|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
KESMEYE KARŞI FOREHAND ŞUTLarry Hodges Loop öldürme vuruşlarından dolayı "ölen bir sanat" olarak anılan kesik toplara forehand şut vuruşları masa tenisindeki en dinamik sayı kazanma yöntemi ve müdafa yapanların karşılaşmaktan en çok korktukları türde vuruşlardır. Bu vuruşu yapamayan bir oyuncunun keserek müdafa yapan bir oyuncuya karşı oynaması sakat ayaklı birisinin bir mil koşması gibidir - yani ciddi bir zaaftır. Ek olarak her oyuncunun etkili biçimde loop öldürme vuruşları olmayabilir. Loop daki gücün çoğu topspin, azı ise hız olduğu için bir çok oyuncuda, özellikle yaşlı oyuncularda, loop öldürücü vuruşlar yapmak için ekstra bir güç olmayabilir. Bazı oyuncularda ise loop öldürme vuruşları için beceri, öğrenme isteği veya zaman olmadığı için şut atmak daha iyi bir opsiyondur (öğrenmesi daha kolaydır). Hatta bazı oyuncular şut atmaya daha fazla yatkındırlar. Kesme oynayanlara karşı silah olarak yıllardır loop yapma vuruşunu geliştiren bir oyuncunun, sizin kesmeye sanki düz topa vurur gibi sert bir şut attığınızı gördüğünde yıkımını düşünebiliyor musunuz ? Kesmeye karşı şut atmanın en iyi zamanı nedir ? Tabii ki top en yüksekte olduğu zaman. Fakat düşünmeniz gereken iki şey daha vardır. Birincisi uzun kesmeye şut atmak orta uzunlukta kesmeye şut atmaya göre daha zordur. İyi şut atan bir oyuncu genellikle masanın orta bölümlerine gelen toplara alçak olsa bile şut atar. Uzun kesmeler, yüksek olsa bile, şut atılması daha zor olan toplardır. . İkincisi ise, oyuncunun top falsosunu ne derece iyi okuduğudur. Şut atmak çok hassas ve doğru yapılması gereken bir vuruştur, eğer gelen topun üzerindeki falsoyu iyi okursanız alçak toplara bile çok iyi şut atabilirsiniz, özellikle de uzun kesme değilse. Eğer gelen topu iyi analiz ettiğinizi düşünüyorsanız korkmadan şut atmayı deneyin. Alçaktan gelen topu iyi okuyup, temiz bir şut atmak ve sonra da rakibin yüzündeki ifadeye bakmaktan daha fazla tatmin edici bir şey yoktur. Bir çok modern oyuncu alçak ve derin olmayan kesik toplara vurmanın ne kadar kolay olduğunun fakında değildir. Bu tür oyuncunun attığı alçak topa şut atarsanız nasıl oynaması gerektiğini bilemez ve korkak oynamaya başlar. Şut atmaya çalışmanın iyi yollarından birisi Newgy robotu çok alçak olmayacak şekilde kesmeye ayarlamak ve karşısına geçip vuruşlara başlamaktır. Gelen toplardaki kesme miktarına göre değişik vuruşları deneyip uzun ve orta kesmelere yapılan vuruşların farklarını görebilirsiniz. Masanın değişik yerlerine şut atmaya çalışın. Bu vuruşun temeli hassaslık ve kontroldür. Ek olarak yüzdenizi artırmak için daha yavaş vurmaya ve rakibi acele ettirmek için top zıpladıktan hemen sonra vurmaya da çalışmalısınız. Aşağıdaki beş resim ve bir hareketli resimde U.S. Collegiate Tekler ve Çiftler şampiyonu Sean Lonergan Newgy robot kullanarak kesmeye karşı şut atma tekniğini göstermektedir. (Editor'ün Notu: Bu yazıda Larry'nin dahil ettiği 6 GIF dosya vardır. Bunlardan ilk beş tanesi vuruşun her aşamasını detaylı olarak incelemek için hareketsiz resimlerdir. Son resim ise diğer 5 resimden oluşan hareketli bir resimdir. Bu dosyayı yüklemek biraz zaman alabilir fakat yüklendikten sonra okuyucuya bu vuruş yapılırken olması gereken genel görüntüyü ve zamanlamayı göstermek için ilk 5 resmi sıralı olarak oynatacaktır. Resim 1: Kolun geri hareketi başlar. Sean'ın ağırlığı arka ayağa doğru yöneliyor. Beli, sağ bacağı yan tarafı gösterecek şekilde, geriye doğru dönük durumda. Raketi ucu aşağı bakacak şekilde topla temas edeceği noktanın biraz aşağısında ve arkada. Resim 2: İleriye doğru kol hareketi başlıyor. Sean'ın ağırlığının çoğu sağ bacakta ve ağırlığını ileriye doğru transfer etmek üzere. Beli normal konumuna dönme aşamasında. Topu her iki gözünün önünde görebilmek için kafasını çevirmiş durumda. Raketi de kapalı vaziyette (bunu her oyuncu yapmaz). Resim 3: Temas. Sean'ın ağırlığı sol bacağa transfer oluyor. Sağ bacağı şimdi ileriyi gösteriyor. Beli normal konumuna döndü. Temasdan önce kolun ön kısmı topa doğru bükülüyor. Raketi top ile buluşmak için yerle 90 derece açı yapacak şekilde biraz yukarı çıkmış. Oyuncu topun raket ile temas etmeden önceki son bulunduğu yere bakıyor. Top ile temas çok ani olduğu için görmek zordur. Bu yüzden oyuncu temasdan önceki son noktaya bakıyor. Top ile temas topun zıpladıktan sonra en yüksekte olduğu andır. Top ile temas sırasında hafifçe yukarıya doğru bir hareket oluşur (raket hareketine top hizasının altından başladığı ve top ile buluşmak için yükseldiği için). Bu hareket topa hafif topspin verir. Fakat hareketin çoğu ileriye doğru olduğu için harcanan gücün de çoğu hıza dönüşür.. Resimler 4–5: Takip Hareketi. Sean beli çevresinde raketini yukarıya doğru hareket ettirerek döner. Vücut ağırlığı sol bacağına transfer edilir. Hareketini bitirdiği zaman harekete ilk başladığı yere çok yakındadır. Böylece top geri gelirse bir sonraki vuruş için hazırdır.
Courtesy of Newgy Industries Copyright © 1997 Newgy Industries. All rights reserved. Tercüme : |
||||||||||||||
Son güncelleme tarihi : 06 Kasım, 2002 Copyright © 2001-2006 Ertan Patır Bu sitenin içeriği kod ve yazılım da dahil olmak üzere, izinsiz kopyalanamaz, çoğaltılamaz veya yeniden yayınlanamaz. Webmaster : |