Jump to content
Masatenisi.org Forum

Recommended Posts

Oluşturma zamanı:

Forumda arama yaptım fakat benzer bir konu bulamadım. Bu yüzden aklıma geldiği anda araya kendi yorumlarımı da katarak bir çeviri yaptım. Çeviride kusur ettiysem affola.

 

Kırmızı ve Siyah Lastikler Arasındaki Fiziksel Fark

 

Uzun yıllar önce ITTF, raket üzerindeki iki lastiğin kırmızı ve siyah olmak üzere iki farklı renkte olması kuralını getirmişti. Bu kuralın getirilmesindeki sebep, bir çok oyuncunun aynı raket üzerinde farklı türde lastikler kullanmasından dolayı (birinin anti, diğerinin hızlı ve spinli bir lastik olması gibi) rakibe tahmin şansı vererek, gelecek top hakkındaki fikrinin oluşmasını sağlamaktı. Peki neden bazı oyuncular her zaman forehand ve backhand tarafında belli renkte lastik kullanıyorlar? Kırmızı ve siyah lastikler birbirinin kopyası mı yoksa doğal olarak birbirinden farklı mı?

 

Ortak görüş "farklı" olduğu yönündedir fakat bazı lastikler için "ikisi birbirinden farklı" demek zordur. En belirgin fark çin lastiklerinde göze çarpar. Siyah lastik, kırmızı lastikten daha yapışkan ve yumuşaktır. Yapışkan yüzey topu yavaşlatır. Bu yüzden kırmızı lastik daha hızlıdır. Özellikle çinli sporcuların forehand tarafında daha yapışkan yüzeye sahip olduğu için siyah lastik kullanmalarının ana sebebi olarak bunu gösterebiliriz.

 

İki lastik arasındaki farkın üretim aşamasında meydana geldiği söylenir. Üst yüzey için kullanılan ham lastik doğal olarak yapışkan ve siyahtır. Kırmızı lastik oluşturulurken kırmızı boya kullanılır. Bu işlem sırasında lastik hem yapışkanlığını bir miktar kaybeder hem de daha sert hale gelir. Bazı lastikler arasındaki fark çok barizdir. Örneğin; siyah "729 Geospin Tacky" isimli lastik, kırmızı olanından çok daha yapışkandır. Buna rağmen Avrupa/Japon lastikleri (çoğunun doğasında yapışkanlık yoktur fakat spinlidir) arasındaki fark gözardı edilebilir derecededir.

 

Çeviri : Bora Dileri

Kaynak : http://oneofakindtrading.com.au/red_vs_black.htm

  • Beğen 1
Gönderim Zamanı:

Emeğine sağlık... açıklayıcı olmuş, çin lastiklerindekini bende farketmiştim ama üzerinde düşünmemiştim :gulumse:

Gönderim Zamanı:

Forumda arama yaptım fakat benzer bir konu bulamadım. Bu yüzden aklıma geldiği anda araya kendi yorumlarımı da katarak bir çeviri yaptım. Çeviride kusur ettiysem affola.

 

Kırmızı ve Siyah Lastikler Arasındaki Fiziksel Fark

 

Uzun yıllar önce ITTF, raket üzerindeki iki lastiğin kırmızı ve siyah olmak üzere iki farklı renkte olması kuralını getirmişti. Bu kuralın getirilmesindeki sebep, bir çok oyuncunun aynı raket üzerinde farklı türde lastikler kullanmasından dolayı (birinin anti, diğerinin hızlı ve spinli bir lastik olması gibi) rakibe tahmin şansı vererek, gelecek top hakkındaki fikrinin oluşmasını sağlamaktı. Peki neden bazı oyuncular her zaman forehand ve backhand tarafında belli renkte lastik kullanıyorlar? Kırmızı ve siyah lastikler birbirinin kopyası mı yoksa doğal olarak birbirinden farklı mı?

 

Ortak görüş "farklı" olduğu yönündedir fakat bazı lastikler için "ikisi birbirinden farklı" demek zordur. En belirgin fark çin lastiklerinde göze çarpar. Siyah lastik, kırmızı lastikten daha yapışkan ve yumuşaktır. Yapışkan yüzey topu yavaşlatır. Bu yüzden kırmızı lastik daha hızlıdır. Özellikle çinli sporcuların forehand tarafında daha yapışkan yüzeye sahip olduğu için siyah lastik kullanmalarının ana sebebi olarak bunu gösterebiliriz.

 

İki lastik arasındaki farkın üretim aşamasında meydana geldiği söylenir. Üst yüzey için kullanılan ham lastik doğal olarak yapışkan ve siyahtır. Kırmızı lastik oluşturulurken kırmızı boya kullanılır. Bu işlem sırasında lastik hem yapışkanlığını bir miktar kaybeder hem de daha sert hale gelir. Bazı lastikler arasındaki fark çok barizdir. Örneğin; siyah "729 Geospin Tacky" isimli lastik, kırmızı olanından çok daha yapışkandır. Buna rağmen Avrupa/Japon lastikleri (çoğunun doğasında yapışkanlık yoktur fakat spinlidir) arasındaki fark gözardı edilebilir derecededir.

 

Çeviri : Bora Dileri

Kaynak : http://oneofakindtra...ed_vs_black.htm

 

süper bilgi... :thup::alkis:

Gönderim Zamanı:

Kırmızı lastikler siyah lastiklere göre daha geç eskiyor.

 

Apollo diye bir lastik çıktı. Videosunu gördüyseniz kırmızı lastik siyah lastikten daha yapışkan. Hatta o kadar yapışkan ki kolunuzu salladığınızda top haraket etmiyor. Hadaki topu sadece lastiğin yapışkanlığı ile raketin üzerinde tutup ters çevirebiliyorsunuz.

Gönderim Zamanı:

Bu bilgi bana pek doğru gibi gelmiyor. Bildiğimiz butterfly, yasaka, donic, stiga gibi tanınmış ciddi ARGE leri olan firmalar var. Bu firmaların katolglarının içinde lastik ve tahta bölümleri bulunuyor. Ürünlerinin hız, kontrol, spin gibi değerlerini yazıyorlar. Eğer böyle bir fark söz konusu olsa aynı marka kırmızı lastiğimin değerleri bunlar, siyah lastiğimin değerleri bunlardır diye belirtirler. Bizlerde lastik tercihlerimizi yaparken ona göre yaparız.

Bu arada piyasada markasını duymadığımız veya yeni duymaya başladığımız bir çok marka lastik var. Bu üreticiler siyah ve kırmızı lastiklerinde aynı özellikleri tutturamiyor olabilirler. Çin lastiklerinin bir kısmında lastiğin ortası ile kenarlarının topa farklı ektileri gözlemliyoruz. Zaten lastiklerin fiyatları da kalite farkını ortaya koyuyor.

Gönderim Zamanı:

Forehand'imde kırmızı kullanıyorum.

 

Tek sebep : Backhand'de kullanınca işaret parmağımın teri yüzünden kırmızı lastik çok çabuk (2 hafta civarı) kararmaya başlıyor.

Gönderim Zamanı:

Çin lastiği kullanan sporcuların tümü siyahı tercih ediyor. Milli takım oyuncuları için üretilen yüksek kalitedeki lastikler piyasada el altından 80-100$ gibi fiyatlara satılıyor. Eğer bu farkı fiyatlarına göre anlamlandırıyorsak burası da dikkate alınmalı.

Gönderim Zamanı:

Bu bilgi bana pek doğru gibi gelmiyor. Bildiğimiz butterfly, yasaka, donic, stiga gibi tanınmış ciddi ARGE leri olan firmalar var. Bu firmaların katolglarının içinde lastik ve tahta bölümleri bulunuyor. Ürünlerinin hız, kontrol, spin gibi değerlerini yazıyorlar. Eğer böyle bir fark söz konusu olsa aynı marka kırmızı lastiğimin değerleri bunlar, siyah lastiğimin değerleri bunlardır diye belirtirler. Bizlerde lastik tercihlerimizi yaparken ona göre yaparız.

Bu arada piyasada markasını duymadığımız veya yeni duymaya başladığımız bir çok marka lastik var. Bu üreticiler siyah ve kırmızı lastiklerinde aynı özellikleri tutturamiyor olabilirler. Çin lastiklerinin bir kısmında lastiğin ortası ile kenarlarının topa farklı ektileri gözlemliyoruz. Zaten lastiklerin fiyatları da kalite farkını ortaya koyuyor.

Donic'in Akkadi Taichi diye bir lastiği var ona bakmanızı öneririm.

http://www.hazerspor.com/store/ProductDetails.aspx?productid=87147

Gönderim Zamanı:

Çin lastiğinin kırmızısı siyahındaki farkı aşağı yukarı her oyuncu hisseder. Fark bariz oluyor. Avrupa/Japon'daki fark daha azdır, bazısında hiç olmayabilir. Ama ben ne zaman bir çift aynı lastikten alıp tahtaya yapıştırsam tutuşunda/atışındaki minimal de olsa farkı hissediyorum. En son örnek olarak Mark V HPS, Tenergy, Mark V, Xiom Vega Europe, Boost TX'i örnek verebilirim. Hepsini çift olarak aldım, hepsinin de kırmızı siyah farkı vardı.

Gönderim Zamanı:

Çin lastikleri için sanırım herkes aynı fikirde..Ben geçen ay bir çift Nimbus kullanmıştım..Siyah olan kırmızıya göre bariz daha yumuşaktı,siyah olan ise daha spinliydi..Soft yahut sound versiyonu da değildi..Daha önce Donic Silver kullanmıştım kırmızı renk..Şu an siyahını kullanıyorum..Yine hatırladığım kadarıyla kırmızı silver gayet yumuşakken,siyah olanı daha sert nedense..Benim gözlemlediklerim bunlar..

Gönderim Zamanı:

.Eğer bir fark yoksa bile forehand de siyah la oynamak daha avantajlıdır,

çünkü siyah; kırmızı gibi canlılık ve coşkuyu çağrıştıran sıcak bir renk değildir.(rakip açısından).

Ben kırmızıyı rengini sevdiğim için, daha saydam ve temiz göründüğü için tercih ediyorum.

Gönderim Zamanı:

Ben H3 siyahı ile bol bol oynadım. Halen oynamaya devam ediyorum. Elime geçen tek kırmızı h3 prov. daha hafif, daha hızlı idi. Yapışkanlığı ise değişmemişti sanki. Bunu da bilgi olsun diye yazmak isteidm.

  • 5 weeks later...
Gönderim Zamanı:

hic tartmadım ama siyah lastik kırmızısına göre sanki daha agırmıs gibi geliyor bana kırmızı lastikte sanki daha fazla atıyor gibi

Gönderim Zamanı:

bana da kırmızı daha çok atıyormuş gibi geliyor ve siyahı daha yumuşak buluyordum. Hep bunun bir yanılgı oldugunu düşünüyordum ama herkes bir fark hissetmiş meğerse. Eğer yanılmıyorsam siyah lastiklere kükürt katıyorlardı , kırmızılara ise boya.

Gönderim Zamanı:

Sorunuzun konuyla bir alakası yok, o yüzden yanıt alamıyor olabilirsiniz. Vuruş stiliniz Çin lastiklerine uygun ise Çin lastikleri sizin için daha iyi olabilir, ama Çin lastikleri daha iyidir veya kötüdür diye bir genelleme pek bir amaca hizmet etmez. Avantajları, dezavantajları bellidir. Çin lastikleri ile ilgili bolca bilgi forumumuzda paylaşıldı. Arama yaparsanız kolayca bulabilirsiniz.

Gönderim Zamanı:

soruma cevap alamdım ?

 

 

..Çin lastiklerinin atış açısı b a n a yüksek geldiğinden herhangi bir denemem (kırmızı-siyah) olmadı.Ben sadece renkler açısından yaklaşmaya çalıştım..

  • 3 months later...
Gönderim Zamanı:

Kırmızı ve siyah lastikler arasındaki farkla ilgili olarak üretici firmanın yaptığı yorum..LKT firması rengin lastiğe verdiği özelliklere göre ayırmış lastiklerini..

 

İşte firmanın lastikleri için yaptığı açıklamalar..

 

LKT Red Diamond

 

Lastik kimyasındaki renk faktörünü iyi inceleyen Friendship, siyah lastik ve kırmızı lastikler arasındaki karekteristik fark üzerine 2 tip lastik üretti.

Red diamond ve black power lastikleri belirli oyun tarzları için üretildi.

Red diamond özellikle forehand lastiği olarak üretildi.

Kırmızı renk olarak üretilen bu özel lastik topu çok iyi kavrıyor ve harika spin üretiyor.

Bütün hızlarda yüksek spin için çok uygun olan red diamond su bazlı solüsyonlar için özel süngere sahiptir.

 

LKT Black Power

 

Lastik kimyasındaki renk faktörünü iyi inceleyen Friendship, siyah lastik ve kırmızı lastikler arasındaki karekteristik fark üzerine 2 tip lastik üretti.

Red diamond ve black power lastikleri belirli oyun tarzları için üretildi.

Black power lastiği yüksek atış açısına sahiptir ve bu genelde backhand lastiklerinde aranan bir özelliktir.

Çok elastik üst yüzey ve hızlı ama kontrollü süngeri sayesinde Black power sıradışı backhand lastiklerinden birirdir.

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 426 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..