|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
KUVVETLİ KESMEYE KARŞI LOOPLarry Hodges Kuvvetli kesmeden bahsedilmesi en iyi oyuncuların bile kalplerinde terrör esmesine neden olur. İsveç'li Peter Karlsson gibi yıldız oyuncular bile bu tür toplara karşı büyük zorluklar yaşayabilirler. Peki sorun nedir ve bu sorunu nasıl aşmalıyız ? İlk ve en önemlisi kesme oynayanların sayısının az olması ve oyuncuların çoğunun kesmeye karşı az çalışabilmesi gerçeğidir. Oyuncular kuvvetli kesmeye karşı çalışabilmektedirler fakat çalışma sırasında yaptıkları vuruş sayısı diğer çalışma şekillerine (mesela hızlı tekrarlanan backhand/forehand şutop vuruşlarına) göre az olmaktadır. Bununla ilgili bir diğer problem de çalışma sırasında kesmeye karşı loop yapıldığında dönen top bloktan dönmektedir ve oyuncu kesmeye karşı peş peşe loop yapma ve dolayısıyla bunu otomatik hale getirme imkanı bulamamaktadır. Oyuncular topspine karşı (forehand-forehand, backhand-backhand, vs.) bu şekilde çalışabilmektedirler fakat eğer bir kesmeciniz veya robotunuz (veya peş peşe top atan bir çalıştırıcınız) yoksa kesmeye karşı bu şekilde çalışamazsınız. Belirtilen her iki tür sorun Newgy robot ile çalışarak düzeltilebilir. Düşük ayarlarında bile kuvvetli kesme top gönderebilmektedir. Bu tür toplara karşı loop yapmanın düzgün tekniğini öğrenebileceğiniz gibi, maçlarda benzer durumlarda bu vuruşu yapabilmek için gereken güveni de kazanabilirsiniz. Vuruşu nasıl yapacağız ? Bunun için ABD Olimpik takım üyesi Todd Sweeris'in kuvvetli kesmeye ayarlanmış Newgy robota karşı yaptığı loopların sıralı resimlerini analiz edeceğiz (hız ayarı 3.0 konumundaydı). Todd looplarını orta hızda yapmaktadır - gücünün yarısı spine, diğer yarısı ise hıza dönüşmektedir. Bu resimlerle ilgili enteresan nokta Tod'un yaptığı vuruşlar karşılaştırıldığında sanki hepsi aynı negatifin kopyaları gibi görünmesidir. (Editor'ün notu : Bu yazıda Harry 6 tane GIF dosya kullanmıştır. Bunlardan ilk 5 tanesi hareketsiz resimlerdir ve vuruşun her aşamasını detaylı olarak incelemek için çok faydalıdır. Son resim ise ilk 5 reimden oluşturulan hareketli GIF resimdir. Bunu yüklemek biraz zaman alabilir fakat yüklendikten sonra ilk 5 resmi sıralı olarak oynatacak ve resimlere hareket vererek oyuncuya hareketi ve vuruş sırasında yapması gereken hareketlerin adımlarını öğretecektir). Resimleri dikkatli bakıldığında Todd'un vuruş gücünü vücudunun neredeyse her parçasını (bacaklarını, belini, omuzlarını ve bileğini) kullanarak oluşturduğu görülür. Sol omuzu bile vücudunu topun yönünde çekerek güç üretir. Loop vuruşu gerçek bir "tüm vücut vuruşudur". Resim 1 : Todd bacaklarını özellikle de sağ bacağını bükmüş durumdadır. Ayakları iyice açılmış durumda ve yere sağlam basmasını sağlamaktadır. Sağ ayağı masanın uç noktasına paralel konumdadır. Sağ omuzunu aşağı düşürerek ağırlığının çoğunu sağ bacağına vermiştir fakat yere çok dengeli olarak basmaktadır. Beli bükülü ve geriye doğru dönüktür. Vuruş kolu geriye ve aşağıya doğru uzanmış durumdadır ve bileği raket yönü arka tarafını işaret edecek şekilde geriye doğru dönüktür. Her iki gözü ile topu takip etmekte ve topun vuruş noktasına gelmesini beklemektedir. Resim 2 : Todd's sağ ayağı düzelir ve topa doğru vücut dönmesini başlatır. Sağ omuz yükselmeye başlarken sol omuz geriye doğru dönmeye ve vücudu da o yöne doğru çekmeye başlamıştır. Bel bükülü ve dönük konumundan normal konumuna dönmektedir. Bileğin ileriye doğru hareketi başlamıştır. Resim 3 : Topla temas. Sağ omuz yukarıye çıkmış ve her iki omuz dönmektedir. Dirsek ve bilek topa vuruş hareketini yapmaktadır. Gücün çoğu yukarıya doğru yönlendirilmiştir. Todd hala her iki gözüyle topa bakmaktadır (top çok hızlı olarak gelseydi muhtemelen bu kadar uzun süre bakamayacaktı). Topla teması top düşerken yaklaşık masa seviyesindeyken olmaktadır (spini bol yavaş loop için topun daha da düşmesini bekleyecekti, daha hızlı bir loop için de topu çok düşürmeden temas edecekti. Loop öldürme vuruşu için ise top zıplamasının en yüksek noktasında vurması gerekecekti). Topla temasın çoğu fırçalama şeklindedir. Yavaş ve spinli bir loop için top raketin süngerine çok az gömülmelidir. Daha fazla hız için top süngere daha fazla gömülmelidir. Loop kill haricindeki vuruşlar için top hiç bir zaman raketin tahtasına değecek kadar süngere gömülmemelidir. Todd'un vuruşunda topla teması hafifçe duyulabilmektedir. Resimler 4-5. Takip hareketi her iki omuzu da döndürerek yukarı ve ileriye doğrudur (Todd'un loopunda çok fazla güç olduğu için kuvvetli kesme toplarda çoğu oyuncuya göre daha fazla ileriye doğru hareket edebilmektedir). Çoğu oyuncu daha çok yukarıya, daha az ileriye doğru takip hareketi yapacaklardır. Dirsek ve bilek tamamen kapanmış durumdadır ve dirsek çok bükülmüştür. Ağırlığının çoğu sol bacağına transfer edilmiştir fakat bir sonraki vuruş için denge ve vücut olarak hazır durumdadır.
Courtesy of Newgy Industries Copyright © 2000 Newgy Industries. All rights reserved. Tercüme : |
||||||||||||||
Son güncelleme tarihi : 06 Kasım, 2002 Copyright © 2001-2006 Ertan Patır Bu sitenin içeriği kod ve yazılım da dahil olmak üzere, izinsiz kopyalanamaz, çoğaltılamaz veya yeniden yayınlanamaz. Webmaster : |