyorum ama; maalesef gerçek , artık Acer marka bir tek çöp bile almıyorum...

Gönderim Zamanı:

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Ben de laptop alırken seçimimi ona göre yapacağım.

Gönderim Zamanı:

Merhaba Ertan Bey,

Tüketici hukuku gelişmekte olan bir hukuk dalı..Malesef ülkemizde, bazen tüketicilerin yasal haklarını bilmemesinden bazen de satıcının kötü niyetinden dolayı bir çok olayda tüketicler mağdur ediliyor. Yasal haklarınız kullanmanızı tavsiye ederim. Yasal yola başvurmayı düşünürseniz hukuki açıdan yardımımım dokunacaksa, yardım etmeyi isterim. Ali Fuat Bey yazdıklarım sizin içinde geçerli..

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 4. maddesi hükmü gereğince, tüketicinin satın aldığı malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde satıcıdan, verdiği bedelin iadesini, ayıp nispetinde bedelin tenzilini, ayıbın giderilmesi için gerekli onarımın yapılmasını, son olarak da malın yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir. Aynı Yasanın 13. maddesinin 3. fıkrasında da ''Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirin mümkün bulunmadığının anlaşılması halinde, 4. maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir" hükmü bulunmaktadır. Öte yandan, 14.06.2003 gün ve 25138 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesinde de "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması unsurlarının yanı sıra bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz olarak değiştirilmesini talep edebileceği" hükmü mevcuttur.

Anladığım kadarı ile ayıplı mal niteliğindeki notebook ile ilgili olarak bedelsiz onarım hakkını tercih etmişsiniz.. Servise notebook' u teslim ettiğinize dair servis fişi var ise ( Sevis fişini mutlaka almanızı tavsiye ederim) ve notebook tamir edilmiş halde 30 iş günü içinde size teslim edilmemiş ise sözleşmeden dönerek notebook için ödediğiniz satış bedelini iade alabilirsiniz.. Bunun için notebook u satın alırken fatura bedeli 936 TL nin altında ise bulunduğunuz yerin Kaymakamlığı nezdinde kurulan tüketici sorunları hakem heyetine başvurmanız gerekir. Belirttiğim bedelden fazla ise Tüketici Mahkemesinde dava açmanız gerekir. Tüketici davalarında tüketiciden harç alınmaz. sadece posta gideri ve bilirkişi ücretini ödersiniz. Dava sonunda karşı taraftan bu yargılama giderlerini davayı kazanmanınız halinde almanız mümkün..İstanbul' u bilmiyorum ama biz buna benzer olaylarda kısa sürede karar verebiliyoruz.. BMW aracın satış bedelinin iadesine bile karar verdiğimiz oldu..

Kendilerini güçlü konumda gören satıcılar biraz da tüketicilerin yasal haklarını kullanmamalarından cesaret alıyorlar..

Değerlendirme tabiki size ait.. Selamlar..

Gönderim Zamanı:

Bu konunun burada dile getirilmesi çok iyi olmuş. Belkide en iyi yaklaşım hem Ertan Beyin dediği gibi forumlarda dile getirmek hemde Serhat35 in dediği gibi hukuki çerçevede hak aramak. (Verdiği bilgilerden dolayı Serhat35 e teşekkürler). Sineye çekmekle sadece o bilgisayara (yada başka herhangi bir ürüne) verdiğimiz paradan feragat etmiş olmuyoruz, aynı zamanda bizi kandıranların karşısında aciz kaldığımızı göstermiş oluyoruz.

Gönderim Zamanı:

 

Eğer Acer almayı düşünüyorsanız benim gibi sadece özelliklerine bakıp almayın veya sonra ne ile karşılaşabileceğinizi bilin.

 

 

Ertan Abi sen genelden bir ürün almadan önce fena halde araştırma yapar, şikayetlerini filan da okursun. Nasıl oldu da böyle bir tungaya geldin?

 

Hocam Geçmiş Olsun

Herşeyi araştırmış ama markayı araştırmayı unutmuş...

Hepimizin ürüne bakış mantelitesi aynı demekki, hem iyi olacak hem ucuz olacak, gözümüz kararınca direk alıma geçiyoruz. Bu durumu iyi gözlemliyen uçurma markaların kapanına düşüyoruz demekki.

Arkadaşımızın yazdığı gibi Sanayi Bakanlığının Tüketici Hakem Heyetine başvur bence mutlaka bir sonuç çıkabilir. Sirkecide Büyük Postane arkasın bir yeri var ben oraya baş vurmuştum.

Ben bir kere başvurmuştum, sıfır almış olduğum fakat bana hasarlı olduğunu söylemeden verdikleri (Çaktıkları diyelim) volkswageni Hakem Heyeti sayesinde Doğuş değiştirmek zorunda kalmıştı.

 

ktm

Gönderim Zamanı:

Ertan Abi sen genelden bir ürün almadan önce fena halde araştırma yapar, şikayetlerini filan da okursun. Nasıl oldu da böyle bir tungaya geldin?

 

Özelliklerini araştırdım da müşteri memnuniyetine bakmadım işin doğrusu.

Gönderim Zamanı:

Özelliklerini araştırdım da müşteri memnuniyetine bakmadım işin doğrusu.

 

Hakem heyetine dilekçe ile başvurabilirsin abi. Gitmene gerek yok. Genelde olumlu sonuç alınıyor. Ama bazı firma hakem heyeti kararını iplemez, o zaman mahkeme mecburiyeti doğuyor. Kayınvalidem eskiden heyet başkanı ve şube müdürüydü Sirkeci'de, emekli olmasa yardımcı olurdu.

Gönderim Zamanı:

başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum;

ufo classic marka ısıtıcı kullanıyordum, arıza yapınca servise götürdüm ve durumu bildirdim, garanti süresi dolmuştu, 1-2 gün sonra servise uğrayıp cihazı aldım, arıza onarılmıştı, fakat heralde içini açarken olacak bazı yerlerinde hasar oluşmuş, sadece termostat arızası nedeniyle götürmüştüm fakat abuk subuk tamir yüzünden keyfimiz kaçmıştı, cihazı tekrar servise götürüp nedenini sorduğumda cevap bile vermediler, hemen cihazın eski haline getirilmesini istedim, orda bıraktım aylarca cihaz orda kaldı yaptık diyorlar bakıyorum bu sefer başka bir yerinde problem görüyorum, servisle epey takıştım sonra dedim böyle olmayacak, ilgilenmeselerde ufonun türkiye bayiliğine mesaj attım, durumu anlattım, adamlar hemen telefonla arayıp ürünü istetti, 1 hafta sonra sıfırını gönderdiler,

arıza durumunda bir daha asla o yetkili servise götürmem fakat ufo'nun bu davranışından dolayı da herkese tavsiye ederim

Gönderim Zamanı:

Ben Türkiye' deki tüketiciyi koruma kanun ve düzenlemelerinin aşırı derecede tüketici lehine uygulandığını ve yorumlandığını düşünüyorum. Ürün bedelinin iadesi kararından sonrai aynı (iade ettiği) ürünü firmadan tekrar satın almayı teklif eden, ya da aynı marka ve model ürünü tekrar satın alan tüketiciye çok şahit oldum. Genel olarak hukuk uygulayıcılarımız (ve bilirkişi müessesi de) zayıf tüketici ve güçlü üretici mantığıyla zayıf olan lehine karar verme eğilimindeymiş gibi görünüyorlar. Kötü niyetli müşteriler bu sistemi suistimal ederek haksız kazanım elde ediyorlar. Bu durum iyi niyetli tüketicinin de işini zorlaştırıyor.

 

 

 

başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum;

ufo classic marka ısıtıcı kullanıyordum, arıza yapınca servise götürdüm ve durumu bildirdim, garanti süresi dolmuştu, 1-2 gün sonra servise uğrayıp cihazı aldım, arıza onarılmıştı, fakat heralde içini açarken olacak bazı yerlerinde hasar oluşmuş, sadece termostat arızası nedeniyle götürmüştüm fakat abuk subuk tamir yüzünden keyfimiz kaçmıştı, cihazı tekrar servise götürüp nedenini sorduğumda cevap bile vermediler, hemen cihazın eski haline getirilmesini istedim, orda bıraktım aylarca cihaz orda kaldı yaptık diyorlar bakıyorum bu sefer başka bir yerinde problem görüyorum, servisle epey takıştım sonra dedim böyle olmayacak, ilgilenmeselerde ufonun türkiye bayiliğine mesaj attım, durumu anlattım, adamlar hemen telefonla arayıp ürünü istetti, 1 hafta sonra sıfırını gönderdiler,

arıza durumunda bir daha asla o yetkili servise götürmem fakat ufo'nun bu davranışından dolayı da herkese tavsiye ederim

Gönderim Zamanı:

Ben Türkiye' deki tüketiciyi koruma kanun ve düzenlemelerinin aşırı derecede tüketici lehine uygulandığını ve yorumlandığını düşünüyorum. Ürün bedelinin iadesi kararından sonrai aynı (iade ettiği) ürünü firmadan tekrar satın almayı teklif eden, ya da aynı marka ve model ürünü tekrar satın alan tüketiciye çok şahit oldum. Genel olarak hukuk uygulayıcılarımız (ve bilirkişi müessesi de) zayıf tüketici ve güçlü üretici mantığıyla zayıf olan lehine karar verme eğilimindeymiş gibi görünüyorlar. Kötü niyetli müşteriler bu sistemi suistimal ederek haksız kazanım elde ediyorlar. Bu durum iyi niyetli tüketicinin de işini zorlaştırıyor.

 

 

Ülkemizde o kadar çok kuru insan var ki, yaş olanları menfaatları uğruna yaktırıyorlar.

 

ktm

Gönderim Zamanı:

Bu arada benim başıma gelmedi ama Dell bilgisayar alanlar satış sonrası hizmetler hakkında mağdur oluyor. Hatta abim için araştırma yaparken gördüm bir mağduru Yunanistan Dell servisine yönlendirmişler bir de onlar biz birşey yapamayız demiş. Bunlar benim araştırmalarım sırasında gördüklerim Dell bilgisayar alacak varsa almasın demiyorum araştırmasında yarar var buradan bu uyarıyı yapmak istedim.

Gönderim Zamanı:

Ben Türkiye' deki tüketiciyi koruma kanun ve düzenlemelerinin aşırı derecede tüketici lehine uygulandığını ve yorumlandığını düşünüyorum. Ürün bedelinin iadesi kararından sonrai aynı (iade ettiği) ürünü firmadan tekrar satın almayı teklif eden, ya da aynı marka ve model ürünü tekrar satın alan tüketiciye çok şahit oldum. Genel olarak hukuk uygulayıcılarımız (ve bilirkişi müessesi de) zayıf tüketici ve güçlü üretici mantığıyla zayıf olan lehine karar verme eğilimindeymiş gibi görünüyorlar. Kötü niyetli müşteriler bu sistemi suistimal ederek haksız kazanım elde ediyorlar. Bu durum iyi niyetli tüketicinin de işini zorlaştırıyor.

 

 

Merhaba İbrahim Bey;

 

Uygulayıcı olarak tespitinizin doğru olduğunu söyleyebilirim. Yasa koyucunun iradesi, tüketcinin daha fazla korunması gereken taraf olduğu yönündedir. Yargısal içtihatlarda, tüketici lehine yorum ilkesi doğrultunda gelişmiştir. Daha zayıf konumda olan tüketicinin, ekonomik yönden daha güçlü piyasaya hakim konumdaki üretici, satıcı, ithalatçıya göre daha fazla korunmasında kanımca bir tutarsızlık da yoktur. Globalleşen dünyada bütün bireyler aslında tüketicidir. Bireye güçlü şirketler karşısında bir takım fazladan haklar sağlamak bana göre zorunluluktur. Benzer yaklaşım işçi işveren uyuşmazlıklarında, kiracı-kiralayan uyuşmazlıklarında da mevcuttur. Yasa koyucu daha güçsüz gördüğü işçi ve kiracı lehine bazı hükümler getirmiştir..

Parmak bastıgınız ikinci konuda ise haklı olduğunuzu düşünüyorum. Türk Medeni Kanunun 2. Maddesine göre " Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır." biz buna kısaca dürüstlük kuralı diyoruz. Kimse yasadan kaynaklanan haklarını kötüye kullanamaz. Bahsettiğim hüküm genel nitelikte bir düzenleme olduğu için bütün hukuki uyuşmazlıklarda uygulanır. Tüketici, yasal haklarını kötüye kullanır ise bu durum hakim tarafından re'sen gözetilir. Kısaca kötüniyetli hareketlere pirim tanınmaz..Servisi gizleyerek atan oyuncu servis atma hakkını kötüye kullandığından dolayı cezalandırıldığı gibi, tüketici de yasal hakları yönünde kısıntıya uğratılır..:)

 

Selamlar.. İzmir' e geldinizde görüşmek üzere..

 

Not: Bu arada araçtan memnunum, (en azından şimdilik) her hangi bir sorunum yok. Tüketiciyi koruma yasasından kaynaklanan haklarımı kullanmamı gerektiren bir durum söz konusu değil yani..:))

Gönderim Zamanı:

Araçtan memnun olmanıza sevindim. Sizinle sorun yaşamak en son isteyeceğimiz şey.

 

Hem uygulayıcı hem de tüketici olarak her iki tarafta da bulunduğum için hem suistimal ve hem de mağduriyeti görebiliyorum. Tüketicinin korunması göreceli olarak yeni bir alan. Dolayısıyla zamanla herşeyin daha da oturacağını düşünüyorum. Yasaların kestiği parmak acımaz demek en doğrusu.

 

Umarım kısa zamanda görüşüp hem birkaç set maç yapmak hem de sohbet etmek fırsatı buluruz. Bu arada İstanbul' a yolunuz düşerse bekleriz.

 

Merhaba İbrahim Bey;

 

Uygulayıcı olarak tespitinizin doğru olduğunu söyleyebilirim. Yasa koyucunun iradesi, tüketcinin daha fazla korunması gereken taraf olduğu yönündedir. Yargısal içtihatlarda, tüketici lehine yorum ilkesi doğrultunda gelişmiştir. Daha zayıf konumda olan tüketicinin, ekonomik yönden daha güçlü piyasaya hakim konumdaki üretici, satıcı, ithalatçıya göre daha fazla korunmasında kanımca bir tutarsızlık da yoktur. Globalleşen dünyada bütün bireyler aslında tüketicidir. Bireye güçlü şirketler karşısında bir takım fazladan haklar sağlamak bana göre zorunluluktur. Benzer yaklaşım işçi işveren uyuşmazlıklarında, kiracı-kiralayan uyuşmazlıklarında da mevcuttur. Yasa koyucu daha güçsüz gördüğü işçi ve kiracı lehine bazı hükümler getirmiştir..

Parmak bastıgınız ikinci konuda ise haklı olduğunuzu düşünüyorum. Türk Medeni Kanunun 2. Maddesine göre " Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır." biz buna kısaca dürüstlük kuralı diyoruz. Kimse yasadan kaynaklanan haklarını kötüye kullanamaz. Bahsettiğim hüküm genel nitelikte bir düzenleme olduğu için bütün hukuki uyuşmazlıklarda uygulanır. Tüketici, yasal haklarını kötüye kullanır ise bu durum hakim tarafından re'sen gözetilir. Kısaca kötüniyetli hareketlere pirim tanınmaz..Servisi gizleyerek atan oyuncu servis atma hakkını kötüye kullandığından dolayı cezalandırıldığı gibi, tüketici de yasal hakları yönünde kısıntıya uğratılır..:)

 

Selamlar.. İzmir' e geldinizde görüşmek üzere..

 

Not: Bu arada araçtan memnunum, (en azından şimdilik) her hangi bir sorunum yok. Tüketiciyi koruma yasasından kaynaklanan haklarımı kullanmamı gerektiren bir durum söz konusu değil yani..:))

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   1 Üye, 0 Gizli, 37 Misafir (Tam liste)

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..